• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

stack overflow error

  • Onderwerp starter Onderwerp starter telematicus
  • Startdatum Startdatum
T

telematicus

Hallo,

Ik gebruik w2000 op een PIII PC, 768MB ram

Geregeld krijg ik de laatste tijd een stack overflow error, eender welke site ik ga.

Ben bang dat w2000 deze error verooorzaakt, tenzij het ligt aan de site die ik bezoek.
Ik gebruik IE 6, nieuwere versies worden niet geaccepteerd, dus geen IE7 of IE8.
Firefox heb ik niet geprobeert omdat ik deze fout niet kan reproduceren.

Wie weet raad??
 
Ik zou Memtest gebruiken om het geheugen te testen en een tooltje om te zien dat je schijven goed zijn, zodat je zeker weet dat je Swap file niet beschadigd is.

Krijg je ook nog een nummer bij die error?
 
intel zei:
heb je java al geupdate

Inderdaad ook een bekende boosdoener. In dat geval niet vergeten om eerst de oude versie te de-installeren, daarna pas de nieuwe installeren.
Ja, ik weet het, bij 99,9% van de gevallen gaat het zonder dat te doen ook goed, maar je zal die 0,1% maar zijn.
 
MartCom zei:
Inderdaad ook een bekende boosdoener. In dat geval niet vergeten om eerst de oude versie te de-installeren, daarna pas de nieuwe installeren.
Ja, ik weet het, bij 99,9% van de gevallen gaat het zonder dat te doen ook goed, maar je zal die 0,1% maar zijn.

Voor wat betreft java, die staat op auto update.

error nummers , ja die geeft die wel aan.
HD zijn in orde, pagefile is 1152 MB
Ik gebruik O&O defrag op regelmatige basis oa bij elke start en via schedule
en rusinovich pagefile defrag ook bij elke boot up.

Memtest zal ik even zoeken, kijken wat dat oplevert.
 
Heb memtest gevonden, zal a.s. zaterdag(weekend) de boel laten scannen,
duurt ondanks dat het via diskette gaat( iso is ook beschikbaar) toch erruch lang.
 
Lees dit eens even door: https://stackoverflow.com/questions/226102/stack-overflow-in-line-0-on-internet-explorer

Buiten dat: ik neem aan dat je beseft dat Win 2000 inmiddels niet langer wordt ondersteund door MS en dat je op termijn dus sowieso een beveiligingsrisico loopt en het beter is te upgraden naar een meer recent OS.
 
telematicus zei:
Heb memtest gevonden, zal a.s. zaterdag(weekend) de boel laten scannen,
duurt ondanks dat het via diskette gaat( iso is ook beschikbaar) toch erruch lang.

Memtest draaien gedurende een uurtje geeft je al een goede eerste indruk. Zo heb ik het zelf zo'n 6 jaar geleden aan de hand gehad dat ik kennelijk een kapot geheugenlatje had. Na al 10 seconden draaien van Memtest bleek dat het geval te zijn. Na een uur was toch wel echt duidelijk dat het latje dus echt kapot was.

Buiten dit: volg eerst mijn eerdere bericht hierboven even, want ik denk eerlijk gezegd niet dat het hier gaat om een hardwarefout.
 
jtech zei:
Memtest draaien gedurende een uurtje geeft je al een goede eerste indruk. Zo heb ik het zelf zo'n 6 jaar geleden aan de hand gehad dat ik kennelijk een kapot geheugenlatje had. Na al 10 seconden draaien van Memtest bleek dat het geval te zijn. Na een uur was toch wel echt duidelijk dat het latje dus echt kapot was.

Buiten dit: volg eerst mijn eerdere bericht hierboven even, want ik denk eerlijk gezegd niet dat het hier gaat om een hardwarefout.

Ik weet dat W2000 aflopend is, werkte goed tot nu toe dan.

Ik ben bang dat je gelijk heb dat het geen hardware error is.

Stack is eigenlijk het huishoudboekje van de processor om bijv na een jump
zoals jsr de terug keer naar het adres NA de jsr goed telaten verlopen.

Daarom denk ik er eerder aan dat het een programmeerfout is, dan dat mijn
ram defect zou zijn.

Ik heb autoupdate aanstaan, dus zou het zomaar kunnen dat een van de
laatste updatefiles debet is aan dit hele gedoe.

Nieuwer OS, tja heb al eerder gemerkt dat dat niet altijd problemen oplost,
sterker nog de oude prob. worden gewoon naar de nieuwere OS gedupliceerd.
daar mag je dan ook nog voor gaan betalen.
Zal zien wat ik kan vinden als vervanger.

Heb de link gevolgt, erg technisch, maar wel tevolgen, bedankt ;D

Kan ik eigenlijk die updates"hotfixes" 210 KB, deinstalleren?
 
Terug
Bovenaan