• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Springerig beeld op NL1 (hd)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter nixan!
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
N

nixan!

Sinds 7-12 heb ik last van springerig beeld op NL1, net alsof er beelden overgeslagen worden.
Vooral bij snel bewegende beelden.

Nou was er wel op die dag een storing in de buurt maar dat betrof on demand en dat is opgelost.
Status: opgelost Melding bekend 06-12-2015 20:20 Opgelost op: 07-12-2015 08:18

Het vreemde is wel dat van af die tijd ik dus last heb.
Ook doet het probleem zich alleen op NL1 voor, aan mijn kant is er niets veranderd.

Netwerk Sassemheim, bitfoutfrequentie 0, signaal sterkte is 79.
 
Je vermeld helaas niet welke decoder je gebruikt.

Kan namelijk ook zijn dat de beeldinstelling niet goed staat. Bij de Humax heb je een Wide knopje en als iemand daar een keer op klikt kun je soms ook vreemde beelden krijgen.

Check in ieder geval de instellingen van je Decoder en ook van je TV zelf of deze goed staan. Elke TV en decoder heeft wel soortgelijke instellingen mbt resolutie.

Desnoods even spelen met deze instellingen en dan zie je mogelijk een verbetering.
 
Ook hier springerige beelden Ziggo Sassenheim

Ik herken het probleem van de springerige beelden meteen. Ik zit ook met een aansluiting op Ziggo Sassenheim en het speelt momenteel op NPO 1,2 en 3. Het lijkt alsof er iets niet in orde is met de beeldschermfrequentie, maar dan aan de verzenderskant, want alle andere inkomende beelden van de andere zenders zijn juist.

NPO 1, 2 en 3 zijn schokkerig en met name bij de snellere bewegingen zie ik een haperend beeld, net alsof er beelden wegvallen en je naar een time lapse bent aan het kijken.

Ik ben naarstig aan het zoeken geweest naar de oorzaak, in die zin dat ik ben gaan kijken of NPO de beeldfrequentie had gewisseld, heb de samsung module gereset, heb de tv gereset, de CI-kaart eruit gehad en alles.

Voor mij als stomme gebruiker is dit beeld erg onplezierig om naar te kijken en ik krijg er ook last van. Ik heb echter de huisgenoten gevraagd in hoeverre ze dit ook waarnemen en dat blijkt bij hun niet op te vallen. Dat deed mij ook aan mijzelf twijfelen, totdat ik zag dat het probleem bij de andere zenders niet speelde.

Ik weet niet wat dit is.
 
Ik zit NL1 nu dus ook in sd te kijken. En dat kan nooit de bedoeling zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 
Ik heb zelf nog geprobeerd of het probleem weg ging met het overschakelen nar 576p of naar 720p, maar het probleem bleef identiek als op 1080i. Het is zwaar vermoeiend kijken, maar wil zo goed zijn om eens in je omgeving te vragen of er andere mensen zijn die het probleem herkennen, want zoals mijn omgeving aangaf, zagen zij het niet. Dus is eenieders kijkervaring hier niet hetzelfde.
 
Ik zit NL1 nu dus ook in sd te kijken. En dat kan nooit de bedoeling zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Welke merk en type ontvanger gebruik je? Of betreft het een tv met CI+ module? En zou je middels privebericht je postcode+huisnummer willen sturen? dan ga ik kijken of we een oorzaak kunnen vinden.
 
Ik heb in Utrecht sinds 8 dec ook last van deze problemen. Ik vond wel dit interessante artikel op de ziggo website: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/samsung-dcb-h360r/

Ik gebruik echter geen losse decoder maar een CI+ module. Er staat niet duidelijk bij wat je dan moet vervangen. Hier iemand die weet of het zin heeft om mijn CI+ module (paarse irdeto) te vervangen door een nieuwe versie? Of kan de ingebouwde decoder uit mijn tv (Samsung UE37C5100) het nieuwe signaal niet aan?

Ik heb al met de ziggo helpdesk gebeld, maar die wisten niks van de signaalwijziging af en probeerden me af te schepen met het vervangen van de coax kabel....
 
Welke merk en type ontvanger gebruik je? Of betreft het een tv met CI+ module? En zou je middels privebericht je postcode+huisnummer willen sturen? dan ga ik kijken of we een oorzaak kunnen vinden.

Samsung LE32c550 met een Neotion CI+ en een Humax 5050. PM is onderweg.
 
Hmm, ja hier wel een Samsung H360r. Het is wel gemakkelijk op deze manier, koopt u maar een andere box :?
 
Sinds 7-12 heb ik last van springerig beeld op NL1, net alsof er beelden overgeslagen worden.
Vooral bij snel bewegende beelden.

Nou was er wel op die dag een storing in de buurt maar dat betrof on demand en dat is opgelost.
Status: opgelost Melding bekend 06-12-2015 20:20 Opgelost op: 07-12-2015 08:18

Het vreemde is wel dat van af die tijd ik dus last heb.
Ook doet het probleem zich alleen op NL1 voor, aan mijn kant is er niets veranderd.

Netwerk Sassemheim, bitfoutfrequentie 0, signaal sterkte is 79.

Springerig beeld op 1,2, en 3 digitaal) vanaf begin december ook bij ons (in de buurt van Heerenveen). Vooral bij voetbalwedstrijden zeer hinderlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan