Dat kan inderdaad. Er zijn nog steeds een aantal zenders die nog niet overgegaan zijn op breedbeeld. Zenders als EuroSport, Hallmark, Animal Planet, 13th Street, SyFy Universal en Zone Reality zenden nog in het oeroude 4:3 uit en dat geeft of rechts en links zwarte balken of je TV maakt er een soort beeldvullende superzoom van. Dit laatste vervormt het beeld wel. Verder zenden zenders als SyFy Universal, MGM, TCM en de Viacom zenders (MTV, TMF en Nickelodeon/Comedy Central) in letterbox uit. Dit houdt in dat breedbeeld uitzendingen in 4:3 formaat doorgegeven wordt (boven en onder zwarte balken, het beeld is nu net een 'brievenbus') en je de TV handmatig op 16

moet zetten. Helaas verdwijnt daardoor dan vaak ook de ondertiteling gedeeltelijk. Overigens worden films die van origine in het superbreedbeeld formaat van 2.35:1 zijn geschoten soms ook als zodanig door de commerciëlen (RTL/SBS), de publieke netten (Ned 1-3, VRT 1-2 en BBC 1-4) en Film1 zo doorgegeven en dan krijg je logischer wijze op een breedbeeld TV ook boven en onder zwarte balken (16

= 1.78:1, films worden voornamelijk in 1.85:1 ≈ 16

of 2.35:1 geschoten). Dit laatste hoort dus!
Check overigens van tevoren wel of de beeldinstellingen (Menu> Instellingen> TV-instellingen) van je mediabox goed zijn ingesteld, namelijk TV-formaat op Breed (16

).
Welk merk TV heb je? Bij Philips hoort het beeld normaliter bij breedbeelduitzendingen op 'breedbeeld' te staan, dit doet de TV als het goed is al automatisch; bij 4:3-uitzendingen op '4:3' of eventueel 'superzoom' en bij letterbox uitzendingen op '(movie expand) 16

' of eventueel '16

Ondertitels' of 'Ondertitel zoom'.