R
Rockbottum
Ik heb sinds vorige week UPC Fiber 60MB, hierbij heb ik een Netgeat WNR200 wireless router gekocht, omdat de bestaande wireless router die ik had (Linksys WAP55ag) maar max 54MB aan kan.
Nu heb ik het probleem dat ik via mijn wireless router maar maximaal 20MB haal, terwijl, als ik de UPC modem direct op mijn laptop aansluit 59MB haal. Dit heb ik getest via o.a. de speedtest van UPC zelf en via speedtest.net. Ik heb al van allerlei instellingen aangepast op mijn router, bijv ander kanaal, security aangepast, enz maar elke keer haal ik maximaal 20MB. Ik heb Windows Vista in veilige modus (met netwerkondersteuning) opgestart om firewall en virusscanner te omzeilen, maar ook hier maar maximaal 20MB.
Zijn er bepaalde instellingen op de router die ik moet toepassen om de volledige snelheid te krijgen?
Via mijn "oude" router kwam ik trouwens tot maximaal 25MB.
Zou het ook zo kunnen zijn dat het een bepaalde instelling van mijn wireless settings kan zijn in Vista zelf?
Nu heb ik het probleem dat ik via mijn wireless router maar maximaal 20MB haal, terwijl, als ik de UPC modem direct op mijn laptop aansluit 59MB haal. Dit heb ik getest via o.a. de speedtest van UPC zelf en via speedtest.net. Ik heb al van allerlei instellingen aangepast op mijn router, bijv ander kanaal, security aangepast, enz maar elke keer haal ik maximaal 20MB. Ik heb Windows Vista in veilige modus (met netwerkondersteuning) opgestart om firewall en virusscanner te omzeilen, maar ook hier maar maximaal 20MB.
Zijn er bepaalde instellingen op de router die ik moet toepassen om de volledige snelheid te krijgen?
Via mijn "oude" router kwam ik trouwens tot maximaal 25MB.
Zou het ook zo kunnen zijn dat het een bepaalde instelling van mijn wireless settings kan zijn in Vista zelf?
, maar wat bedoel je met een wireless N-adapter? Bedoel je daarmee de adapter op m'n laptop? Het is een Dell Vostro 1500 met ingebouwde Intel PRO Wireless 3945AG kaart. Zou het kunnen zijn dat ik daar bepaalde instellingen moet wijzigen?