Stappenplan wegvallen Wifi verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reel2reelcrazy

Forum Gebruiker
Berichten
11
Jaren geleden heb ik bij een ouder echtpaar het huidige Ziggo Z2 pakket geïnstalleerd. Gisteren werd ik door de man des huizes gebeld. Ma jaren probleemloos werken van de wifi verbinding komt het nu te vaak voor dat de wifi verbinding zomaar wegvalt. Op IPad, smartphone en desktop is geen internet verbinding mogelijk) Ik heb destijds al aangegeven dat het wel eens een keer kon voorkomen dat de verbinding wegvalt. het resetten van modem en router is voor hun gemakkelijk gemaakt door beide apparaten op een verdeeldoos aan te sluiten op het net. Stekker eruit, ff 2 min.wachten, stekker erin, verbinding is er weer.
Deze handeling is nu bijna dagelijks en dat is voor deze mensen op leeftijd geen doen. Ik ben er nog geweest om te kijken om mij er eerst in te verdiepen. Is er een stappen plan om zaken uit te sluiten?
(zonder wifi is er wel ziggo tv en ziggo telefonie mogelijk)

De router is een linksys WRT-54G, modem weet ik zo niet.

- kan de wifispots voor problemen zorgen zonder dat men die gebruikt?
- Is er een nieuwe router nodig om van deze problemen af te zijn?
- kan het opnieuw instellen van wachtwoord e.d. helpen?

Alvast dank voor het meedenken.

Grt Robin
 
Tsja, dat zou ik ook wel eens willen weten. Sinds de zomer 2014 ineens elke dag spontane uitval van Internetverbinding via wifi, voorheen nooit. Even uitloggen en opnieuw inloggen is meestal een oplossing, maar wel een tijdelijke.
Ligt dit aan Ziggo, aan de modem, aan de nieuwe firmware sinds WifiSpots is ingevoerd? En wat is er aan te doen???
 
Volgens mij is die good old wrt54g aan het dood gaan, het is ook al een oudje (understatement). Maar het kan ook aan het modem liggen.
Als het weer werkt, na het alleen resetten van de 54g, dan ligt het niet aan het modem. Moet ook het modem gereset worden dan kan je die aanwijzen aan veroorzaker.

Jaren geleden heb ik bij een ouder echtpaar het huidige Ziggo Z2 pakket geïnstalleerd. Gisteren werd ik door de man des huizes gebeld. Ma jaren probleemloos werken van de wifi verbinding komt het nu te vaak voor dat de wifi verbinding zomaar wegvalt. Op IPad, smartphone en desktop is geen internet verbinding mogelijk) Ik heb destijds al aangegeven dat het wel eens een keer kon voorkomen dat de verbinding wegvalt. het resetten van modem en router is voor hun gemakkelijk gemaakt door beide apparaten op een verdeeldoos aan te sluiten op het net. Stekker eruit, ff 2 min.wachten, stekker erin, verbinding is er weer.
Deze handeling is nu bijna dagelijks en dat is voor deze mensen op leeftijd geen doen. Ik ben er nog geweest om te kijken om mij er eerst in te verdiepen. Is er een stappen plan om zaken uit te sluiten?
(zonder wifi is er wel ziggo tv en ziggo telefonie mogelijk)

De router is een linksys WRT-54G, modem weet ik zo niet.

- kan de wifispots voor problemen zorgen zonder dat men die gebruikt?
- Is er een nieuwe router nodig om van deze problemen af te zijn?
- kan het opnieuw instellen van wachtwoord e.d. helpen?

Alvast dank voor het meedenken.

Grt Robin
 
TS heeft geen combi-modem/router dus levert jouw link niets op.
 
Ook die staan vermeld in het stappenplan op het tabje overige modems.
Modem zonder Wi-Fi router
U heeft een modem zonder ingebouwde Wi-Fi.
Uw Wi-Fi signaal thuis wordt verzorgd door een los apparaat: een Wi-Fi router.
Uw Wi-Fi router staat in de buurt van uw modem.
Wat is het merk van uw Wi-Fi router?
 
Yep, het staat er. Overeen gelezen, maar erg indrukwekkend is het niet.
 
Wegvallen Wifi verbinding?

@reel2reelcrazy weet niet of de linksys WRT-54G een keuze heeft om de Channel Bandwith te wijzigen
maar als die op 40 MHZ staat kun, je die eens proberen te veranderen naar 20 MHZ.

Verder heb je het kanaal Wifi kanaal al eens veranderd (1, 6, of 11)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan