• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sport 1 wil voorlopig geen fusie met Eredivisie Live.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter AntS
  • Startdatum Startdatum
Berichten
1.012
Liberty Global wil voorlopig nog geen financiële concessies doen bij een mogelijke fusie van haar Nederlandse sportzender Sport1 met de voetbalzender Eredivisie Live. En daardoor lijkt op korte termijn dit dan ook niet te gebeuren.
Eredivisie Live presteert onder de verwachting en heeft op dit moment rond de 380.000 abonnees. Daarmee is de verwachte grote toeloop van nieuwe abonnees bij de start voetbalseizoen uitgebleven. Het aantal is zo goed als gelijk gebleven. “De start in de eerste maand was met 200.000 abonnees natuurlijk een bliksemstart en tegen het einde van de competitie is dat aantal inmiddels bijna verdubbeld” liet Eredivisie Live woordvoerder Maarten van Rooijen enkele maanden geleden aan het eind van het vorige voetbalseizoen aan Totaal TV weten. Hoewel de Eredivisie Live woordvoerder geen doorgroei getallen voor het komende seizoen wil noemen werd bij de start van Eredivisie Live wel de verwachting openbaar gemaakt dat aan het einde van het derde seizoen Eredivisie Live zou moeten zijn doorgegroeid tot ongeveer 750.000 abonnees. Analisten zijn al langer sceptisch dat Eredivisie Live op termijn zoveel abonnees aan zich zou kunnen binden.
Sport1 directeur Kees Jansma zegt vandaag tegenover de Volkskrant dat een fusie tussen Sport1 en Eredivisie Live vooralsnog niet aan de orde is. Jansma laat echter wel de deur op een kier staan. “Sport 1 is wel geïnteresseerd in de eredivisiewedstrijden en dus in een vorm van samenwerking met Eredivisie Live. Dat we samen met Eredivisie Live een bod hebben gedaan op de Bundesliga, was puur een impulsieve, opportunistische actie van mij.” Bij Eredivisie Live staat men op voorhand niet afwijzend tegenover een mogelijke fusie. Liberty Global wil echter niet financieel niet al te veel concessies doen. Sport1 bod tijdens de tender voor de live uitzendrechten voor de Eredivisie wedstrijden meer dan een jaar geleden volgens de Eredivisie CV, net als alle andere bieders, te weinig voor de uitzendrechten zodat de Eredivisie CV, samen met Endemol, zelf via Eredivisie Live de uitzendrechten ging exploiteren. De zender blijft echter, zoals nu blijkt, achter bij de verwachtingen. Dit kan in de toekomst een financieel probleem voor de Eredivisie clubs gaan opleveren.

Bron: https://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2302
 
Snap ik niets van. Sport 1 zal er alleen maar sterker door worden.

Eredivisie Live voegt buiten live wedstrijden veel te weinig toe aan het totale zenderaanbod. Ik kan begrijpen dat er mensen zijn die er geen € 10,-- per maand voor over hebben.
 
Waarom snap je dat niet?

Denk jij dat Sport1 opgezadeld wil gaan worden met de miljoenenschuld, tientallen miljoenenschuld, van Eredivisie Live.
Dan kunnen we de Bundesliga helemaal vergeten ;)
 
Ze zullen wel wachten tot die zender aan het eind van het seizoen zowat failliet is en dan voor een prikkie die rechten overnemen. Of zoals bij Tele2 toen die de voetbalrechten hadden wachten tot er heel goedkoop sublicenties komen. Toen kon je toch ook ff laatste maanden via sport1 eredivisie kijken. Maar toch hoop ik dat ze snel samen gaan. Want Eredivisielive is echt niks door de weeks het is dit jaar al minder dan vorig jaar toen had je maandag nog zon praatprogramma en elke dag Johan Dersken maar zelfs dat is al geschrapt....
 
Omdat Sport 1 dan een compleet, op de Bundelsliga na dan ;D, voetbalpakket heeft wat veel nieuwe klanten gaat aantrekken.

Arthur je weet net zo goed als ik dat er voor de schulden vast wel een (deel) oplossing komt.
 
Ja joh, tuurlijk zal er wel even een oplossing voor komen ;D

Was het maar zo simpel in het leven.
 
Je bent nu wel erg negatief hoor. Anders kunnen ze net zo goed nu de stekker eruit trekken want hoe langer een zender blijft draaien met verlies hoe groter het probleem wordt.
 
En jij bent naief. En die stekker gaat er echt wel uit, is het niet dit seizoen dan wel volgend seizoen. Aan die 750.000 abonnee's komen ze echt bij lange na niet.
 
Nee natuurlijk komen ze daar niet aan. Begrijp ook niet dat ze dat ooit gedacht hebben.

Maar waarom naief? Wat heeft het voor nut om dan nu door te gaan en met gevolg dat de schulden alleen maar toenemen?
 
Ze kunnen er makkelijk aan komen, dat is gewoon de prijs 5eu maand maken en de andere 2 kanale dumpen.
 
Terug
Bovenaan