- Berichten
- 147
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Ik heb een vraagje over splitters.
De laatste tijd is er weer veel storing met digitale tv, op nagenoeg alle zenders. Ik begon me er nu toch aan te ergeren dus ben ik gaan kijken of het toch niet aan mijn aansluitingen lag, aangezien ik ook met internet problemen had. Nu heb ik de MCP-03 Splitter gekregen na het overstappen op het internet&bellen basis pakket met de nieuwe modem Aris tmb502. Deze heeft een hele tijd goed gewerkt alleen de laatste tijd viel af en toe mijn internet weg en vaak storingen met DTV, ik heb toen nog eens naar mijn tv kabel gekeken deze zat niet goed in de connector, ik heb C12 coax van ong 50Cm met metalen connectors gekregen van een behulpzame monteur bij een boxswap, hierna was het weer even opgelost. Mijn internet gaf zo nu en dan nog problemen maar na het opnieuw installeren van mijn pc ging het goed, nieuwe harde schijf gemonteerd. Sinds de laatste weken weer de zelfde problemen en vooral DTV ging achteruit, voorheen een aantal zenders die haperde, nu bijna alle en vaak storingen. Ik had nog mijn oude splitter liggen, VQ1002, deze gemonteerd en nu heb ik al heel wat minder storingen op DTV. Soms heb je nog wel eens wat kleine haperingen maar daar is mee te leven, het liefst natuurlijk geen. De kwaliteit wat ik nu heb is hetzelfde als ik de kabel rechtstreeks aansluit op de wandcontactdoos. Oh ja het internet probleem kwam ook weer terug, getest met XP en Vista bij beide viel de verbinding weg, dit werd veroorzaakt door een niet goed functionerende netwerkkaart deze is nu vervangen.
Nu is mijn vraag welke splitter is beter? de MCP-03 of de VQ1002? (Zie Fotos) Moet ik een nieuwe aanvragen?
Ik kwam op Tweakers.net ook een foto tegen van iemand die 2 splitters had gemonteerd, zie foto, is dit raadzaam om te doen?
Ik heb geen AOP alleen een WCD, ik woon in een flat en in de meterkast zit geen kabel aansluiting o.i.d. Bij mijn ouders thuis had ik dit wel.
En heeft iemand nog een tip voor een goeie scartkabel? Ik heb het vermoeden dat de mijne niet erg goed is, heb al eens een andere gekocht maar hielp niet veel (was ook vrij goedkoop) is zo'n vergulde nou wat?
De laatste tijd is er weer veel storing met digitale tv, op nagenoeg alle zenders. Ik begon me er nu toch aan te ergeren dus ben ik gaan kijken of het toch niet aan mijn aansluitingen lag, aangezien ik ook met internet problemen had. Nu heb ik de MCP-03 Splitter gekregen na het overstappen op het internet&bellen basis pakket met de nieuwe modem Aris tmb502. Deze heeft een hele tijd goed gewerkt alleen de laatste tijd viel af en toe mijn internet weg en vaak storingen met DTV, ik heb toen nog eens naar mijn tv kabel gekeken deze zat niet goed in de connector, ik heb C12 coax van ong 50Cm met metalen connectors gekregen van een behulpzame monteur bij een boxswap, hierna was het weer even opgelost. Mijn internet gaf zo nu en dan nog problemen maar na het opnieuw installeren van mijn pc ging het goed, nieuwe harde schijf gemonteerd. Sinds de laatste weken weer de zelfde problemen en vooral DTV ging achteruit, voorheen een aantal zenders die haperde, nu bijna alle en vaak storingen. Ik had nog mijn oude splitter liggen, VQ1002, deze gemonteerd en nu heb ik al heel wat minder storingen op DTV. Soms heb je nog wel eens wat kleine haperingen maar daar is mee te leven, het liefst natuurlijk geen. De kwaliteit wat ik nu heb is hetzelfde als ik de kabel rechtstreeks aansluit op de wandcontactdoos. Oh ja het internet probleem kwam ook weer terug, getest met XP en Vista bij beide viel de verbinding weg, dit werd veroorzaakt door een niet goed functionerende netwerkkaart deze is nu vervangen.
Nu is mijn vraag welke splitter is beter? de MCP-03 of de VQ1002? (Zie Fotos) Moet ik een nieuwe aanvragen?
Ik kwam op Tweakers.net ook een foto tegen van iemand die 2 splitters had gemonteerd, zie foto, is dit raadzaam om te doen?
Ik heb geen AOP alleen een WCD, ik woon in een flat en in de meterkast zit geen kabel aansluiting o.i.d. Bij mijn ouders thuis had ik dit wel.
En heeft iemand nog een tip voor een goeie scartkabel? Ik heb het vermoeden dat de mijne niet erg goed is, heb al eens een andere gekocht maar hielp niet veel (was ook vrij goedkoop) is zo'n vergulde nou wat?
