• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

splitter vraag.

Berichten
147
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb een vraagje over splitters.

De laatste tijd is er weer veel storing met digitale tv, op nagenoeg alle zenders. Ik begon me er nu toch aan te ergeren dus ben ik gaan kijken of het toch niet aan mijn aansluitingen lag, aangezien ik ook met internet problemen had. Nu heb ik de MCP-03 Splitter gekregen na het overstappen op het internet&bellen basis pakket met de nieuwe modem Aris tmb502. Deze heeft een hele tijd goed gewerkt alleen de laatste tijd viel af en toe mijn internet weg en vaak storingen met DTV, ik heb toen nog eens naar mijn tv kabel gekeken deze zat niet goed in de connector, ik heb C12 coax van ong 50Cm met metalen connectors gekregen van een behulpzame monteur bij een boxswap, hierna was het weer even opgelost. Mijn internet gaf zo nu en dan nog problemen maar na het opnieuw installeren van mijn pc ging het goed, nieuwe harde schijf gemonteerd. Sinds de laatste weken weer de zelfde problemen en vooral DTV ging achteruit, voorheen een aantal zenders die haperde, nu bijna alle en vaak storingen. Ik had nog mijn oude splitter liggen, VQ1002, deze gemonteerd en nu heb ik al heel wat minder storingen op DTV. Soms heb je nog wel eens wat kleine haperingen maar daar is mee te leven, het liefst natuurlijk geen. De kwaliteit wat ik nu heb is hetzelfde als ik de kabel rechtstreeks aansluit op de wandcontactdoos. Oh ja het internet probleem kwam ook weer terug, getest met XP en Vista bij beide viel de verbinding weg, dit werd veroorzaakt door een niet goed functionerende netwerkkaart deze is nu vervangen.
Nu is mijn vraag welke splitter is beter? de MCP-03 of de VQ1002? (Zie Fotos) Moet ik een nieuwe aanvragen?

Ik kwam op Tweakers.net ook een foto tegen van iemand die 2 splitters had gemonteerd, zie foto, is dit raadzaam om te doen?
Ik heb geen AOP alleen een WCD, ik woon in een flat en in de meterkast zit geen kabel aansluiting o.i.d. Bij mijn ouders thuis had ik dit wel.

En heeft iemand nog een tip voor een goeie scartkabel? Ik heb het vermoeden dat de mijne niet erg goed is, heb al eens een andere gekocht maar hielp niet veel (was ook vrij goedkoop) is zo'n vergulde nou wat?
 

Bijlagen

  • MCP-03.JPG
    MCP-03.JPG
    104,8 KB · Weergaven: 292
  • VQ1002.jpg
    VQ1002.jpg
    8,5 KB · Weergaven: 310
  • Splitsers.jpg
    Splitsers.jpg
    58,7 KB · Weergaven: 272
Als je signaal binnen komt op het wand contact doosje in de woonkamer , dan gebruik je gewoon de MCP03.
Als je zoals je op de foto laat zien eerst een Qamtex AOP hebt, dan zet je daar een 2 weg verdeler achter zoals je op de foto laat zien.
Dus als je geen WCD hebt als AOP geen MCP03 plaatsen. ;)
 
Als UPC kabel bij jou in de woonkamer op een wcd binnenkomt, is die wcd de AOP.
De kwaliteit van de splitters zal gelijk zijn, alleen de aansluitingen zijn anders.
Je wcd vervangen door een r&tv splitter is niet nodig. Jouw wcd doet precies het zelfde.

Dat de plug van een kabel verguld is zegt helemaal niets over de kwaliteit van de kabel.
 
Nou ik ben er uit, na een lange tijd testen van de 2 splitters, is toch de mcp-03 niet goed met deze heb ik de meeste storingen zelfs na aanschaf van een nieuwe hirschmann coax kabel. Dus ik gebruik nu mijn oude splitter maar (VQ1002) hier heb ik de minste storingen mee. Zo nu en dan hapert het nog wel eens maar dat is vaak gauw over. Ook nog een nieuwe scart kabel gehaald van Vivanco (70€) hoop geld maar het is het wel waard, een stuk beter dan de geleverde scartkabel.
 
Als dat een kabel is met gouden pluggen, waar je al eerder over sprak, dan zou ik nu het nog kan, terug gaan naar de winkel en deze weer inleveren.

Natuurkunde les 1 ;) : Even in Jip en Janneke taal --> verschillende soorten metaal geven op termijn altijd een chemische reactie. Er ontstaat dus aanslag en je signaal zal slechter gaan worden. Alleen als je vergulde of echt gouden aansluitingen hebt, heeft het zin om daar een "gouden kabel" op aan te sluiten.
Op de mediabox zitten normale aansluitingen, dus de tijd gaat er voor zorgen dat je een verminderde aansluiting zult krijgen.

De enige die op dit moment blij is, is de winkelier die jou niet goed voorgelicht heeft en een dikke marge in zijn zak heeft kunnen steken.
 
Splitter: Hirschmann VFC 0421 (retour geschikt) werkt beter dan UPC splitters. (sorry UPC, maar veldwerk ervaring).

Ruud.
 
Terug
Bovenaan