• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sony HDD/DVD recorders met DVB-C

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gast
  • Startdatum Startdatum
G

Gast

Wij willen graag een HDD/DVD recorder kopen met Digitaal DVB-C tuner.
UPC DVR vinden wij geen optie omdat je hiermee niet op DVD kan opnemen.

Nu willen wij graag een Sony (duh, goed merk)
Blijk dat deze (nog) niet in Nederland, België en Duitsland word verkocht.
Wel Verenigd Koninkrijk en Frankrijk.
Nu is shippen wel erg duur (60 euro geloof ik)
Heb al contact opgenomen met Sony:

reactie:

Betreffende referentie nummer 25666202 (Case: 25666202)

Naar aanleiding van uw bericht aan Sony Nederland, kunnen wij u berichten dat de RDR-DC100 niet in Nederland alsmede Duitsland geleverd zal worden.
Het zou kunnen dat deze in de toekomst wel als andere modellen beschikbaar worden.


Weet iemand een andere recorder met Digitaal DVB-C tuner?? (geen Samsung troep a.u.b.)
Weet iemand waarom die recorders niet hier verkocht worden???
Weet iemand wanneer die recorders hier verkocht worden???
 
Zal niet gaaan omdat het signaal van UPC gecodeerd is. Je zult niets kunnen opnemen zonder een geldige smartcard (welke altijd zal worden gekoppeld aan de mediabox.... Helaas is hiervoor (nog) geen oplossing.
 
Wij hebben de Media Box met smartkaart hoor.
 
jasperp zei:
Wij hebben de Media Box met smartkaart hoor.
Dan gaat het nog niet. Smartcard moet in het opnemende apparaat zitten. Dat gaat opzich wel maar UPC codeert het signaal zodat alleen hun eigen DVB-C tuners er wat mee kunnen en laten die nou net nooit een DVD-drive hebben...
 
jasperp zei:
Wij hebben de Media Box met smartkaart hoor.

Dan heb je dus helemaal geen DVD-recorder met DVB-C nodig, een standaard DVD-recorder volstaat. Deze sluit je met SCART aan op je mediabox, end of story. ;)

Een andere mogelijkheid is er gewoon niet, als je kunt volstaan met opnames op HDD, gebruik je gewoon de DVR van UPC zelf, en als je perse op DVD wilt branden, dan moet je daar een andere recorder voor nemen.
 
luukmlgn zei:
Dan gaat het nog niet. Smartcard moet in het opnemende apparaat zitten. Dat gaat opzich wel maar UPC codeert het signaal zodat alleen hun eigen DVB-C tuners er wat mee kunnen en laten die nou net nooit een DVD-drive hebben...

Geld dat ook voor Ziggo??
 
MartCom zei:
Dan heb je dus helemaal geen DVD-recorder met DVB-C nodig, een standaard DVD-recorder volstaat. Deze sluit je met SCART aan op je mediabox, end of story. ;)

Een andere mogelijkheid is er gewoon niet, als je kunt volstaan met opnames op HDD, gebruik je gewoon de DVR van UPC zelf, en als je perse op DVD wilt branden, dan moet je daar een andere recorder voor nemen.

met SCART aan op je mediabox, end of story.

Ja alleen de zender waar je op dat moment naar kijkt, handig.
Geprogrammeerd kan ook maar alleen van het Analoge standaard pakket (30 zenders)
 
jasperp zei:
met SCART aan op je mediabox, end of story.

Ja alleen de zender waar je op dat moment naar kijkt, handig.
Geprogrammeerd kan ook maar alleen van het Analoge standaard pakket (30 zenders)
Klopt helemaal! Precies zoals je het uitlegt.
Is idd niet handig maar kan echt niet anders, trust us! ;)
 
Maar deze zou toch wel moeten kunnen?
https://www.panasonic.de/html/de_DE/Produkte/DVD+%26+Video/Diga+DVD-Recorder/DMR-EX84C/Handb%C3%BCcher/7016804/index.html?view=&colourVar=DMR-EX84CEGS
Alleen de prijs, en dan zit er ook nog een fan in (al schijnt die wel erg stil te zijn)
 
We kunnen het lang en breed over allerlei apparatuur hebben, maar UPC koppelt smartcard en apparaat aan elkaar. UPC zal nooit andere apparatuur toestaan, dan de apparatuur die ze nu leveren (met uitzondering van een enkele Philips-box die je zelf aan mag schaffen, maar ook weer vol nadelen zit). Je kunt dus wel opties gaan voordragen en dergelijke, maar zolang UPC niet van strategie wijzigt is het allemaal nutteloos zoekwerk. Tenminste, ik neem aan dat je de smartcard dan in de Panasonig wil doen? Naar aanleiding van je eerste bericht in dit topic?
 
Terug
Bovenaan