K
Kasper1985
Thuis heb ik een Cisco 3212 modem en op dit moment een Asus 56U router. Voorheen gebruikte ik een Linksys EA6350. Deze vond ik echter wat beperkt qua instellingen dus vandaar een switch naar de asus.
De Linksys heb ik bij mijn moeder geinstalleerd icm een Ubee modem en deze op bridge mode gezet. Tot mijn grote verbazing haal ik hier (zelfde buurt als waar ik woon in Amsterdam) een behoorlijk hogere snelheid.
Bij mij thuis test ik dit op een iMac die verbonden is met een cat6 kabel met de asus en voorheen met een cat6 kabel met de Linksys.
Zowel op de Linksys en Asus haal ik thuis nagenoeg dezelfde snelheid (Ziggo.nl/speedtest en testmy.net). Heb dit ook op een Ubuntu laptop getest maar zelfde verhaal. Ik heb dit altijd verweten aan het feit dat er een router tussen zit (dit is ook het verhaal van de HD van UPC/Ziggo)
Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Het zijn allebei Docsis 3 modems dus ze zouden dezelfde doorvoer snelheid moeten hebben. Wellicht dat de Ubee wat moderner is en beter communiceert met routers in z'n modem functie waardoor er minder (lees:geen) verlies optreed?
Kasper
De Linksys heb ik bij mijn moeder geinstalleerd icm een Ubee modem en deze op bridge mode gezet. Tot mijn grote verbazing haal ik hier (zelfde buurt als waar ik woon in Amsterdam) een behoorlijk hogere snelheid.
Bij mij thuis test ik dit op een iMac die verbonden is met een cat6 kabel met de asus en voorheen met een cat6 kabel met de Linksys.
Zowel op de Linksys en Asus haal ik thuis nagenoeg dezelfde snelheid (Ziggo.nl/speedtest en testmy.net). Heb dit ook op een Ubuntu laptop getest maar zelfde verhaal. Ik heb dit altijd verweten aan het feit dat er een router tussen zit (dit is ook het verhaal van de HD van UPC/Ziggo)
Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Het zijn allebei Docsis 3 modems dus ze zouden dezelfde doorvoer snelheid moeten hebben. Wellicht dat de Ubee wat moderner is en beter communiceert met routers in z'n modem functie waardoor er minder (lees:geen) verlies optreed?
Kasper