• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Spontane Smartcard Leesfout UPC Mediabox

J

jeroen1973

Wie kan mij helpen ? Ik krijg sinds vandaag een melding op mijn scherm : smartcard leesfout , plaats de kaart opnieuw bla bla bla ..

Ik heb de box nu ongeveer 2 weken aangesloten staan zonder problemen alle zenders kunnen ontvangen , tot vandaag !! Heb geprob de HD te bellen maar na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan heb ik dat maar even opgegeven . Misschien dat hier iemand hetzelfde probleem heeft ( gehad ) en hier een oplossing voor weet . De smartcard is tot vandaag nog niet uit de Mediabox geweest . Heb m nu alleen er in en uitgehaald en heb de stroom er ook even afgehad ,maar niets helpt tot nu toe .

Alvast bedankt voor de reacties

gr. Jeroen
 
Je box een kwartier van electriciteit afhalen en daarna weer aansluiten.
Tevens je box terug zetten op fabrieks instellingen.
Zou moeten werken.
 
Misschien stomme vraag ,maar ik heb nu de stroom er langer dan een kwartier afgehad ,maar hoe doe ik m nu op fabrieksinstellingen terugzetten ? ik krijg namelijk nog steeds alleen maar dat scherm met die smartcard leesfout te zien en kan met de UPC ab geen menu kiezen bijvoorbeeld.

gr Jeroen
 
Ja,dat gaat dus niet.
Je moet de stroom eraf halen,de ch- knop indrukken,wachten tot je update scherm krijgt en dan laten gaan.
Als dat ook niet helpt dan zul je toch echt de hd moeten bellen,deze zullen dan je box om moeten ruilen voor een andere.

Succes. :6 :6
 
Zojuist met de HD aan de tel gezeten ,en er komt donderdag een monteur met nieuwe Mediabox , ... dus

we wachten af

gr. Jeroen
 
Monteur is vandaag langs geweest , met nieuwe Mediabox. Alles aangesloten , installatieprocedure gedaan en toen ....
niets ,blijft hangen . Na een tijd aan de telefoon te hebben gezeten ( het de HD ? ) door de monteur ,wordt er tegen mij verteld dat ik nog ongeveer een dag geduld moet hebben omdat nij hun e.e.a. niet in orde is met de Swap of zoiets . En ik moet nu de mediabox aan laten staan op het installatiescherm en wachtne tot morgen. Ald ie het morgenavond nog niet doet moet ik weer met de HD bellen. Echt belachelijk dit !!!

iemand dit ook al eens gehad ??

Dus maar weer afwachten ....

gr. Jeroen
 
Mjah omdat ze niet zeker weten of bij een klant een box kapot is worden ze niet van te voren in het systeem gezet. Monteur komt dan en ziet dat hij inderdaad kapot is, hij vervangt hem en belt met zijn afdeling en geeft door dat hij box a met b heeft omgewisselt en geeft de codes door. Daarna word er in het systeem een 'swap' aangemaakt, waarna in elk ander systeem jou kapotte box vervangen word met de nieuwe box.
 
jeroen1973 zei:
Wie kan mij helpen ? Ik krijg sinds vandaag een melding op mijn scherm : smartcard leesfout , plaats de kaart opnieuw bla bla bla ..

Ik heb de box nu ongeveer 2 weken aangesloten staan zonder problemen alle zenders kunnen ontvangen , tot vandaag !! Heb geprob de HD te bellen maar na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan heb ik dat maar even opgegeven . Misschien dat hier iemand hetzelfde probleem heeft ( gehad ) en hier een oplossing voor weet . De smartcard is tot vandaag nog niet uit de Mediabox geweest . Heb m nu alleen er in en uitgehaald en heb de stroom er ook even afgehad ,maar niets helpt tot nu toe .

Alvast bedankt voor de reacties

gr. Jeroen 

Heb je aleens gecontroleerd of de smartcard wel inorde is
deze kunnen, zij het moeilijk, wel stukgaan
 
Zojuist maar weer met de HD aan de telefoon gezeten ( langer dan half uur ) . Er zijn maar een paar mensen die de omzetting tussen de 2 boxen kunnen maken ,dus ze weten niet wanneer dit kan gebeuren . Op mijn vraag of dit 1 ,2 of misschien wel drie dagen was ,kreeg ik als antwoord : Ga maar uit van minimaal 3 dagen ,dan kan het alleen maar meevallen ( grinnik ) . Wat een stelletje sukkels daar joh bij UPC . Heb nu de neiging om die box van 4 hoog naar beneden te lazeren . Als het op zo'n manier moet die DTV van UPC hoeft het voor mijn niet . Ik overweeg nu toch om maar een schotel met Canal Digitaal aan te gaan schaffen .

Iemand suggesties weat nu te doen om die oelewappers in actie te krijgen ? of moet ik maar gewoon afwachten wat komen gaat ?

Heb er echt de balen van @ weken DTV gehad en nu weer een week zonder ,wat een bedrijf joh

gr. Jeroen
 
jeroen1973 zei:
Zojuist maar weer met de HD aan de telefoon gezeten ( langer dan half uur ) . Er zijn maar een paar mensen die de omzetting tussen de 2 boxen kunnen maken ,dus ze weten niet wanneer dit kan gebeuren . Op mijn vraag of dit 1 ,2 of misschien wel drie dagen was ,kreeg ik als antwoord : Ga maar uit van minimaal 3 dagen ,dan kan het alleen maar meevallen ( grinnik ) . Wat een stelletje sukkels daar joh bij UPC . Heb nu de neiging om die box van 4 hoog naar beneden te lazeren . Als het op zo'n manier moet die DTV van UPC hoeft het voor mijn niet . Ik overweeg nu toch om maar een schotel met Canal Digitaal aan te gaan schaffen .

Iemand suggesties weat nu te doen om die oelewappers in actie te krijgen ? of moet ik maar gewoon afwachten wat komen gaat ?

Heb er echt de balen van @ weken DTV gehad en nu weer een week zonder ,wat een bedrijf joh

gr. Jeroen

Melden via een e-mail en als alles werkt je geld terug vragen over de dagen dat het niet werkte i.v.m. niet geleverde diensten.
Pak ze met geld hebben ze een hekel aan.

Jan ???
 
Terug
Bovenaan