• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Spectrum analyzer

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MrTaha78
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

MrTaha78

Goede dag mensen van Ziggo-gebruikers!

Ik had een beetje vrije tijd dus ik zat poorten te scannen op mijn subnet in ik vond dat de ziggo router 2 open poorten heeft. Namelijk 80 en 8080. 80 is zoals gebruikelijk voor de http en 8080 ook, maar 8080 heeft bij mij namelijk iets anders. Als ik naar 192.168.178.1:8080 ga dan komt er iets heel onverwachts. Een spectrum Analyzer.
Ik heb onderzoek gedaan op internet en heb nog niets gevonden waarover ze het over dit hebben.
Dus ik vraag aan jullie de mensen van ziggo-gebruikers of jullie nog iets over dit weten.

https://puu.sh/kR74w/31886d74dd.png
(link naar screenshot)

________________________
Nieuw hier dus het spijt me als ik fouten maak
 
Ik las het ergens anders ook deze week, welk type modem heb je? Ik heb deze poort namelijk niet openstaan, althans ik zie hem op een scan naar mijn bridged modem maar hij geeft geen site terug.


Kan je zien welke file hij opent op poort 8080?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik las het ergens anders ook deze week, welk type modem heb je? Ik heb deze poort namelijk niet openstaan, althans ik zie hem op een scan naar mijn bridged modem maar hij geeft geen site terug.


Kan je zien welke file hij opent op poort 8080?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het is een EVW321B en het opent geen bestant het is live. Heb nogsteeds geen idee wat het doet.

EDIT: Het werkt alleen met safari, chrome en edge
 
Met bestand bedoel ik normaal opent een browser op de website /index.html en die zet je dan door naar /login.asp ofzo.

Maar je zit geen tekst achter de / staan als je de url aanklikt bovenin?

gr Rob
 
Met bestand bedoel ik normaal opent een browser op de website /index.html en die zet je dan door naar /login.asp ofzo.

Maar je zit geen tekst achter de / staan als je de url aanklikt bovenin?

gr Rob

Nee, het opent niks. De URL balk blijft hetzelfde.
Het werkt wel met java denk ik, want als ik java aan doe op firefox werkt het wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het toont de signaal sterkte voor de gehele kabel frequentieband van ongeveer 0 MHz t/m 1000 MHz.

Met een andere DVB-C tuner oplossing ziet een soortgelijke spectrum analyse voor mijn aansluiting op het coaxsegment er als volgt uit:

FDJ5ycz.png


Altijd handig om af en toe dergelijke frequentie spectrum analyses te maken en op te slaan zodat je kan aantonen dat het signaal opeens minder is geworden na onderhoud door Ziggo.
 
Het toont de signaal sterkte voor de gehele kabel frequentieband van ongeveer 0 MHz t/m 1000 MHz.

Met een andere DVB-C tuner oplossing ziet een soortgelijke spectrum analyse voor mijn aansluiting op het coaxsegment er als volgt uit:

FDJ5ycz.png


Altijd handig om af en toe dergelijke frequentie spectrum analyses te maken en op te slaan zodat je kan aantonen dat het signaal opeens minder is geworden na onderhoud door Ziggo.

Bedankt:thankyou:
Als dat zo is dat je dit aan kan tonen is dit heel erg handig!
 
Spectrum Analyzer UBEE 321B

Het toont de signaal sterkte voor de gehele kabel frequentieband van ongeveer 0 MHz t/m 1000 MHz.



Met een andere DVB-C tuner oplossing ziet een soortgelijke spectrum analyse voor mijn aansluiting op het coaxsegment er als volgt uit:



FDJ5ycz.png




Altijd handig om af en toe dergelijke frequentie spectrum analyses te maken en op te slaan zodat je kan aantonen dat het signaal opeens minder is geworden na onderhoud door Ziggo.

