• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Software versie Ziggo vs. Sony

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mauritss

Beste,

Ik heb sinds de laatste software update (M8.728) voor mijn Sony (KDL-32EX600) problemen met het kijken van digitale tv.
(voor geïnteresseerden; meer informatie op het Sony forum).

Ik heb via de mail contact gehad met Sony over dit probleem en toen kwam het op de software versie.

Sony wees mij op het feit dat Ziggo software versie M8.721 aanraadt (zie Ziggo site).

Vervolgens confronteerde ik de persoon met het feit dat Sony zelf bij het verstrekken van de software update stelt:

"Gecertificeerd door Ziggo, UPC en Caiway." (zie Sony site)

Ik concludeerde dat óf Ziggo haar site niet goed bij hield, of het "Gecertificeerd door Ziggo, UPC en Caiway" gewoon door Sony is verzonnen.

Vervolgens werd er zo gereageerd:
"Het feit dat Sony aangeeft dat dit toestel gecertificeerd is door Ziggo komt omdat het Ziggo is die TV's test.
Niet enkel Sony, maar ook Samsung, Philips, LG,... worden door Ziggo zelf getest, en zij geven aan of het werkt of niet (Waarop Sony dit dan op haar website zet)."

En hier raakte ik de draad kwijt.

Wat is nu waar en wat niet? :giveup:

Ik heb het idee dat de onderlinge communicatie tussen Sony en Ziggo te wensen over laat.
 
Beste,

Ik heb sinds de laatste software update (M8.728) voor mijn Sony (KDL-32EX600) problemen met het kijken van digitale tv.
(voor geïnteresseerden; meer informatie op het Sony forum).

Ik heb via de mail contact gehad met Sony over dit probleem en toen kwam het op de software versie.

Sony wees mij op het feit dat Ziggo software versie M8.721 aanraadt (zie Ziggo site).

Vervolgens confronteerde ik de persoon met het feit dat Sony zelf bij het verstrekken van de software update stelt:

"Gecertificeerd door Ziggo, UPC en Caiway." (zie Sony site)

Ik concludeerde dat óf Ziggo haar site niet goed bij hield, of het "Gecertificeerd door Ziggo, UPC en Caiway" gewoon door Sony is verzonnen.

Vervolgens werd er zo gereageerd:
"Het feit dat Sony aangeeft dat dit toestel gecertificeerd is door Ziggo komt omdat het Ziggo is die TV's test.
Niet enkel Sony, maar ook Samsung, Philips, LG,... worden door Ziggo zelf getest, en zij geven aan of het werkt of niet (Waarop Sony dit dan op haar website zet)."

En hier raakte ik de draad kwijt.

Wat is nu waar en wat niet? :giveup:

Ik heb het idee dat de onderlinge communicatie tussen Sony en Ziggo te wensen over laat.

De software versie die je aantreft bij onze website is de versie waarop de goedkeuring destijds heeft plaatsgevonden. Dit betekent niet dat er door Sony geen nieuwe versie aangeboden kan worden. De fabrikanten passen voortdurend software aan, als er ergens (in Europa) problmen worden gevonden. Zie voor meer informatie de disclaimer op onze website.

https://static.ziggo.nl/images/disclaimer-ziggo-certificatie-ciplus_tcm14-4855.pdf

Als je problemen ervaart met de nieuwe software dan zou ik toch Sony benaderen. Waarom heb je overigens de TV opgewaardeerd. Als je niet echt problemen ervaart raad ik je aan om geen update uit te voeren.
 
Dit maakt het een en ander duidelijk! Dank!

Ik heb geüpdatet omdat software versie M8.721 matig werkte. Op verscheidene fora (onder andere hier op ziggo-gebruikers.nl) werd aangeraden om te updaten zodat deze problemen zouden worden verholpen. Het ging echter van kwaad naar erger!

Sony zegt uiteraard dat ze op de hoogte zijn van de problemen en dat een update a.s.a.p. zal volgen, maar de laatste update (M8.728) dateert inmiddels alweer vanuit november 2011.

Ik had ook gevraagd of Ziggo op de hoogte was gebracht van de problemen, hierop werd geantwoord dat zover zij wisten van wel. Kan u bevestigen of er tussen Sony en Ziggo onderling over dit soort problemen wordt gesproken?
 
Dit maakt het een en ander duidelijk! Dank!

Ik heb geüpdatet omdat software versie M8.721 matig werkte. Op verscheidene fora (onder andere hier op ziggo-gebruikers.nl) werd aangeraden om te updaten zodat deze problemen zouden worden verholpen. Het ging echter van kwaad naar erger!

Sony zegt uiteraard dat ze op de hoogte zijn van de problemen en dat een update a.s.a.p. zal volgen, maar de laatste update (M8.728) dateert inmiddels alweer vanuit november 2011.

Ik had ook gevraagd of Ziggo op de hoogte was gebracht van de problemen, hierop werd geantwoord dat zover zij wisten van wel. Kan u bevestigen of er tussen Sony en Ziggo onderling over dit soort problemen wordt gesproken?

Wat is het probleem specifiek ?
 
Zie het Sony forum, met name de openings post.

Ik heb soortgelijke problemen nu ook al meer dan een jaar met de Sony KDL-40BX400. Geen enkele update heeft het probleem verholpen. Ik had gehoopt dat met de M8.728 versie van november 2011 de problemen eindelijk opgelost zouden zijn, maar niet dus.

Mijn problemen met CI+ in combinatie met SONY tv:
- rare vervormingen van het beeld op Ned2 HD, Ned3 HD, SBS6HD, Veronica HD en Net 5 HD. Treedt zomaar op, dan is het weer twintig minuten goed en dan weer vanuit het niets. En mijn bekabeling is voor 100% in orde, door vier monteurs gecontroleerd ( van Ziggo en van Sony servicecenter ). Signaalkwaliteit is goed, BER is 0. Het zit 'm echt in de combinatie van deze Sony tv met CI+ module (Neotion of SMIT maakt geen verschil ).
Heeft ook niets met frequenties te maken want in mijn regio zijn SBS HD, Veronica HD en Net5 van frequentie gewisseld per 1 september en ik bleef de problemen houden.
Bovendien geen problemen met Cisco 8485 die ik ter compensatie voor dit probleem van Ziggo heb ontvangen.
- Terug van HDMI naar digitaal duurt een paar minuten. Blijft authenticatie uitvoeren ( melding 'Authenticatie wordt uitgevoerd, een moment geduld a.u.b' staat in beeld. )
- Met SMIT module regelmatig de melding 'CI+ERROR 04 cck Failed' o.a. bij RTL4HD,5HD,7HD,8HD.

Ik ben heel erg tevreden met de beeldkwaliteit van mijn SONY tv. Maar als ik had geweten dat de CI+ ondersteuning zo slecht zou zijn, had ik geen SONY tv gekocht.
We hebben boven een LG tv met CI+ module, software daarop is van 2010. Er zijn geen updates voor geweest, maar er is dan ook nauwelijk iets aan te merken op de ondersteuning van CI+ door LG. Het enige wat heel af en toe voorkomt is dat het authenticatieproces even niet goed gaat bij aanzetten, wisselen naar Ned1 HD en dan terug naar bijv. Ned2 HD lost het probleem direct op.
Wat dat betreft vreemd dat een gerenommeerde fabrikant als SONY ook na het uitbrengen van een behoorlijk aantal software updates niet in staat is om CI+ normaal te laten werken.
 
Vreemd, ik heb de Sony 32BX400. Is op het beeldscherm na hetzelfde toestel als de 40BX400.
Tot de update van nov. 2011 had ik ook regelmatig problemen met de Smit CI+. Sinds de update 8.728 werkt het toestel perfect.
 
Vreemd, ik heb de Sony 32BX400. Is op het beeldscherm na hetzelfde toestel als de 40BX400.
Tot de update van nov. 2011 had ik ook regelmatig problemen met de Smit CI+. Sinds de update 8.728 werkt het toestel perfect.

Ja, zou het zelfde moeten zijn. Aan mijn toestel kan het niet liggen, SONY heeft zelfs het complete ontvangstgedeelte vervangen. Maar ook dat loste niets op.
Het enige wat dan nog zou kunnen is een ander defect, maar de tv is in het SONY servicecenter zelfs nog 24 uur lang getest en ze konden niets vinden.
Wat nog een verschil kan zijn is dat jij op een ander kopstation zit. Misschien dat er in mijn regio signaleren toch anders gecodeerd worden of iets dergelijks..
 
Ja, zou het zelfde moeten zijn. Aan mijn toestel kan het niet liggen, SONY heeft zelfs het complete ontvangstgedeelte vervangen. Maar ook dat loste niets op.
Het enige wat dan nog zou kunnen is een ander defect, maar de tv is in het SONY servicecenter zelfs nog 24 uur lang getest en ze konden niets vinden.
Wat nog een verschil kan zijn is dat jij op een ander kopstation zit. Misschien dat er in mijn regio signaleren toch anders gecodeerd worden of iets dergelijks..

En de SMIT module zelf heeft ook de laatste software?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan