• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

stand van zaker CI+ module

  • Onderwerp starter Onderwerp starter etuijl
  • Startdatum Startdatum
E

etuijl

Ik ben al sinds een jaar eigenaar van een CI+ gecertificeerde televisie, Samsun JU7000.
Een jaar geleden was het nog niet echt mogelijk mijn medibox in te wisselen voor een CI+. Daarbij kwam ook nog eens een verminderde internetsnelheid van 50 naar 40 Mb en een meerkosten op mijn abonnement van 2 euro per maand. omdat ik een nieuw abonnement moest angaan. Natuurlijk heb ik dit nog niet gedaan omdat ik ook niet met druk op de ketel leefde dat ik het perse moest omruilen/ Een voordeel dat ik een kasje minder had leek mij dus wel wat. Ik heb uiteraad Ziggo maar met een upc verleden.
Zijn er al veranderingen in de mogelijkheden een jaar later?
wegens visuele problemen ben ik niet in staat alle topics vlotjes door te lezen.

Wie kan mij wat duidelijkheid verschaffen en mij vertellen of ziggo hiet nog mee bezig is om bv iedereen van hetzelfde gebruik te laten maken?

mvg
 
Ik zit in exact dezelfde situatie, met dit verschil dat ik die mediabox eigenlijk helemaal niet meer gebruik. Hij was destijds een welkome aanvulling toen we nog een uitsluitend analoge tv hadden. Maar sinds de aanschaf van een nieuwe televisie met smart-functie en de ongecodeerde HD-ontvangst op de (voor ons) belangrijkste kanalen is hij overbodig geworden. Enkel SD op de andere kanalen vinden we ruim voldoende kwaliteit hebben. Ik heb ook een voorheen UPC-abonnement en zo te zien geeft dat omruilen of proberen af te schaffen geen enkele verbetering. Integendeel zelfs want het zou een (zij het geringe) achteruitgang betekenen.
Kortom het antwoord op je vraag moet luiden: "Nee, of ik moet me vergissen, ik zie nog geen verandering".
 
verklaar je nader, met de hd kanalen zonder mediabox?
mvg
 
Beetje moderne tv heeft een dvb-C tuner aan boord, daarmee ontvang je Ned1, 2 en 3 in HD kwaliteit.
Dus zonder CI+ module.
 
Ik vind de CI+ module nog steeds een grote verbetering t.o.v. de mediabox / horizon. Je hebt nog maar 1 apparaat (TV) met een afstandsbediening. Geen gezoem van ventilatoren (oude Philips HD mediabox) en het beeld is een stuk scherper geworden. Alle kanalen zitten op de juiste volgorde en ik hoef niet meer te schakelen tussen analoog en een externe bron (mediabox).
Ik heb zelf ook een Samsung TV. Het enige waar ik nog tegen aan loop is, dat de TV bij aanzetten vraagt om de netwerk id. Dit kun je wegklikken en dan heb je er geen last meer van. De oorzaak daarvan heb ik nooit echt goed onderzocht. Bij mij komt horizon (of wat voor box dan ook) er niet meer in.
Mocht je gebruik willen maken van interactieve diensten, dan is dat niet meer mogelijk. Voor mij is dat geen probleem, hoe dat voor een ander is kan ik uiteraard niet beoordelen.
 
Ik ben het helemaal eens met dit verhaal, de ci module is de reden dat ik nog steeds bij ziggo klant ben,
voor zover ik weet kan ik ergens anders niet terecht, jammer omdat ziggo best wel duur is, in pricipe zou ik aan het dvb c systeem genoeg hebben maar omdat ik fox eredivisie live wil ben ik verplicht om een duurder basis pakket te nemen.
 
Bij KPN Digitenne kun je ook kiezen voor een decoder of een CI+module, dus Ziggo is niet de enigste die zo iets aanbiedt.
 
Re: stand van zaker CI+ module

Digitenne is echter geen volwaardig alternatief. Alles in SD en behoorlijk gecomprimeerd. Canal Digitaal biedt volgens mij ook een cammodule met kaart aan. Je TV dient dan wel een DVB-S tuner te hebben. Dan heb je wel HD.
 
Terug
Bovenaan