• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Soundtrack UPC Digitale TV.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter bosb
  • Startdatum Startdatum
B

bosb

Allen,

Aller eerst, ik heb gezocht maar kon het niet 123 vinden ;)

Films of TV programma's die op de diverse kanalen uitgezonden worden, kan het zo zijn dat die DD 5.1 te ontvangen zijn? Dan wil ik namelijk een glas kabeltje leggen tussen mijn TV en de AMP.

Weet iemand hier het antwoord?

Bedankt,

Björn
 
Als je een HD-abonnement hebt met een HD-box, dan zijn de HD-kanalen (Discovery, NGC, MelodyZenHD, etc.) als het goed is wel in 5.1. Voor wat betreft de andere boxen: ARD (801) en ZDF (802) zenden soms uit in 5.1. Met behulp van de infoknop op je afstandsbediening kun je voor dit geluidsspoor kiezen. Volgensmij komt dit echter maar heel weinig voor.

Wat je wel kunt doen: je DD 5.1. ontvanger heeft als het goed is een Dolby Pro Logic chip, waarmee je een soort van surroundgeluid kunt creëren. Misschien kun je hier eens mee spelen. Dan is het voldoende om gewoon een analoge geluidskabel (L+R tulpstekkers) tussen je versteker en de mediabox te leggen, of beter nog: tussen je versterker en je tv.
 
Timvw zei:
Dan is het voldoende om gewoon een analoge geluidskabel (L+R tulpstekkers) tussen je versteker en de mediabox te leggen, of beter nog: tussen je versterker en je tv.

Bedankt voor je antwoord. Ik heb nu inderdaad 2 tulp stekkers van de TV naar de versterker lopen. Dan hou ik het daarbij :) Of iemand moecht een andere mening hebben.

Waar het mij om ging was of ik films op de TV op DD5.1 kijken.
 
Films worden op dit moment ook alleen maar met een links en rechts geluidsspoor uitgezonden. Ook hierbij kun je een soort van DD 5.1. creëren met de Dolby Pro Logic chip. Maar even voor de duidelijkheid: dit is lang niet zo goed als echt 5.1 geluid! ;)
 
Terug
Bovenaan