• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

soms plotselig geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
10
Soms gaat het dagen probleemloos maar gisteren had ik het weer 2 keer: plotseling geen geluid. Ik los het op door even de stroomkabel eruit te halen.
Ik heb het idee dat het vooral gebeurd als ik naar een HD kanaal schakel.
Is er een oplossing voor dit probleem, dit is vrij irritant:?.
 
Soms gaat het dagen probleemloos maar gisteren had ik het weer 2 keer: plotseling geen geluid. Ik los het op door even de stroomkabel eruit te halen.
Ik heb het idee dat het vooral gebeurd als ik naar een HD kanaal schakel.
Is er een oplossing voor dit probleem, dit is vrij irritant:?.

Zap je op dat moment mogelijk nogal snel door naar een volgende (HD) zender? Dan kan het de hdmi-handshake zijn die je niet bijhoudt.
Oplossing is dan: langzamer zappen.
Ik merk dat op mijn onkyo tx-sr706 ook, daarom heb ik de cisco naast hdmi ook optisch aangesloten tbv geluid.
 
Zap je op dat moment mogelijk nogal snel door naar een volgende (HD) zender? Dan kan het de hdmi-handshake zijn die je niet bijhoudt.
Oplossing is dan: langzamer zappen.
Ik merk dat op mijn onkyo tx-sr706 ook, daarom heb ik de cisco naast hdmi ook optisch aangesloten tbv geluid.
ik heb sinds kort zelfde probleem en ik zap niet sneller dan anders?!
Ook alleen met hd zenders.Alleen stroom eraf helpt.zeer irritant.
 
Ik heb het eigenlijk alleen als ik van Discovery HD wegzap naar een andere zender. Volgens mij komt dit omdat Discovery HD een 5.1 geluidsspoor heeft en andere zenders meestal een 2.0 geluidsspoor.

Oplossing (bij mij): terugzappen naar Discovery HD en de change audio knop een keer indrukken (rode knop op de a.b.). Daarna weer wegzappen en het geluid is er weer...
 
Ik heb het eigenlijk alleen als ik van Discovery HD wegzap naar een andere zender. Volgens mij komt dit omdat Discovery HD een 5.1 geluidsspoor heeft en andere zenders meestal een 2.0 geluidsspoor.

Oplossing (bij mij): terugzappen naar Discovery HD en de change audio knop een keer indrukken (rode knop op de a.b.). Daarna weer wegzappen en het geluid is er weer...
Heb het getest en dat is inderdaad de oorzaak! Bedankt voor de tip. Wat gebeurt er dan eigenlijk als je op dat knopje drukt?:applause:
 
Met de rode knoop kun je schakelen tussen de verschillende audio-sporen, als een zender meer dan 1 spoor heeft.

Ik dacht dat Discovery HD altijd meerdere sporen had, maar als ik er nu tussen probeer te switchen blijft m'n Philips-TV constant "Dolby Digital 3/2" aangeven in het info-scherm.

Bij bijvoorbeeld NGC HD kan ik nog wel twee verschillende sporen zien: een normaal "Stereo" (PCM) spoor en een "Dolby Digital 2/0" spoor.

Maar goed, je kunt er in elk geval het audio-probleem tijdelijk mee oplossen.

Hopelijk wordt dit gefixed in een volgende firmware release.

Overigens werkte de groene knop hetzelfde, maar dan voor ondertiteling. Discovery HD heeft bij veel programma's Nederlandse ondertiteling beschikbaar die standaard niet getoond wordt, maar door het indrukken van de groene knop wel. Helaas wordt deze instelling niet onthouden door de decoder, dus moet je elke keer als je naar de zender zapt opnieuw de knop indrukken. Hopelijk wordt dat ook binnenkort gefixed...
 
Met de rode knoop kun je schakelen tussen de verschillende audio-sporen, als een zender meer dan 1 spoor heeft.

Ik dacht dat Discovery HD altijd meerdere sporen had, maar als ik er nu tussen probeer te switchen blijft m'n Philips-TV constant "Dolby Digital 3/2" aangeven in het info-scherm.

Bij bijvoorbeeld NGC HD kan ik nog wel twee verschillende sporen zien: een normaal "Stereo" (PCM) spoor en een "Dolby Digital 2/0" spoor.

Maar goed, je kunt er in elk geval het audio-probleem tijdelijk mee oplossen.

Hopelijk wordt dit gefixed in een volgende firmware release.

Overigens werkte de groene knop hetzelfde, maar dan voor ondertiteling. Discovery HD heeft bij veel programma's Nederlandse ondertiteling beschikbaar die standaard niet getoond wordt, maar door het indrukken van de groene knop wel. Helaas wordt deze instelling niet onthouden door de decoder, dus moet je elke keer als je naar de zender zapt opnieuw de knop indrukken. Hopelijk wordt dat ook binnenkort gefixed...

bedankt voor de info!
 
Maar goed, je kunt er in elk geval het audio-probleem tijdelijk mee oplossen.

Hopelijk wordt dit gefixed in een volgende firmware release.

Even nieuwsgierig: wat moet er dan gefixed worden, want ik krijg ook DD 3/2 op Discovery HD, maar als ik doorzap, dan blijf ik gewoon geluid houden.

Bij bijvoorbeeld NGC HD kan ik nog wel twee verschillende sporen zien: een normaal "Stereo" (PCM) spoor en een "Dolby Digital 2/0" spoor.

Ter info: NGC HD heeft soms Dolby Digital 3/2 (ipv DD 2/0). Ook Film1 HD heeft soms DD 3/2 of DD 2/0 op het 2e spoor, terwijl Eurosport HD DD 3/2 (is engels) op het 2e spoor heeft.
 
Even nieuwsgierig: wat moet er dan gefixed worden, want ik krijg ook DD 3/2 op Discovery HD, maar als ik doorzap, dan blijf ik gewoon geluid houden.
Dat is een beetje het vage, het gaat vaak goed, maar soms raak je je geluid kwijt als je wegzapt van Discovery HD (of een andere zender met DD 5.1).

Het lijkt wel of er dan iets misgaat met de HDMI-handshake, waardoor de TV het geluidsspoor niet meer herkent ofzo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan