• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Standaard Dolby aanzetten

Berichten
28
Is er ergens een mogelijkheid om Dolby 5.1 standaard aan te laten staan? Elke keer gaat het terug naar
"nederlands'.
 
hrorije zei:
Is er ergens een mogelijkheid om Dolby 5.1 standaard aan te laten staan? Elke keer gaat het terug naar
"nederlands'.

Nee kan niet meer sinds upc dat in de laatste firmware verkloot heeft(is dus een bug die al jaar speeld sinds laatste update)
 
zet geluid in settings eens op orgineel ipv nederlands of engels.. hierna staat hij bij mij op dolby standaard. :)
 
johnny78 zei:
zet geluid in settings eens op orgineel ipv nederlands of engels.. hierna staat hij bij mij op dolby standaard. :)
Vreemd, bij mij maakt het geen enkel verschil...
 
johnny78 zei:
zet geluid in settings eens op orgineel ipv nederlands of engels.. hierna staat hij bij mij op dolby standaard. :)

Dit is voor het eerst dat dit op gemeld wordt.

Is dit werkelijk zo?

73's
 
johnny78 zei:
zet geluid in settings eens op orgineel ipv nederlands of engels.. hierna staat hij bij mij op dolby standaard. :)


Schakelt alleen eventueel prologic in maar is gewoon stereo, het heeft geen enkele invloed op de echte 5.1 stand die moet nog steeds iedere keer handmatig geschakeld worden.
 
Juist.

Ik heb het ook geprobeerd, maar het heeft idd geen wijziging gebracht.

Johnny78 heeft een unieke box. ;) Maar met die smiley achter zijn opmerking kan het natuurlijk ook zo zijn dat hij het als geintje bedoelt. "Even kijken wie er instinken" :D

Hij heeft er dus al 2. :)
 
pa3eia zei:
Dit is voor het eerst dat dit op gemeld wordt.

Is dit werkelijk zo?

73's

Nee hoor dit is een hele oude truk uit de tijd dat die instelling nog wel werkte.
Daardoor werd standaard wel het tweede dolby digital spoor gekozen indien deze aanwezig was.
Hierdoor hoefte je dan niet handmatig het tweede spoor te kiezen.

Het probleem zit hem in de 'laatste' software update van UPC. Die inmiddels al heel oud is.
Maar UPC vind het wel best. Collateral Damage zeg maar. Elke software update brengt overigens weer nieuwe bugs mee. Dus of de nalatigheid van UPC nou slecht of goed iets is, blijft de vraag.

Nu is het zelden een echt dolby digital spoor, enkele uitzonderingen daargelaten. Veelal is het gewoon het originele analoge signaal wat in dolby container wordt verpakt, dus of het ook echt wat uit maakt
 
In een ander topic op dit forum wordt gezegd dat er in het 4e kwartaal dit jaar een software update komt. Daarmee zou dit probleem opgelost worden. :)
Welke nieuwe problemen we er voor terug krijgen staat er niet :(
 
Terug
Bovenaan