UBEE 321B Modem:

UBEE%20321B%20Spectrum%20Analyser.jpg


Ik heb al gezocht op fora en ook al zelf even gegoogled! Nergens kan ik vinden hoe je deze analyse moet aflezen en interpreteren om er ook zelf iets aan te hebben

Heb jij een linkje/eigen info's van een goede uitleg hierover?

Bedankt alvast!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
UBEE 321B Modem:

UBEE%20321B%20Spectrum%20Analyser.jpg


Ik heb al gezocht op fora en ook al zelf even gegoogled! Nergens kan ik vinden hoe je deze analyse moet aflezen en interpreteren om er ook zelf iets aan te hebben

Heb jij een linkje/eigen info's van een goede uitleg hierover?

Bedankt alvast!


Hadden ze voorheen niet zo'n kanaal op de analoge tv ? Ooit het probleem gehad dat de modem niet online wilde komen, monteur zette toen mijn tv op dit kanaal en zo aflezen wat er mis ging. Heeft toen iets in de wijkkast veranderd en de modem kwam weer online. Aangezien analoog niet meer van deze tijd is, bekijkt de monteur nu dit kanaal via internet?
 
Nergens kan ik vinden hoe je deze analyse moet aflezen en interpreteren om er ook zelf iets aan te hebben

Heb jij een linkje/eigen info's van een goede uitleg hierover?
Jouw modem toont op de reguliere status pagina's informatie over het signaal van de geconfigureerde 8 Internet downstreams en 4 Internet upstreams. Via de Spectrum Analyzer webpagina laat het Ubee modem dergelijke signaalinformatie zien voor de gehele kabel frequentieband i.pv. alleen de geconfigureerde upstreams en downstreams.

De huidige bruikbare kabel frequentieband voor diensten loopt momenteel van ongeveer 5 MHz tot 862 MHz en is als gevolg van allerlei standaarden min of meer als volgt ingedeeld:
- 5 tot 65 MHz: EuroDOCSIS Internet upstreams (geel);
- 87.5 tot 108 MHz: Analoge radio kanalen (oranje);
- 120 tot 862 MHz: Analoge TV kanalen/EuroDOCSIS Internet downstreams/DVB-C RTV Transport streams/DVB-C VOD Transport streams (blauw).

Gemarkeerd op jouw spectrum analyse plaatje is die indeling omgeveer als volgt waarbij ik de dalen van -80 beschouw als ongebruikte ruimte:
Xys2ELk.png


Voor wat meer toelichting vind je onderstaand het Ziggo/UPC frequentie plan voor mijn regio (Ziggo/UPC/Alkmaar). In heb daarin alle genoemde signalen opgenomen en ook van ieder signaal de onder- en bovenfrequentie aangeven inclusief de bandbreedte:
kGMtBhS.png


Bovenstaand is het frequentieplan nadat Ziggo/UPC recent wat aan het schuiven is geweest met de VOD transport streams. Vervolgens heb ik ook weer een nieuw frequentie spectrum analyse laten maken door mijn DVB-C hardware (ik heb geen Ubee modem):
oCFWyxa.png


Mijn DVB-C hardware voert met stappen van 1 MHz een signaalsterkte meting uit beginnend bij 50 MHz en eindigend bij 900 MHz. De dalen in bovenstaande meting komen overeen met de als vrije ruimte gemarkeerde gebieden in het frequentieplan.

Ten opzichte van de vorige spectrum analyse is ook duidelijk zichtbaar dat de frequentieband van ongeveer 120 tot 150 MHz tegenwoordig niet meer vrij is omdat Ziggo/UPC bij de laatste werkzaamheden in/naar die ruimte o.a. een aantal VOD transport streams heeft ge/verplaatst. Ook is zichtbaar dat de werkzaamheden van Ziggo/UPC dit keer geen invloed hebben gehad op de signaalsterkte als beide grafieken met elkaar vergeleken worden. Ik meet overigens op een uitgang op de coax versterker zodat het niet nodig is om telkens de meterkast in te duiken voor een dergelijke meting en ik de gebruikte DVB-C tuner ook nog voor andere doeleinden inzet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan