• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Soms geen internet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Janto10
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Janto10

Hoi , heb soms geen internet . als ik dan naar het modem kijk knippert ( ds of us ) led . kloppen deze waardes:




Alvast bedankt
 
Je hebt een buitengewoon slecht signaal.:cry:
Je moet dit gewoon regelrecht aan de helpdesk melden, met de signaalwaarden en vooral ook de verkeerde en oncorrigeerbare pakketten (onderste drie waardes op het scherm); er is niets wat dit forum voor je kan doen (tenzij de helpdesk niets doet, natuurlijk)

Mees de Roo
 
droevig... zeer slecht. dus of zelf even naar kijken,bekabeling etc.
of helpdesk bellen en een monteur laten langskomen..doormeten van je binnenkomend signaal.

ben je wel tevreden over je tv signaal/kwaliteit?


berrie
 
hoi , ja digitaal etc is perfect..
heb ook dit in de log , weet niet of het kwaad ken




dus ken is kijken voor andere kabels helpen ?


Maareuh waar moeten al die waardes normaal op lijken dan ?

(power level en signal to noise en downstream etc) .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kabels alleen kijken of ze goed vastzitten, niet geknikt zijn e.d.
Alle foutmeldingen zijn mogelijk wanneer je verbinding zo slecht is; dat heet gevolgschade en wordt pas weer interessant bij normale signaalwaarden.
Binnenkomend signaal is bij mij 0 tot 1 dBmV; acceptabel schijnt -4 tot +4 dBmV te zijn -18 dBmV is haast geen signaal meer.
Dat zie je ook bij de pakketten. Normaal is iets als op mijn modem:
Total Unerrored Codewords -351995538
Total Correctable Codewords 845
Total Uncorrectable Codewords 0
(let op foutvrije teller is al over de kop gedraaid)
Dus heel weinig correctables en liever helemaal geen uncorrectables (daar loop je namelijk op stuk).
Het modem doet bij jou niets anders dan repareren, en zelfs dat lukt maar beperkt.
Helpdesk dus (tenzij er een kabel loshangt).

Mees de Roo
 
De 'officiele' waarden:

Downstream SNR: >28, liever >30
Downstream Power: -15 tot 15, liever -10 tot 10, zo dicht mogelijk bij 0
Upstream power: 30-54, liever 40-50

Uncorrectables + Correctables < 0.1 % van de Unerrored
 
Misschien wel officieel (DOCSIS specificatie), maar ik zou er geen genoegen mee nemen.

Er schijnen ook chirurgen te zijn die elke operatie waarbij de patient niet op de operatietafel overlijdt "geslaagd" noemen.

Oftewel bij de gewone officieele waarden is de patient nog net niet dood, en is er kans dat er een soort verbinding in stand blijft.
Bij de "liever" waarden valt er met het geheel te werken (maar haal je de geadverteerde waarden niet).
Het lijken me eerder waarden komend van de juridische afdeling die zich met schadeclaims bezighoudt.
Maar wanneer die Kabelboeren zelf om offertes voor een nieuw netwerk vragen specificeren ze over het algemeen -2.5 dBmV tot +2.5 dBmV ( -4 tot +4 komt ook voor) en een signal/noise van 30dB; of hebben ze er soms geen verstand van......:oyeah:

Mees de Roo

PS. Voor mensen onbekend met het werken met dBmV:
Ten opzichte van 0 dBmV gemeten heb je bij:
-10 dBmV ongeveer 10 % van het signaal bij 0 dBmV
-15 dBmV ongeveer 3 % van het signaal bij 0 dBmV
-18 dBmV ongeveer 1.5% van het signaal bij 0 dBmV
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De 'liever' waarden zijn de waarden waarbij alles prima werkt, en waarnaar ook gestreefd wordt. De uiterste waarden zijn de grenzen waarbij je zeker problemen gaat voelen. Het grijze gebied ertussen kan problemen geven, maar het kan ook prima werken.

Wanneer je modem op één of meer waarden in dat grijze gebied zit, en je huisinstallatie is OK (lees: volgens de handleiding aangesloten), dan zal Ziggo zonder problemen een monteur langssturen.
 
Hoi net ff modem een reboot gegevens: 8 min na reboot


 
De 'liever' waarden zijn de waarden waarbij alles prima werkt, en waarnaar ook gestreefd wordt. De uiterste waarden zijn de grenzen waarbij je zeker problemen gaat voelen. Het grijze gebied ertussen kan problemen geven, maar het kan ook prima werken.

Wanneer je modem op één of meer waarden in dat grijze gebied zit, en je huisinstallatie is OK (lees: volgens de handleiding aangesloten), dan zal Ziggo zonder problemen een monteur langssturen.

Het zijn vooral de SNR waardes die het doen. Wat Ik altijd mis bij die modem gegevens is SNR voor upstream.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan