I
InZane
Ik zit nu sinds enkele weken met een nogal hardnekkig probleem en ik hoop dat iemand evt. weet wat het zou kunnen zijn.
Als ik de UPC mediabox (Thomson, grijs model met DVR) inschakel dan heb ik in eerste instantie alleen beeld en geluid op Nederland 1,2 en 3. Andere zenders geven dan óf de melding dat er signaalverlies is, óf het beeld is zwart dat na enkele momenten de welbekende blokken en haperend geluid begint te vertonen. Na enkele minuten worden die blokken steeds minder en heb ik uiteindelijk goed beeld en geluid.
Als de mediabox lang aan staat heb ik uiteindelijk goed beeld en geluid op alle zenders. De signaalsterkte is dan ca. 80% en de kwaliteit +90%.
Mijn installatie ziet er zo uit:
AOP -> Versterker (Tratec) -> 11m coax -> Einddoos -> Philips kabel met vergulde aansluitingen -> Mediabox.
De 11 meter coax heb ik vervangen door Hirschmann Koka 799 kabel en die is met een Hirschmann F connector aan de versterker geschroefd. De oude kabel die er lag was doorgeknipt en gesplit door ex-bewoners voor een aansluiting in een slaapkamer
De versterker is trouwens ooit door een monteur via UPC geïnstalleerd.
Ik begin steeds meer en meer te denken dat mijn mediabox niet helemaal oké meer is.
Is er iemand die deze problemen herkend voordat ik een dure versterker en nieuwe einddoos ga kopen?
Edit: Op de versterker zit trouwens ook een modem voor internet (Fiber Power) en een modem voor telefonie aangesloten. Deze hebben beide geen problemen.
Als ik de UPC mediabox (Thomson, grijs model met DVR) inschakel dan heb ik in eerste instantie alleen beeld en geluid op Nederland 1,2 en 3. Andere zenders geven dan óf de melding dat er signaalverlies is, óf het beeld is zwart dat na enkele momenten de welbekende blokken en haperend geluid begint te vertonen. Na enkele minuten worden die blokken steeds minder en heb ik uiteindelijk goed beeld en geluid.
Als de mediabox lang aan staat heb ik uiteindelijk goed beeld en geluid op alle zenders. De signaalsterkte is dan ca. 80% en de kwaliteit +90%.
Mijn installatie ziet er zo uit:
AOP -> Versterker (Tratec) -> 11m coax -> Einddoos -> Philips kabel met vergulde aansluitingen -> Mediabox.
De 11 meter coax heb ik vervangen door Hirschmann Koka 799 kabel en die is met een Hirschmann F connector aan de versterker geschroefd. De oude kabel die er lag was doorgeknipt en gesplit door ex-bewoners voor een aansluiting in een slaapkamer
De versterker is trouwens ooit door een monteur via UPC geïnstalleerd.
Ik begin steeds meer en meer te denken dat mijn mediabox niet helemaal oké meer is.
Is er iemand die deze problemen herkend voordat ik een dure versterker en nieuwe einddoos ga kopen?
Edit: Op de versterker zit trouwens ook een modem voor internet (Fiber Power) en een modem voor telefonie aangesloten. Deze hebben beide geen problemen.
Het oude spul wat er lag was niet veel soeps. 
