• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

snelheidsproblemen en antwoorden helpdesk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter michiel2300
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

michiel2300

he mensen ik vroeg me af of jullie dat ook meemaakten. mijn snelheid van mijn alles in 1 extra fluctueerd in de spits uren .

vorige week nog vertelde de helpdesk mij dat 90% van de theoretische 20mbit max gegarandeerd wordt. vandaag zit ik zo rond de 16mbit en nu werd mij verteld dat max 80% gegarandeerd wordt.

heel vreemd dat er wat anders gezegd wordt. ik ben benieuwd naar andere ervaringen.

groetjes michiel de vries
 
Waarschijnlijk is er binnen Ziggo niet een procedure die aangeeft
hoeveel snelheid men gegarandeerd zou moeten leveren.
Je mag aannemen dat 90% zeker haalbaar moet zijn bij het gebruik
van juiste apparatuur binnen huis. Denk daarbij ook aan punten
die vaak vergeten worden. Zoals b.v. de put through van je router.

Wanneer je er absoluut van overtuigd bent dat het probleem niet in
huis zit dan raad ik je aan de call agent te vragen naar de signaal
waardes van je modem en utilization in je regio.

signaalwaardes modem moeten ongeveer zijn:

downstream power tussen -5 dBmV en + 5 dBmV
upstream power moet onder de 55.2 dBmV zitten.
hangt een beetje af hoe hij binnenkomt op de ev.

downstream snr liefst +30 dBmV.
upstream snr liefst +27 dBmV

Bij de downstream utilization is het belangrijk dat hij niet te
vaak piekt boven de 75% Mocht dat wel zo zijn dan zijn er duidelijk
capaciteit problemen.
 
maarja... uitzonderingen blijf je houden... heb hier vooral tijdens surfen (rabobank-telebankieren) vaak dropouts moet minuten wachten op de rekening gegevens... (wordt een vernieuwde site aangekondigd, misschien dat het dan vanzelf oplost) maar zou toch graag weten of er meer Ziggo gebruikers die in de nacht (of zelfs overdag) rekening gegevens/mutaties op willen halen bij de Rabo hier ook last van hebben???


speedtest. is dus wel boven okay! (voor een AI1-extra abo)

 
he mensen ik vroeg me af of jullie dat ook meemaakten. mijn snelheid van mijn alles in 1 extra fluctueerd in de spits uren .

vorige week nog vertelde de helpdesk mij dat 90% van de theoretische 20mbit max gegarandeerd wordt. vandaag zit ik zo rond de 16mbit en nu werd mij verteld dat max 80% gegarandeerd wordt.

heel vreemd dat er wat anders gezegd wordt. ik ben benieuwd naar andere ervaringen.

groetjes michiel de vries

Ben benieuwd wat ik dan te horen zal krijgen, zoiets van max 20% kan gegarandeerd worden moet dat dan zijn.
Het is van de gekke.
 
Oud Multikabel heeft altijd een verlies van max 10% als aanvaardbaar beschouwd.
 
Ik heb dezelfde ervaringen gehad met mindere download snelheid tijdens spitsuren (postcode 2721AA = Zoetermeer Oosterheem). Upload was wel altijd 3 Mb. Contact met helpdesk en een welwillende Ziggo medewerker op dit forum leverde op dat er met mijn modem niets aan de hand was (ook een keer opnieuw provisioned). Volgens Ziggo was er ook geen capaciteitsprobleem in de buurt. Maw, geen oplossing.

Getest via speedtest.net en de diverse binaries van de bbned site
Uiteraard ook de testen met en zonder router gedaan, diverse PC's etc etc. De resultaten waren steeds identiek. Overdag de volle 20 Mb, 's avonds en in de weekenden tussen de 9Mb en 20 Mb. Upload bleef altijd goed. Mijn gevoel is altijd geweest dat het wel een capaciteitskwestie is, maar wat kan je verder.

Ik heb een downgrade van Alles-in-1-Extra naar Alles-in-1-Plus gedaan. Hiermee haal ik 99% van alle tijd wel de volle download van 10 Mb.

Misschien over een paar maandjes weer eens Alles-in-1-Extra proberen.

Groeten
Ron
 
Ik zit zelf in het oude Multikabel gebied en heb een verlies van ca. 70 tot 80% bij een alles-in-1-extra

Hier idem sinds sinterklaas 2008. Ik wil ook niet meer bellen zolang het niet op de MK manier gaat. Een paar keer overgaan en dan meteen een medewerker spreken. Want zo KAN het MOET het.
 
Ik zit zelf in het oude Multikabel gebied en heb een verlies van ca. 70 tot 80% bij een alles-in-1-extra

Er van uitgaande dat je alles thuis al hebt uitgesloten vraag ik me af wat de helpdesk je als antwoord hebt gegeven, is er bv een monteur bij je ingepland? Of bleek het groepsstoring te zijn?
 
Ik had zelf in me hoofd dat vanaf begin december de klachten zijn ontstaan.
En zo te zien klopt dat en ben ik dus niet de enige.
Gister heb ik naar de klanten service gebeld van ziggo.
Ik had binnen 5 min een medewerker aan de lijn en heb om half 8 gebeld.
Ik kreeg gelukkig niet het standaard praatje van heb je dit en dat geprobeerd.

Er werd meteen serieus op het probleem ingegaan. En genotieerd vanaf wanneer dit probleem is begonnen.
Er werd mij gevraagd of ik via speedtest.nl eens op verschillende tijdstippen een test wil doen en deze noteren (ochtend, middag en avond).
Er is een notitie gemaakt, dat ik heb gebeld en deze gegevens vandaag zou doorbellen.
Dan gaan ze kijken of een technisch medewerker het vandaar kan oplossen of dat er een monteur gestuurd moet worden.

Dit zijn mijn ontwikkelingen voor zover, ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Mochten ik meer nieuws hebben laat ik het weten.
Dus voordat je gaat bellen noteer eerst een aantal speedtest resultaten over verschillende tijdstippen zoals hierboven omschreven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan