spookoproepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

leonos

Sinds enkele dagen hebben we het probleem dat de telefoon 2x overgaat en dan ineens stopt. Nemen we binnen die 2x op, dan wordt de verbinding direct verbroken.

Op het display zien we enkel staan 'inkomende oproep', verder niets.
Als het een anonieme beller zou zijn, moeten we 'anonieme oproep' zien.

Dus ik vermoed dat het een probleem is in het netwerk van Ziggo.

We staan geregistreerd in het bel-me-niet register, maar toch denk ik niet dat de oproepen van een callcenter komen, mede omdat ik enkel 'inkomende oproep' zie.

Gebeurt zo'n 2x per dag op willekeurige tijden.

Iemand die hetzelfde heeft ?

We hebben een ubuntu modem en een panasonic telefoonset.
 
Sinds enkele dagen hebben we het probleem dat de telefoon 2x overgaat en dan ineens stopt. Nemen we binnen die 2x op, dan wordt de verbinding direct verbroken.

Op het display zien we enkel staan 'inkomende oproep', verder niets.
Als het een anonieme beller zou zijn, moeten we 'anonieme oproep' zien.

Dus ik vermoed dat het een probleem is in het netwerk van Ziggo.

We staan geregistreerd in het bel-me-niet register, maar toch denk ik niet dat de oproepen van een callcenter komen, mede omdat ik enkel 'inkomende oproep' zie.

Gebeurt zo'n 2x per dag op willekeurige tijden.

Iemand die hetzelfde heeft ?

We hebben een ubuntu modem en een panasonic telefoonset.
Als ik je was zou ik het volgende eens proberen, of het helpt weet ik niet, maar ik heb ooit ook een keer een heel vaag telefoonprobleem gehad.
Zet alles even stroomloos, je modum, telefoonset,router,pc, en haal ook de unit waar je utp en antennekabel aan zitten even los van de muur, na een minuut of 2 doe je die er weer in en sluit je de stroom aan van je modum, je router, pc, en je telefoon, ook in deze volgorde.
Nooit geschoten is altijd mis.
Ik weet niet meer presies wat bij mij toen de storing was, maar het was volledig opgelost met name door die centraaldoos even los te halen.

Sukkes.
Bert
 
Als ik je was zou ik het volgende eens proberen, of het helpt weet ik niet, maar ik heb ooit ook een keer een heel vaag telefoonprobleem gehad.
Zet alles even stroomloos, je modum, telefoonset,router,pc, en haal ook de unit waar je utp en antennekabel aan zitten even los van de muur, na een minuut of 2 doe je die er weer in en sluit je de stroom aan van je modum, je router, pc, en je telefoon, ook in deze volgorde.
Nooit geschoten is altijd mis.
Ik weet niet meer presies wat bij mij toen de storing was, maar het was volledig opgelost met name door die centraaldoos even los te halen.

Sukkes.
Bert
Of reageer niet.
 
Moest een en ander testen, vandaar dat het antwoord wat langer duurde.

Ik heb dus alles gereset zoals beschreven, maar helaas, de dag erna om 15.45u ging de telefoon weer 2x over met de melding `inkomende oproep`. Om uit te sluiten dat het aan de draadloze telefoon ligt heb ik er een vaste telefoon bijgeprikt. Zo ene met kabel. En helaas, vandaag rond 1630u gingen beide telefoons 2x en stond op het display weer enkel inkomende oproep. Na die 2x stopt het weer.

Erg raar. Mss ziggo eens bellen.
 
Moest een en ander testen, vandaar dat het antwoord wat langer duurde.

Ik heb dus alles gereset zoals beschreven, maar helaas, de dag erna om 15.45u ging de telefoon weer 2x over met de melding `inkomende oproep`. Om uit te sluiten dat het aan de draadloze telefoon ligt heb ik er een vaste telefoon bijgeprikt. Zo ene met kabel. En helaas, vandaag rond 1630u gingen beide telefoons 2x en stond op het display weer enkel inkomende oproep. Na die 2x stopt het weer.

Erg raar. Mss ziggo eens bellen.

via tel. nr. 1200, lekker gratis, suk6
 
Gebeurt zo'n 2x per dag op willekeurige tijden.

Iemand die hetzelfde heeft ?

We hebben een ubuntu modem en een panasonic telefoonset.
Het is jammer dat je het bellende nummer niet kunt noteren.

Niemand die een grapje met je wil uithalen?
 
De twee dagen na mijn laatste post heb ik geen oproep meer gehad, maar....
Zaterdag kreeg ik wederom een oproep met enkel de melding 'inkomende oproep'.

Maar deze keer bleef hij overgaan, dus ik pakte op.
Was het een callcenter van Essent (waar ik klant van ben).

Ik vroeg hun of ze me afgelopen week ook al probeerde te bellen, maar de mevrouw zei van niet.

Echter is het TE toevallig dat ik die week deze spookbelletjes kreeg en Essent mij nadien belde met precies dezelfde vreemde melding op de telefoon.
Dus 1+1=2 bij mij. Het is waarschijnlijk een fout geweest van de uitbel-centrale van Essent die mij belde en de verbinding verbrak.

Dus ik heb een zwaar vermoeden dat het essent is geweest.
 
Ik heb dit 4 weken geleden gehad met een call centre, met dit verschil dat ze toegaven mij al een paar keer eerder te hebben willen bellen.

In het verleden heb ik dit ook eens beleefd op mijn mobiel. Dit bleek een schakelfout vanuit het buitenland. Iemand had een nationaal willen bellen en wel het nummer dat ik ook heb. Alleen ging de verbinding naar het buitenland.
Vreemd genoeg kwam dit nummer toch niet te staan in de lijst "binnenkomende gesprekken", terwijl ik wel meteen had opgenomen.
Zo'n spookverbinding wordt dus technisch niet geboekt. Dus ook geen spookkosten.
 
Zo'n spookverbinding wordt dus technisch niet geboekt. Dus ook geen spookkosten.

Beetje offtopic, maar waarom zou een binnenkomend gesprek je iets moeten kosten dan? Tenzij je zelf een doorschakeling hebt ingesteld natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat er ook een tarief geldt voor het ontvangen van internationale gesprekken op je mobiel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan