• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

SPAM!!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter janeS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

janeS

Hoi,

Kan ik door het geruzie heen nog een gewone vraag stellen?

Ik wil van de Spam af en heb al 2 progjes geprobeerd, nl die van McAfee en van Windows zelf, maar krijg nog steeds die irritante spam.
Wie weet een alternatief, dat eveneens gemakkelijk in te stellen is?
Bedankt,
janeS.
 
janeS zei:
Kan ik door het geruzie heen nog een gewone vraag stellen?

Nee, mag niet, dit forum is alleen om te ruziën :)

janeS zei:
Ik wil van de Spam af en heb al 2 progjes geprobeerd, nl die van McAfee en van Windows zelf, maar krijg nog steeds die irritante spam. Wie weet een alternatief, dat eveneens gemakkelijk in te stellen is?

Het werkt het beste om te zorgen dat je mailadres nergens bekend is. Dus nergens je adres achterlaten, ook niet op bijvoorbeeld forums. Als je wilt dat je toch gemaild wordt, dan kun je het beste .invalid achter je adres zetten, of iets als .removethis ofzo.

Om spam te filteren kun je Spam Weasel
https://www.mailgate.com/ of PureMail https://www.mailgate.com/. Zelf gebruik ik een uitvoering van https://spamassassin.taint.org/index.html. Misschien dat iemand met veel communicatieve vaardigheden hierover een howto kan schrijven.
 
janeS zei:
Wie weet een alternatief, dat eveneens gemakkelijk in te stellen is?
Helaas is mijn ervaring dat je van spam bijna niet af komt. Gelukkig dat ik een tip kreeg toen ik voor het eerst het internet opging. Neem een 'vrij' web-based e-mail adres, bv. hotmail en stel je e-mail adres, vooral op Usenet, als een invalid-adres. En uiteraard je hotmail-adres gebruiken op het internet tenzij het zéér vertrouwde firma's oid zijn.
Hierdoor ben ik vrij van spam op al mijn MK adressen en bij hotmail wordt ik getracteerd op minimaal 50 spam-mails / dag. Gelukkig heeft hotmail een goed werkend spam-filter(achtige) optie.
Tevens gaan ze ook binnenkort actief spam-adressen blokkeren.
Men heeft 2 miljoen (ja, echt) valkuil-adressen aangemaakt die door een Engels(?) bedrijf worden nagezien en eventuele spammers worden dan geblokkkeerd.
Maar helaas krijg je eenmaal spam op een e-mail adres is er bijna niet meer af te komen of zoals mijn dokter zegt; 'je zult er mee moeten leren leven'. :cry:
 
spam

Bedankt Leonardo voor je reaktie. Ik heb eveneens MSN-mail, dus zal het een en ander maar eens gaan veranderen.
Groeten van jane.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan