splitter opsturen

P

pukkie

hallo, ik ben hier nieuw maar al enige tijd klant van chello (nog wel)

ik ben op mezelf gaan wonen en heb toen vanaf dag 1 upc telefonie aangeschaft, ik heb dit laten instaleren door een chagerijnige monteur (want ik wilde het modem (dat lompe ding ) niet in de kamer maar in de kelder en die iets kleiner dus moest hij meer moeite doen), blijkbaar heeft hij mij hierdoor een oor aan genaaid want ik hem duidelijk verteld dat ik ook chello kreeg (had ik al maar moest nog worden over gehuisd) en dat die ook daar aangsloten werd. maar hij heeft er niks mee gedaan.

toen ik mijn modem en computer over ging huizen ben ik het geheel eens goed gaan bekijken en ik kon nergens mijn  modem op aan sluiten, dus heb ik maar de tv antenne eruit gegooid en daar het modem op aan gesloten ff met upc gebeld en alles liep, alleen moest ik nog een splitter hebben en die moest erbij zitten vertelde ze mij. omdat deze er niet bij zat zouden ze  mij die opsturen, en dat is a.s. maandag precies 4 weken geleden. ik heb al tich keer contact gehad met upc (want een postpakketje versturen duurt toch geen week).
vorige week ben ik dan ook echt geploft, heb een zekere M. verijken aan de lijn gehad die mij meteen zou terug bellen als hij het met zijn supervisor had overlegd, deze wiegerde om terug te bellen. toen heb ik d. Meeuwissen aan de lijn gehad en die vond het net als mij echt schandalig!!!!
hij zou er meteen werk van maken hij belde mij terug met de excuses van iedereen en het zou op korte termijn verholpen worden!

dat is nu een week geleden, en nog steeds heb ik geen splitter en moet ik kiezen tussen tv-kijken of internetten ik belde net met weer zo'n geval aan de telefoon die mij vetelde dat een pakketje vertsuren wel een week kon duren of dat het anders wel sneller kon maar dan moesten ze meer betalen, (nou ik betaal geen cent meer voor alles terecht is!!!!!!).

ik heb hier gelezen dat de helpdesk medwerkers ook lezen en bij deze dus:

m. verijken
D. meeuwissen


verdedig je maar
ik wacht op reactie!!!!!

dave van der palen
 
Zit er op het modem van telefonie geen uitgang voor data? Bij mij gaat ie uit de muur naar het telefonie modem, en vanuit daar naar het chello modem.
 
Een tv splittertje doet ook wonderen. Zit er bij mij ook op. Alles gaat prima hier. Wel natuurlijk metalen pluggen erop zetten. Kan je meteen internetten en tv kijken tegelijk.
 
MK zei:
Zit er op het modem van telefonie geen uitgang voor data? Bij mij gaat ie uit de muur naar het telefonie modem, en vanuit daar naar het chello modem.

aan die uitgang zit een soort utp stekker en vanauit mijn modem loopt gewoon een coax stekker dus ik zou niet weten hoe ik dat zelf moet oplossen
 
Je bedoelt dat er op de uitgang van de modem voor telefoon een uitgang is voor een F connector? In dat geval moet je die speciale splitter hebben. Maar je kan het "tijdelijk" anders doen. Je laat de coax kabel in je telefoon modem en in je kabel modem zitten. Wel alletwee even van het stroom afhalen. Je knipt dan de coax door midden. Je hebt inmiddels een metalen TV splitter in je bezit. Op het uiteinde die uit je telefoonmodem komt monteer je een antenneplug (male), die zet je op de ingang van je splitter aan het uiteinde van je chellomodem monteer je ook een antenneplug (female) en aan de andere kant een antenne kabel naar je tv. Die plug je beide op de uitgangen van je splitter.
Het is natuurlijk niet de ideale oplossing maar het probleem is wel tiijdelijk opgelost.
 
ik zou vandaag een stelletje nieuwe coax kabels moeten krijgen,hopelijk duurt dat geen weken.
 
Het Chello modem is achter het Telefoniemodem aan te sluiten. Gewoon op CATV out uitgang van telefoniemodem korte coax kabel aansluiten, in het Chello prikken en werken...
 
Terug
Bovenaan