S
Santana
Hi,
Ik ervaar een zeer vreemd probleem.... Ikzelf weet geen oplossing meer, en de Chello helpdesk kan me ook niet helpen.
Situatie:
Gebruik Pegasus Mail als email client om email binnen te halen (via POP3). Yahoo email (yahoo.com) was vroeger ook gratis te POP-en, maar al geruime tijd moet voor POP3 functionaliteit betaald worden. Ik heb daarom "web2pop" gekocht (https://www.jmasoftware.com/english). Dit is een programmaatje dat door de email client aangestuurd wordt en bij Yahoo een verzoek doet om (via een ge-imiteerde webinterface-verzoek) email binnen te halen (je misleidt de website van Yahoo dus eigenlijk). Dit functioneerde >2 jaar prima, tot..... vorige week!
Ik krijg nu elke keer een foutmelding ("invalid password") als ik Yahoo mail wil ophalen. Het vreemde is dat als ik gebruik maak van een VPN verbinding met mijn werk alles(!) als een zonnetje gaat! (--> GEEN fout meldingen). Ter verduidelijking: ik heb niets veranderd in de instellingen van Pmail noch web2pop! Als ik de VPN verbinding verbreek en nu gelijk probeer via het Chello netwerk mijn Yahoomail te lezen heb ik meteen weer dit probleem. Aangezien dit altijd te reproduceren is concludeer ik hieruit dat PMail evenals web2pop gewoon goed werken, en dat de oorzaak ergens ligt bij Chello en/of de combinatie Chello/Yahoo.
Meest voor de hand liggende reden: Chello blokt een (voor mij onbekende) poort zodat web2pop niet werkt; deze poort wordt niet geblokt als ik via VPN verbonden ben met het internet (omzeild). Echter, de Chello helpdesk verzekert me dat ze GEEN ENKELE poort blokken.
En nu weet ik het dus ook niet meer.... Hopelijk heeft een van jullie een suggestie waardoor dit probleem is opgetreden (en hoe het te verhelpen).
Alvast bedankt voor het lezen van ^^ en je reactie!
Santana
PS: uiteraard heb ik al ZAP en NAV gedeactiveerd maar dit helpt niets... Ook mijn Chello email via POP3 binnenhalen gaat prima, zowel over het Chello netwerk als over VPN.
Ik ervaar een zeer vreemd probleem.... Ikzelf weet geen oplossing meer, en de Chello helpdesk kan me ook niet helpen.
Situatie:
Gebruik Pegasus Mail als email client om email binnen te halen (via POP3). Yahoo email (yahoo.com) was vroeger ook gratis te POP-en, maar al geruime tijd moet voor POP3 functionaliteit betaald worden. Ik heb daarom "web2pop" gekocht (https://www.jmasoftware.com/english). Dit is een programmaatje dat door de email client aangestuurd wordt en bij Yahoo een verzoek doet om (via een ge-imiteerde webinterface-verzoek) email binnen te halen (je misleidt de website van Yahoo dus eigenlijk). Dit functioneerde >2 jaar prima, tot..... vorige week!
Ik krijg nu elke keer een foutmelding ("invalid password") als ik Yahoo mail wil ophalen. Het vreemde is dat als ik gebruik maak van een VPN verbinding met mijn werk alles(!) als een zonnetje gaat! (--> GEEN fout meldingen). Ter verduidelijking: ik heb niets veranderd in de instellingen van Pmail noch web2pop! Als ik de VPN verbinding verbreek en nu gelijk probeer via het Chello netwerk mijn Yahoomail te lezen heb ik meteen weer dit probleem. Aangezien dit altijd te reproduceren is concludeer ik hieruit dat PMail evenals web2pop gewoon goed werken, en dat de oorzaak ergens ligt bij Chello en/of de combinatie Chello/Yahoo.
Meest voor de hand liggende reden: Chello blokt een (voor mij onbekende) poort zodat web2pop niet werkt; deze poort wordt niet geblokt als ik via VPN verbonden ben met het internet (omzeild). Echter, de Chello helpdesk verzekert me dat ze GEEN ENKELE poort blokken.
En nu weet ik het dus ook niet meer.... Hopelijk heeft een van jullie een suggestie waardoor dit probleem is opgetreden (en hoe het te verhelpen).
Alvast bedankt voor het lezen van ^^ en je reactie!
Santana
PS: uiteraard heb ik al ZAP en NAV gedeactiveerd maar dit helpt niets... Ook mijn Chello email via POP3 binnenhalen gaat prima, zowel over het Chello netwerk als over VPN.