• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Spontaan geen verbinding nieuwsserver draadloos Cisco EPC3925

Berichten
72
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb met Newsleecher 4.0 ineens geen verbinding meer met de nieuwsserver van XS News via wireless. Hij wil op de 1 of andere manier niet meer verbinden. Getest op 2 laptops waarop voor de rest niets veranderd is.

Via mijn bedrade PC geen enkel probleem. De DNS server staat bij mij in de router ingesteld op 8.8.8.8 + 8.8.4.4 ( Google ) en mijn PC heeft een vast IP adres met dezelfde DNS instellingen.

Nu zie ik dat er sinds 1 maart nieuwe firmware op de Cisco staat en het kan best zijn dat ik na 1 maart niet meer draadloos heb heb gedownload.

Mijn vraag zijn dus : zijn er meer mensen die, al dan niet sinds 1 maart, vergelijkbare problemen hebben en heeft er iemand misschien nog een andere oplossing/idee, want ik heb het volgende reeds geprobeerd : Newsleecher opnieuw installeren op de 2 laptops met exact dezelfde instellingen als op de vaste PC, draadloze kaarten uit/aangezet en opnieuw aangemeld op draadloos netwerk en de Cisco terug naar de fabrieksinstellingen gezet

Alvast bedankt,

Martijn
 
Werkt het op de laptop's wel als je ze met een UTP kabel aansluit.
Werkt het dan wel ligt het op de een of andere manier aan de WiFi verbinding.
Werkt het dan ook niet dan is er iets anders aan de hand. Bv door een update van een antivirus programma oid.
 
Opgelost :) :) :) :) :)Onwijs bedankt Johnny54, het was de Avast virusscanner, op de laptops al geupdatet naar 8.0 op de PC nog niet. Ik had daar waarschijnlijk nooit aan gedacht. Nogmaals Hartelijk Bedankt !

Mochten er nog meer Chelloo leden zijn met dit specifieke probleem : Bij Avast in de instellingen bij de instellingen van het mail-schild het vinkje weghalen bij 'scan nieuwsgroep-berichten (NNTP)'
 
Terug
Bovenaan