• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelste internet van ziggo helemaal niet snel

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

runeazn

We hebben het beste abbo van Ziggo Alles in 1 extra wat 120mb/s down en 10mb/s up belooft, alleen is dit de laatste half jaar niet waar.

In het begin had ik af en toe niet eens 10% van het beloofde snelheid, lag vast aan de server load maar Laatste paar maanden is het steeds erger geworden en deze maand heb ik continu niet een 10% van wat ze ons hebben beloofd.Ik run best vaak speedtest.net. Ik zit hier nu gewoon te streamen op 240p op een 1080p scherm, fullscreen. Alleen maar omdat het niet een 720p streamen kan halen zonder elke seconde vast te lopen.

Ik vraag me af of andere mensen hier last van hebben, we zijn nu aan het overwegen om gewoon adsl of iets te halen, 64 euro een maand en nog lagere snelheden dan adsl halen is te gek :censored: HET enige wat het wordt gehaald is 10mb upload maar daar heb ik totaal niks aan als ik gewoon HD wil streamen.



het is een beetje aan de lage kant maar ja 10 mb tops is nog steeds niet veel meer..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En wat heeft de helpdesk je voor oplossing gegeven ?
En wat zei de monteur ?
 
ik heb het internet al 16 jaar geen monteur te pas,
eerst hadden we apart abbo van @home alleen internet 50mb was vroeger echt kei duur , Verhuist eerste paar jaar met oude abbo doorgegaan, sinds kort een jaar of 2-3 zijn we overgegaan naar alles in 1 van ziggo omdat @home van ziggo werdt.

Altijd blij geweest maar de laatste half jaar is het wel echt traag

de computer is snel ik ben snel alleen internet is zo traag.
OH ja ik heb ook een lange tijd last gehad van sloom laden Google Images
omdat ik toen nog langzamer ging, des te langer klant des te langzamer internet je krijgt, is echt super.:pompom:Dat ik geen plaatjes kon laden was heel erg vervelend.

Ik ben best technisch ingesteld en het installeren van een modem is een van de simpelste dingen ooit, dus hadden we geen monteur nodig ook al was hij gratis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja maar hoe denk je dan dat dit opgelost wordt als je niet de helpdesk belt en je probleem voorlegt ??

Er is vermoedelijk een technisch probleem. Dat kan in je modem zitten, dat kan de helpdesk voor je bekijken. Er zou ook een probleem in je computer(s) of huis netwerk zitten, dat moet je zelf oplossen. Of een Wifi probleem omdat het steeds drukker wordt met draadloze netwerken in je omgeving. Ik neem aan dat je ook met een netwerk kabel getest hebt of je snelheid dan ook slecht is. Verder moet je een test-server in Amsterdam kiezen en niet in Eindhoven want Ziggo gaat het internet op in Amsterdam.

Maar alles begint met de basis: doet je modem het goed of niet. Dat kan de helpdesk voor je controleren.
 
Helpdesk is niet open nu :),
Ja maar ik gebruik geen wi-fi, dit is op LAN, vast bedraad.

Ik heb 4 computers en snelheden zijn vergelijkbaar op WLAN en vaste bedrading op andere poort.
En ik heb steeds maar 1 computer aan. Misschien ligt het aan de modem maar de oude hebben we 5-13 jaar gehad en die is nooit stuk gegaan. We hebben hem moeten vervangen omdat we nu een alles in 1 abbo hebben waar de telefoon via internet bedrading loopt.
 
Jawel hoor, de helpdesk is open tot 22:00 uur:

Als ik de openingstijden opzoek op de Ziggo website:
Uw vraag: Openingstijden helpdesk?

- Voor technische vragen belt u mijn collega`s met uw Ziggo-telefoonlijn 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting. Maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 22.00 uur, zaterdag en zondag van 9.00 tot 22.00 uur.
 
wow het was bij mij net serieus 19:00,

ik post wel de resultaten wanneer ik klaar ben
 
We hebben het beste abbo van Ziggo Alles in 1 extra wat 150mb/s up en 10mb/s down belooft..

Even een correctie.

De combinatie is of 120/10 (oude snelhied) of 150/15 (nieuwe snelheid).
Waarbij de 120 of 150 de download is en de 10 of 15 de upload.

Dus niet andersom zoals jij schrijft en ook niet gemengd.
 
oops foutje corrigeer ik wel ff, heb net gehoord dat de nieuwe snelheden nog niet doorgevoerd zijn.
maar iedereen begrijpt wat ik bedoel :P kijk maar naar de site admin hij las het gewoon goed :D


Ok resultaat Ziggo werknemer:
Laat mij speedtest runnen krijg zelfde resultaat.
hij runt de speedtest nog vanuit zijn kantoorje krijgt ook het zelfde

telefoon loopt via voip dus restart router betekent geen telefoon meer. Hij raadt mij aan om morgen terug te bellen

raad mij aan om directe verbinding met modem computer te maken.
restart modem en restart computer,
snelheden zijn al terug naar 100mbits! yes

probleem blijkbaar in router, Nou vind ik het een beetje zonde om een vrij nieuwe router(2j oud) weg te gooien. Hij is namelijk zelf gekocht en niet 1tje die je van ziggo krijgt, we hebben er nooit 1 gehad.

Heb custom frimware geinstalleerd en werkt al beter :oyeah::thankyou: 90 mbits down en 12 up maarja, ik neem morgen wel nog een keer contact met hun op om het helemaal optimaal te maken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt het zonde vinden die oude router te vervangen, maar dan moet je ook niet klagen over je snelheid.

In ieder geval licht het dus niet aan Ziggo en krijg je wat Ziggo je beloofd lijkt het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan