• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Splitter VQ 1002 vervangen door Tratec fra-752/n

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Diddel
  • Startdatum Startdatum
D

Diddel

Ik heb slecht beeld op Eredivisie live en Veronica HD, inmiddels alle kabels nagekeken en ook
opnieuw vastgezet en geforceerde update gedaan.

Kan ik het signaal verbeteren door de splitter te vervangen door de tratec? Na de splitter zitten nu
een Webstar modem en een GHV 820A versterker. Uitgang 1 ( versterking 0 db )van de tratec wil ik dan
aansluiten op de GHV 820A en uitgang 2 ( versterking 2 db ) op het modem.

Ik heb na de versterker een multitap ( AFC 1861 ) aangesloten, op de multitap zijn 6 wcd's
aangesloten. De 7e aansluiting is afgesloten.

Ook valt me op dat als Transmit Power Level van de Webstar boven de 50 dBmV komt er blokken in
beeld verschijnen op bovengenoemde zenders. Onder de 50 dBmV zijn de zenders goed.

Of kan er ook iets anders het probleem zijn, een versleten AOP ( VQ601R ) of de splitter?

Op beide boxen, Pace 7111, heb ik hetzelfde probleem. Zie verder mijn profiel.
 

Bijlagen

Als ik het goed uitreken* heb jij op de tv aansluitingen een signaal 3 dB zwakker als er op je AOP binnen komt. Dat zou prima moeten gaan als je van UPC een normaal signaal binnenkrijgt.
Plaatsen van die Tratec zoals je van plan bent geeft op de tv's 3,5 dB meer signaal, op je modem 5,5 dB.
Het signaal op de tv's wordt dan dus gelijk aan de signaalsterkte die er op de AOP binnenkomt en de modem krijgt 2 dB meer als op de AOP binnen komt.
Ik weet echter niet of dat jouw probleem oplost.

Dat jouw retoursignaal van de modem stoort op de zenders kan er op wijzen dat het signaal dat je van UPC krijgt aan de lage kant is. Zonder meetgegevens kan ik daar echter verder niets zinnigs over zeggen.

* VQ1002 (-3,5 dB), GH 820 (+18 dB), AFC 1861 (-17,5 dB) = -3 dB
 
Kunnen er nog andere redenen zijn waarom alle zenders goed zijn behalve die via
transponder 2100 uitgezonden worden?
 
Mischien:
- storing door de Digitenne mast in Veenendaal of Arnhem
- levert UPC deze transportstream zwakker aan
- verzwakt de AOP de frequentie waarop de stream zit
- een dip in het frequentiebereik van jouw versterker
- een knik een een coaxkabel waardoor deze frequentie word verzwakt

Zonder metingen is moeilijk te zeggen waar het probleem zit.
 
Johnny54 zei:
Mischien:
- storing door de Digitenne mast in Veenendaal of Arnhem
- levert UPC deze transportstream zwakker aan
- verzwakt de AOP de frequentie waarop de stream zit
- een dip in het frequentiebereik van jouw versterker
- een knik een een coaxkabel waardoor deze frequentie word verzwakt

Zonder metingen is moeilijk te zeggen waar het probleem zit.

Ik heb c12 bekabeling dus digitenne lijkt mij onwaarschijnlijk.
Ik heb de kabels nagelopen en geen knik geconstateerd.

Dan blijft allen de UPC HD bellen, want ik heb zelf geen apparatuur om
een meting te doen.
 
Terug
Bovenaan