• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sony KDL-40HX850 CI+ module geen ned1

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

ErikBoon

Hallo allen, druk bezig geweest zoeken in het forum maar vind het zo lastig.. ik heb namelijk analoog wel een aantal zenders weten te vinden maar zodra ik kies voor digitaal (zonder de CI+ module erin) vind hij geen zenders, ook geen ned1 .. ik begrijp dat zodra je deze zender hebt je de module terug kunt plaatsen en verder kan zoeken.
De tv is geupdate naar de nieuwste software. Heeft iemand tips??
Bedankt alvast!
 
Je hebt (voor je de CI+ module erin stopte) het volgende gedaan:

Digitale autom. Afstemming: "Aards" of "Kabel":
Selecteer "Kabel" als u kabelabonnee bent maar geen externe Set Top Box gebruikt.
Wanneer u "Kabel" selecteert, raden wij u aan "Snelscan" te selecteren voor een snelle afstemming.
Stel "Frequentie" en "Netwerk-ID" in volgens de informatie die u hebt gekregen van uw kabelleverancier.
Als er geen zender wordt gevonden met "Snelscan", probeert u "Volledige scan" (dit duurt langer).

 
Hallo Grouch,
Dit heb ik gedaan, excact wat je uitlegt. Overigens als ik dus deze optie kies voor analoog vind hij dus wel kanalen maar doe ik dit zelfde voor digitale tv setup dan vind hij geen kanalen (kies dan idd kabel en vul mijn freq en netwerk id in, in mijn geval 369 en 9600). Moet toegeven dat snelscan en volledigescan mij niet is opgevallen.
 
369 .. als ik kijk dan zie ik 369.00 staan.. en ik druk op oke en maakt hij erzelf 369 van (zonder ook maar een punt of cijfer erachter).
Netwerk id vul ik perse wel 09600 in (hier maakt hij ook zelf dan 9600 van.
dus in plaats van laten aanvullen misschien echt zelf 369.00 invullen is je tip?
 
geprobeerd wat je zei maar als ik kies voor digitale setup -> digitale autom afstemming --> kabel --> Ziggo --> en dan 369.000 (maakt hij zelf 369 mhz van) en (0)9600 in mijn geval .. dan bljft hij aangeven dat hij geen signaal heeft (er zijn geen services gevonden)
of ik alles nu met of zonder CI+ module doe, het maakt geen verschil. gebruik dezelfde kabel (coax) die ik ook bij mijn oude setup gebruikte. dit was een digitale ontvanger van ziggo en die met scart op de tv.. (dit ga ik zo nog even testen op deze nieuwe maar dat gaat wel werken denk ik)
 
Je mag die CI+ er niet in hebben gehad voordat je digitale zenders gaat zoeken.
Heb je dat wel gedaan, dan moet je terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen.

Kun je nog ergens in een van de menus vinden wat de signaalsterkte/kwaliteit is?
 
Heb net de tv weer een fabrieks reset gegeven. (hij gaat dan op den duur zoeken naar digitaal - analoog of alleen digitaal of analoog.. heb nu beide gedaan voor de test). Signaalsterkte kan ik alleen bekijken volgens mij als ik al gezocht heb handmatig op een bepaalde frequentie. Dan blijft hij rond de 500 mhz hangen (terwijl ziggo aangeeft 369).
Moet zeggen dat het moment van aanzetten tv en het zoeken naar digitaal en analoog signaal hij direct digitaal 100% heeft.. dat duurt nog geen halve seconde.
 
Heb beeld! Vraag me niet hoe.. kabel ongelofelijk op zn sodemieter gegeven uhummm sorry. daarna stuk eraf geknipt en nieuw voetje erop gemaakt en ik heb beeld. DIkke prima beeld ook maar alleen geen discovery bijv.. hierop is het beeld zeker niet goed. Ik ga toch nog op zoek naar een goede kabel denk ik want volgens mij is dit ong 90% van mijn probleem geweest. Ik hou je op de hoogte! Bedankt voor je hulp. ALs je nog tips hebt qua kabel etc dan hou ik me aanbevolen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan