• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sommige sites onbereikbaar (kruidvat.nl)

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Alwin64

Hallo,

Sinds gisteravond heb ik wat problemen met sommige internetsites (bijv. kruidvat.nl) Tevens doet m'n telefoonverbinding het niet.
Ook kan ik bepaalde (online) spellen niet spelen omdat ik geen kontakt krijg met de server (bijv. Diablo 3)
Ik heb +/- 40 min. met de helpdesk aan de telefoon gezeten en die wist mij te melden dat de telefoon vanzelf inactive was gezet (?) Dit zou een administratieve handeling zijn en max. 2 dagen duren. (Betaal keurig mijn rekeningen hoor :)) Na dit te hebben afgehandeld heeft deze man ook naar m'n internet verbinding gekeken maar kon daar niets ontdekken.

Van de helpdeskmedewerker moest ik wat testen doen:Na de eerste keer op https://speedtest.ziggo.nl (connection timed out...)
na 5 min. nogmaals geprobeerd en max. 3 Mbit voordat hij weer in "Timed out" ging.
Na een afspraak te hebben gemaakt voor een monteur (Wachttijd 6 dagen!) een eind gemaakt aan het gesprek. Na het gesprek nogmaals speedtest gedaan en warempel: 145 Mbit...
Ook deed de telefoon het weer (?) en kon ik Diablo weer spelen...

Helaas midden in een sessie klapte de verbinding er wederom uit en, je raad het al, ook de telefoon doet het niet meer...

Is dit een vaker voorkomend probleem? Kan dit een Modem probleem zijn?

Ik wacht de monteur maar even af..... (nog maar een paar nachtjes slapen :sleep:)
 
Ik heb sinds enkele dagen exact hetzelfde probleem. In eerste instantie merkte ik het aan dat steamcommunity.com en opendns.com niet reageerde, maar kruidvat.nl werkt idd ook niet.

Ik heb ook contact gehad met de Ziggo helpdesk maar die konden mij niet helpen.

Oh ja, 3x raden in welk dorp ik woon...
 
Over Kruidvat is al een topic maar geen concrete oplossing tot op heden, zie: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=46302&highlight=kruidvat

Het Kruidvat is maar een (goed) voorbeeld...UPC werkt bijvoorbeeld ook niet of slecht.

Het komt en gaat trouwens in vlagen, zo heb ik al 4 keer vandaag een "uitval" gehad waarbij UPC en Kruidvat niet werken maar andere sites wel, Speedtest @ Ziggo is keurig 147 Mbit terwijl de ping naar Kruidvat 100% verlies oplevert....:roll: (pingen naar UPC gaat, met een gemiddelde van 35ms, wel maar de site bezoeken is er niet bij...)
 
Ik heb echt precies hetzelfde probleem, Diablo 3 (en vrijwel alle Battle.net websites) en een hele hoop andere websites doen het niet. Soms doen ze het opeens allemaal weer prima voor een kwartiertje of een half uur, maar het overgrote gedeelte van de dag laden ze totaal niet in.

Zelfs de battle.net launcher blijft in offline-modus zodra dit gebeurt. Heel irritant en de helpdesk bleef maar beweren dat het aan de instellingen van m'n PC lag, terwijl ik duidelijk gezegd had dat ik het op meerdere apparaten (3 PCs, een laptop en m'n smartphone) getest had en allemaal precies dezelfde resultaten produceerden. Via een proxy werken bovengenoemde websites wel allemaal, dus ik denk dat het wat met het IP adres te maken heeft.

DNS servers wisselen hielp niet, modem gereset naar fabrieksinstellingen hielp ook niet. Heb de modem 's nachts 11 uur lang zonder stroom laten liggen, hielp helaas ook niet, kreeg ook niet automatisch een nieuw IP adres om te testen of het eventueel aan het IP adres lag. Hopelijk doet Ziggo er snel wat aan, want www.rabobank.nl doet het ook niet, wat ook niet geheel onbelangrijk is om dat wél werkend te hebben.
 
Vandaag stond er zowaar een officiël bericht op hun website dat er inderdaad een storing was met het internet, had gehoopt dat het opgelosd zou zijn na hun onderhoud, maar helaas. Dezelfde problemen treden nog steeds op, zeer slecht dat het nu al vier dagen lang is zonder ook maar enig teken van Ziggo af of ze het gaan verhelpen of niet.
 
De storing is, bij mij althans, opgelost.
Bleek dus toch een wijk storing te zijn met vreemde uitkomsten bij diverse mensen...
Bij mij deed bijv. het kruidvat het niet tijdens periodes van uitval, maar de Rabobank (zoals hierboven vermeld) deed het bij mij prima...

I.i.g. Opgelost :pompom:
 
nog steeds storing boskoop

Ik heb nog steeds last van deze storingen. Traag en wegvallend internet, sommige sites niet te bereiken, mijn emailaccounts klappen er steeds uit, en vorige week ook urenlang geen telefoonverbinding.
Waarom staan deze storingen niet op de site vermeld? Er is volgens mij nl. nog niets opgelost.
 
Ik heb nog steeds last van deze storingen. Traag en wegvallend internet, sommige sites niet te bereiken, mijn emailaccounts klappen er steeds uit, en vorige week ook urenlang geen telefoonverbinding.
Waarom staan deze storingen niet op de site vermeld? Er is volgens mij nl. nog niets opgelost.

Correct. Gisteren was het voor mij grotendeels goed te doen, vandaag echt weer pure onzin.
 
Correct. Gisteren was het voor mij grotendeels goed te doen, vandaag echt weer pure onzin.

Oeps, te vroeg gesproken, Klapt net weer een gedeelte van het internet (waaronder Battle.net) eruit...

Maar weer even bellen...:mad:

Edit:
Telefoontje gepleegd om 18:30 en......Geen (Wijk)storing bekend :x
Het geijkte: Router bypass, Modem opnieuw opstarten... helpt niets...
Blijkbaar geen, of weinig, andere telefoontjes uit de buurt?

Het Kruidvat is nu wel benaderbaar maar www.lunsen.nl/liften/index.php
weer niet...
Zelfs speedtest en Pingen naar ziggo werkte voor een korte tijd niet :(

Indien mensen uit Boskoop hetzelfde probleem hebben: Laat het asjeblieft weten aan Ziggo!
Hoe meer mensen bellen........:thankyou:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan