• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Software versie Pace: heb ik nu een nieuwe of....?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Balletje
  • Startdatum Startdatum
B

Balletje

Gisteravond bemerkte ik dat de functies On demand, Guide en Interactive niet meer werkten. Ik gebruik deze namelijk niet elke dag, maar eens in de zoveel tijd. Naar pagina 999 gegaan voor een diagnose, alles groen. Dus maar gedaan wat wel vaker aangeraden word, terugzetten naar fabrieksinstellingen. Functies werkten weer, maar ik kon met On demand niets, een boodschap over kabels niet goed en blablabla.

Op naar kanaal 999 voor een diagnose, en ja hoor, de box kreeg geen IP adres, fout dus. Kon niet aan mijn splitter liggen, die was destijds al omgewisseld en het had altijd gewerkt. Toch maar even de kabel rechtstreeks in de WCD. Weer fout. Splitter teruggeplaatst, en, denkend dat ik misschien te rap op de knopjes van de AB had gedrukt, toch maar wéér terug naar fabrieksinstellingen. Alles rustig zijn gang laten gaan, weer naar pagina 999, en weer die fout, box kreeg geen IP adres.

Stekker er toen maar een halve minuut uitgehaald, en ziedaar, alles werkte! Nog een paar keer alles gecheckt en alles in orde. Dat was dus gisteravond/gisternacht. Ook nog even gekeken naar de software versie, dat was 2.1-378.

Vanavond wilde ik een film kijken op On demand (ik had de familieleden al vol trots gemeld dat ik het boeltje werkend had gekregen) en ja hoor, het werkte weer niet. Weer die fout, weer de box die geen IP adres kreeg. Om hem nou weer naar fabrieksinstellingen terug te zetten ging me iets te ver, dus de stekker er maar weer uit dan. Deze keer gebeurde er iets wat ik gisteravond dus niet had, na opnieuw de stekker er in gedaan te hebben knipperde het groene lampje gedurende een minuut of 5, daarna ging de box uit. Goed, uitgeprobeerd, en alles werkt zoals het moet, alles ook groen op de diagnosepagina.

Net nog even geprobeerd en gelukkig blijft alles nu in orde. Ik keek echter ook nog even op de Diagnostiekpagina en het viel me op dat nu wel mijn software versie is veranderd van 2.1-378 naar 2.1.2-8....deze heb ik nog niet voorbij zien komen, is dit een nieuwe of een oudere?
 
:o

Joh....niemand die de softwareversie 2.1.2-8 iets zegt??
 
Ik kwam er inderdaad nóg één tegen. Maar of dit nu de nieuwste is, normaal word een nieuwe software-versie wel aangekondigd op dit forum, maar niets over gezien.....
 
Balletje zei:
Ik kwam er inderdaad nóg één tegen. Maar of dit nu de nieuwste is, normaal word een nieuwe software-versie wel aangekondigd op dit forum, maar niets over gezien.....
Beste balletje,

Vorige week had ik precies dezelfde problemen als jij, heb toen ook gekeken in het diagnose menu.

Ook ik dacht, Uuuh een andere software versie?? Dat was toch 2.1-378 i.p.v. 2.1.2-8.

Had zoiets van, zal wel goed zijn heb er in ieder geval geen mededelingen over gezien aan de UPC kant.

Maarja UPC is de laatste tijd toch al niet zo scheutig met mededelingen laat staan een reactie gegeven op een PM.

Maar daarvoor moet je naar het topic “Haperingen beeld en geluid” zoals je weet heb ik een PM gestuurd op 26 aug. 07 maar tot heden toe nog geen enkele reactie van zowel Ernie-UPC als Charlie-UPC ontvangen.

Zal hier maar niet zeggen wat ik denk, is in ieder geval niet netjes. >:( >:( :knuppel2: :veryangry: :veryangry:

Cheers
 
AntS,

Vreemd inderdaad. Normaal worden software updates toch wel aangekondigd of gemeld als ze uitgevoerd zijn. Het zal wel goed zijn dan.

Wat dat andere topic betreft, dat blijft net zolang bovenaan totdat er een reactie komt. Ik heb er ook zo mijn gedachten over en die zal ik hier ook maar niet letterlijk plaatsen.....
 
Hier dezelfde problemen.
Had versie 2.1.378 en heb nu versie 2.1.3-8 incl dezelfde problemen.
ON DEMAND geeft nu melding dat de kabels bla bla bla.
HD gebeld die het retoursignaal de schuld geeft.
Laat me een geforceerde update doen en zonder het resultaat af te wachten wordt er opgehangen.
Anders duurde het te lang?
Update is helaas mislukt, blijft hangen in stap 3.

Wat nu?
Wachten tot er weer iets wijzigd?
We zien het wel.

:'(
 
ik heb hier een pace met 2.1.2.8, wel allerlei problemen, maar on-demand werkt wel....

wellicht factory reset, dan forced update en dan weer factory reset... dit wil ook wel eens helpen...
 
Inderdaad gewoon wat proberen, zoals ik ook heb gedaan. De ene keer schijnt een combinatie van bepaalde handelingen (terugzetten fabrieksinstellingen, geforceerde software update) nodig te zijn, terwijl de andere keer de stekker er even uithalen voldoende is om alles weer goed te laten werken. Dit kom je in de gebruiksaanwijzing echt niet tegen.

Soms is het net of de box sommige zaken niet binnen krijgt of niet begrijpt, en even "wakker" geschud moet worden....
 
brutes01 zei:
Hier dezelfde problemen.
Had versie 2.1.378 en heb nu versie 2.1.3-8 incl dezelfde problemen.
ON DEMAND geeft nu melding dat de kabels bla bla bla.
HD gebeld die het retoursignaal de schuld geeft.
Laat me een geforceerde update doen en zonder het resultaat af te wachten wordt er opgehangen.
Anders duurde het te lang????
Update is helaas mislukt, blijft hangen in stap 3.

Wat nu?
Wachten tot er weer iets wijzigd?
We zien het wel.

:'(

Ik heb de kabelmodem optimiser er tussenuit gehaald en toen was het weer goed. (Splitter voor kabelmodem/receiver)
Had er zelf nog een liggen, deze er tussen gezet en alles werkt weer als een trein.
Nog wel de softwareversie 2.1.3-8.

:)
 
Terug
Bovenaan