Software update 5400

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

PeetOpZiggo

Gisteren een 5400 gekocht bij de Mediamarkt met Ziggo-kaart en Wifidongle maar krijg nu de interactieve tv niet aan de praat.

Volgens de Ziggo-helpdesk zou ik een software-update moeten doen omdat de softwareversie van 8 maart 2013 is (versie NLCIAC 1.00.02). Dat zou het apparaat automatisch moeten doen, maar dat doet hij niet. Ook in het menu is de update-functie niet beschikbaar (grijs).

Kan ik op internet zo'n update ergens vinden om eventueel met USB uit te voeren?
 
Volgens de Ziggo-helpdesk zou ik een software-update moeten doen omdat de softwareversie van 8 maart 2013 is (versie NLCIAC 1.00.02). Dat zou het apparaat automatisch moeten doen, maar dat doet hij niet. Ook in het menu is de update-functie niet beschikbaar (grijs).
Bijzonder dat de Ziggo helpdesk dat adviseert, want voor zover ik kan nagaan wordt er helemaal geen software update voor de Humax IHDR-5400C aangeboden via het DVB signaal van Ziggo/Casema/Multikabel.
 
Misschien is het handig als PeetOpZiggo aangeeft wat het probleem is met interactieve tv.
Dan kunnen we daar mee proberen te helpen ipv met die onzinsuggestie van de helpdesk over softwareupdate.
(als de menu keuze grijs is, dan heb je al de laatste software die er is. Overigens kun je alleen via de kabel updaten)
 
Fijn dat jullie meedenken!

Ik heb m aangesloten op internet via het stopcontact. Dus niet via een wifidongle.

Zodra ik interactieve tv wil opstarten, gaat het apparaat verbinding maken en zegt na enkele minuten "iTV - 010, interactieve televisie op dit moment niet beschikbaar".

Ik heb het apparaat gekocht als pakket met Ziggokaart en de helpdesk zegt dat Ziggo de 5400 ondersteunt.

Zou de internetverbinding te traag zijn met 20MB? Ik heb bewust al laptop en gsm van de wifi gehaald.

Mijn BluRay speler kan met dezelfde verbinding wel uitzending gemist weergeven.

Dank! Petra
 
De 5400 gebruikt de internetverbinding niet voor iTV.
Het signaal voor iTv komt binnen via de coax.

Wat wel via de internetverbinding loopt is de aanvraag van de film/uitzending die je wilt zien en wat informatie over waar je in de uitzending bent (zodat je later verder kunt kijken).

Op zich is een 20 Mbit verbinding daar meer dan voldoende voor.

Je weet zeker dat de 5400 een ip-adres heeft gekregen van je router.
Kijk dat even na in de internet/netwerkinstellingen van de 5400.
 
Het apparaat zegt zelf dat er verbinding is via lan-verbinding.

Als ik op tv-portal druk, dan komt er in beeld 'ziggo on demand'. En gebruik voortaan de rode knop voor ziggo on demand. Ik moet op ok drukken en dan gaat er heel lang naar verbinding gezocht worden. Dan krijg ik de melding iTV -010 Interactieve televisie tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het op een later tijdstip nog eens.

Als ik dan 'exit' indruk krijg ik de melding 'interactieve tv is beeindigd'. Maar die was nooit gestart.....
 
OPGELOST!!!
Het was de firewall in de modem. Ik las net ergens anders op het forum dat je de beveiliging op 'low' moet laten staan.

Dank voor het meedenken!:thumb up:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan