• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sommige sites onbereikbaar (kruidvat.nl)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me logisch.

Ik bedoel er mee toevoegen dat als ze het doormeten en het signaal is goed er al vrij snel geconcludeerd wordt dat de kosten voor mij zijn. Dat er vervolgens ergens een server hapert of een wijk kast niet naar behoren functioneert, er daar niet naar gekeken wordt. Immers: monteur stelt vast dat er signaal os, het signaal kwalitatief goed is en de snelheid behaald wordt....


Maargoed: uit eindelijk via Twitter webcare gemeld en er is nu een officiële storing, ik wacht het af
 
Ik heb met de meeste sites die in dit draadje genoemd worden nog nooit problemen gehad. Kruitvat.nl; login.Ziggo.nl; etc. zijn allemaal gewoon bereikbaar. Vandaag ook maar eens nzbget.net geprobeerd, maar alles is hier gewoon in ordnung. Ook battle.net werkt hier gewoon.

Te uwer informatie: ik maak gebruik van de DNS-servers van Ziggo. Voor degenen die wel last ervaren met (enkele van) de hierboven genoemde sites schuilt in dit feit meteen een tip: configureer de PC (tijdelijk) voor het gebruik van Google's DNS-servers (primair: 8.8.8.8; secundair: 8.8.4.4) en kijk of het dan allemaal wel wil lukken. Meestal komen problemen met de bereikbaarheid van sites namelijk voort uit een storing in DNS.
Mocht er bezwaar bestaan tegen het gebruik van Google-diensten, dan is OpenDNS een alternatief (208.67.222.222 en 208.67.220.220).

Voor de mensen die ook problemen ervaren met telefonie biedt deze oplossing helaas geen soelaas, aangezien het (nog) niet is toegestaan om de DNS-instellingen aan te passen op het niveau van de modem zelf. Derhalve zullen services als telefonie altijd via de Ziggo DNS-servers gaan. Overigens: zelfs al zouden de DNS-instellingen voor de internet-interface in de modem worden gewijzigd, dan heeft dit nog geen effect op de telefonie-service, aangezien hiervoor een aparte verbinding wordt gelegd.

Tot slot misschien nog het vermelden waard: ik zit in voormalig @Home/Palet Kabelcom-gebied. Hoewel het me onwaarschijnlijk lijkt, kan het derhalve zijn dat ik überhaupt niet getroffen ben door welke storing dan ook (in ieder geval is er hier geen hinder van, en is deze officieel ook niet aangemeld).
 
Gisteren wederom een telefoontje gekregen van de technische dienst, dat ze 6 nieuwe kasten in Boskoop hebben geplaatst en dat de storing is opgelost en dat het monteurs bezoek, wat vandaag zou plaatsvinden, niet door hoefde te gaan.

Aangezien ik op mijn werk zat kon ik dit nier verifiëren maar ik was geneigd om dit te geloven... Helaas, thuis gekomen van mijn werk, de computer aangezet en gecontroleerd en bleek c1000.nl en www.lunsen.nl/liften/index onbereikbaar waren, https://eu.battle.net/d3/en/ is prima bereikbaar maar een spelletje Diablo zit er helaas niet in.

Ik heb hierop wederom Ziggo gebeld en deze kon voor vandaag een monteur inplannen. Helaas kreeg ik vanochtend een telefoontje van de planning dat dit toch niet door ging. Blijkbaar hebben de ingehuurde (derde partij) niet voldoende kennis(?) Weer een vrije middag naar de.......:evil:

Nieuwe afspraak gemaakt op a.s. dinsdag (29/4)

Nog even over de tip van de dns servers, ik heb het e.e.a. proberen in te stellen (TCP/IP4 protocol?) maar dit geeft geen enkel verschil..
Misschien doe ik iets fout hiermee...
 
Gisteren wederom een telefoontje gekregen van de technische dienst, dat ze 6 nieuwe kasten in Boskoop hebben geplaatst en dat de storing is opgelost en dat het monteurs bezoek, wat vandaag zou plaatsvinden, niet door hoefde te gaan.

