• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Spontane resets TM502B modem?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter vosManz
  • Startdatum Startdatum
V

vosManz

Beste forumleden,

De laatste tijd heb ik regelmatig problemen met mijn kabelmodem. Deze lijkt zich op willekeurige tijdstippen, vaak meerdere keren per dag, te resetten. Ik weet niet of het zeker zo is, maar dit lijkt zich voor te doen sinds mijn modem is overgezet naar docsis 2.

Verder zag ik dat mijn upstream waarde mogelijk te hoog is (55 dBmV). Volgens het informatie topic over de modem kon dit bij het opstarten hoog zijn, waarna het na een tijdje wat kon zakken. Echter, als mijn modem dan weer reset schiet dat natuurlijk niet op.

Voor ik dit probleem had, heb ik vrijwel nooit problemen met het modem gehad. Ik heb de modem al een langere tijd, en er altijd een stabiele verbinding mee gehad. Toen ik nog op de vorige docsis zat heb ik ook mijn signaalwaarden een keer gecontroleerd, deze waren toen precies in het 'optimale bereik'. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat de upstream waarde nu 'te hoog' is, aangezien er aan de bekabeling en situatie in huis niets veranderd is. Wel heb ik onlangs een triple-pakket genomen, maar de problemen begonnen pas toen ik dit pakket al een tijdje had.

Als de modem zichzelf reset, komt deze over het algemeen weer erg snel online. Maar aangezien ik veel gebruik maak van upload, download, remote desktop, en ook een eigen webservertje heb staan, is het natuurlijk erg storend dat deze elke keer onderbreekt. Soms reset de modem ook niet, maar gaat deze wel opnieuw 'aanmelden'. Je ziet dan dat de modem al wat langer up is, maar op de CM State pagina is deze toch alle stappen opnieuw aan het uitvoeren. Vaak is het echter zo dat de modem helemaal reset, en de uptime dus weer bij 0 begint.

Hieronder wat screenshots van de pagina's van het modem. Volgens mij is het een Arris TM502B
https://stuff.hetdupke.nl/modem/status.jpg
https://stuff.hetdupke.nl/modem/hw_fw.jpg
https://stuff.hetdupke.nl/modem/event.jpg
https://stuff.hetdupke.nl/modem/cm.jpg

Het probleem komt ook enkel voor bij het internet/telefonie modem. Radio, TV, en Digitale TV werken allemaal correct. Digitale TV geeft op de testpagina ook alles groen weer, ook als mijn internet-modem weer eens reset.

Als de modem weer online is, heeft deze wel gewoon een stabiele en snelle verbinding. Ik ondervindt dan totaal geen problemen, totdat de modem weer gaat resetten.

Voor de compleetheid, ik heb een triple pakket met internet 16mb, telefonie avond en weekend, en digitale tv royaal met DVR.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Of kan UPC mogelijk zien of er iets verkeerd is aan mijn verbinding?

Alvast bedankt!

vosManz
 
Ah ok, dat topic heb ik blijkbaar over het hoofd gezien, bedankt!

Zo te zien is de meest waarschijnlijke oorzaak een fout in het modem. Ik zal binnenkort eens contact opnemen met de helpdesk om te zien wat die ervan zeggen.

Bedankt nog!
 
Terug
Bovenaan