Aangezien ik op mijn werk zat kon ik dit nier verifiëren maar ik was geneigd om dit te geloven... Helaas, thuis gekomen van mijn werk, de computer aangezet en gecontroleerd en bleek c1000.nl en www.lunsen.nl/liften/index onbereikbaar waren, https://eu.battle.net/d3/en/ is prima bereikbaar maar een spelletje Diablo zit er helaas niet in.

Ik heb hierop wederom Ziggo gebeld en deze kon voor vandaag een monteur inplannen. Helaas kreeg ik vanochtend een telefoontje van de planning dat dit toch niet door ging. Blijkbaar hebben de ingehuurde (derde partij) niet voldoende kennis(?) Weer een vrije middag naar de.......:evil:

Nieuwe afspraak gemaakt op a.s. dinsdag (29/4)

Nog even over de tip van de dns servers, ik heb het e.e.a. proberen in te stellen (TCP/IP4 protocol?) maar dit geeft geen enkel verschil..
Misschien doe ik iets fout hiermee...

Nee hoor, niets fout gedaan. Heb ook Google's DNS server gebruikt en hielp niets. Nieuwe kasten in Boskoop hebben ook niets verholpen hier. Nu ben ik wel nieuwsgierig waar de andere posters in de buurt wonen, in de buurt van de Plantaan?

Monteur komt hier maandag langs, zal wel weinig helpen aangezien de storingen nogal sporadisch zijn en het ongetwijfeld op dat moment perfect werkt. Maar goed, ze hebben hier de straten compleet opgegraven en opnieuw neergelegd en sinds die tijd ook last van slecht internet, dus allicht dat de monteur hier naar wilt luisteren. Misschien dat hij dan wat meer dan het minimum wilt doen om te helpen.
 
Gisteren is de monteur langs geweest, zei dat het met het onderhoud van afgelopen nacht alles weer goed zou moeten maken. Zei dat sommige IP adressen die aangewezen werden niet helemaal goed aangewezen werden en dat er sommige connectors in Ziggo's kast niet goed meer werkten.

Sinds het onderhoud geen last meer van gehad, dus hopelijk blijft dit zo.
 
Gisteren is de monteur langs geweest, zei dat het met het onderhoud van afgelopen nacht alles weer goed zou moeten maken. Zei dat sommige IP adressen die aangewezen werden niet helemaal goed aangewezen werden en dat er sommige connectors in Ziggo's kast niet goed meer werkten.

Sinds het onderhoud geen last meer van gehad, dus hopelijk blijft dit zo.

Heh, hoorde vandaag min of meer hetzelfde. "mijn" monteur had het echter ook over nieuwe software(?) De storing was blijkbaar wel erg plaatselijk, alleen delen van Boskoop hebben/hadden hier last van...
I.i.g. Sinds vanochtend inderdaad geen uitval op bovengenoemde sites gehad.. We blijven hopen :pompom:
 
Bij mij is het probleem opgelost nadat ik een ander IP kreeg (Ik heb een virtuele NIC aan het Ziggo modem hangen, dus kon ik het MAC adres wijzigen waardoor ik dus een ander IP kreeg).

Dit heb ik overigens al gedaan vóór het onderhoud, maar wat die monteur zei zou dus best eens kunnen kloppen.
 
Probleem met niet te bereiken websites opgelost.

De laatste 2.5 dag geen problemen meer gehad. alle websites, die niet bereikbaar waren, zijn tot nu toe constant bereikbaar.:thumb up:
 
Heh, hoorde vandaag min of meer hetzelfde. "mijn" monteur had het echter ook over nieuwe software(?) De storing was blijkbaar wel erg plaatselijk, alleen delen van Boskoop hebben/hadden hier last van...
I.i.g. Sinds vanochtend inderdaad geen uitval op bovengenoemde sites gehad.. We blijven hopen :pompom:

Oh oh...te vroeg gejuicht....:giveup:
Net weer ingelogd en Diablo ligt er wederom uit, ook C1000.nl doet niets meer.
Pingen helpt niets, timeout bij iedere opdracht:evil:

Wederom gebeld...Afwachten maar weer.....

Bij deze wederom een oproep aan bovenstaande personen(welke in hetzelfde schuitje zaten/zitten) Bellen met Ziggo!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan