• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelheids-, verbindings- en inlogproblemen TC7200

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Daniel-San
  • Startdatum Startdatum
D

Daniel-San

Beste allemaal,

Sinds een aantal maanden ben ik overgestapt van een oer-abonnement (25mb van 2006 of zo) naar 120mb met HDTV en bellen(wat ongebruikt is). Dus van een los modem/router combo naar de TC7200.

Eigenlijk had ik geen klagen, aangezien alles sneller was dan voorheen. Al vond ik de schamele 45mb download snelheid wel een beetje weinig voor een 120mb abonnement.
Nu had ik sinds zondag nogal wat verbindingsproblemen. Steeds wegvallen van het signaal.

Ik ben dus gaan kijken wat ik kon doen om 't op te lossen. Hier weer eens terechtgekomen en meteen een hoop problemen bij anderen gezien met hetzelfde modem.

Uiteindelijk heb ik maar besloten om mijn oude router achter het modem(bridge mode) te hangen.
Ik was wel vergeten de WiFi van het modem uit te zetten, maar dacht "Dat komt dalijk wel."
Het leek even goed te gaan tot ik probeerde een website te openen....traaaaag...dus even een speedtest gedaan met resultaat; Een hele 4,57mb DS. :o

Toen dus weer de router afgekoppeld en geprobeerd in te loggen in de TC7200. Nou...niet dus...Op de één of andere manier kom ik dus niet meer in het modem. 192.168.0.1 in adresbalk geeft alleen een niet ladende pagina. Harde reset van modem geprobeerd, uurtje van de prik gehaald ook.
Wel heb ik momenteel een DS van 38mb.

Maar ik ben dus echt even het spoor bijster. Geen idee wat ik nu kan doen om dit op te lossen...dus als iemand kan helpen...graag ;)
 
In bridge mode moet je http://192.168.100.1 gebruiken om in de modem te komen.

Jordy-UPC zei:
Bridge mode deactiveren op de Technicolor TC7200

Er zijn 2 manieren waarop bridge mode kan worden uitgeschakeld.

1. Log in op het apparaat via 192.168.100.1 en zet de 'Switch Mode' terug op 'Router Mode'.

2. Houd de resetknop achter op de modem minstens 10 seconden ingedrukt. Bridge mode wordt dan geactiveerd zodra het modem weer is opgestart.
 
@ Hellie: Heb ik ook al geprobeerd, maar het leek niks te doen. ???

@ Jordy: Bedankt voor het juiste adres!

Vanavond even proberen of het nu wel lukt.
 
Goed...inloggen in het modem lukt nu prima met het juiste adres :)

Mijn eerste poging om in bridge mode een router erachter te hangen was met een oude router.
Nu had ik nog een Sitecom 300N GB router liggen, dus dacht laat ik die eens proberen.
Ik heb de A methode gebruikt uit dit topic:
https://ziggoforum.nl/topics/38905/

Maar...nu kan ik dus niet in de router inloggen met het ip-adres wat ik 'm gegeven heb. Is dat normaal?
Ik heb met de laptop wel verbinding met internet op zo'n 50Mb DS en 6Mb US. Dus tjah, beter, maar niet optimaal.
Er is wel nog een nieuw probleem. Alleen de laptop kan verbinden...2 android telefeoons lukt het maar niet om het ip-adres van de router te vinden. :-\

Iemand nog meer trucjes? ;D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kaballes zei:
Heb je nu wel de wifi uitgezet van de tc7200?

Jup...WiFi op het modem staat nu uit.
Ook al geprobeerd 'm weer aan te zetten. Gaf geen oplossing.
 
Als je de TC7200 in bridge mode zet(en Wifi uit) moet je niet methode A gebruiken en ook niet methode B.
Je hangt de router er gewoon als router achter.
 
Johnny54 zei:
Als je de TC7200 in bridge mode zet(en Wifi uit) moet je niet methode A gebruiken en ook niet methode B.
Je hangt de router er gewoon als router achter.

Hmm...dacht eigenlijk dat methode A dat zo'n beetje omschreef. Heb ik iets verkeerd begrepen? ???
Wat ik wil, is gewoon de router van de TC7200 omzeilen, omdat het schijnbaar een onding is.
 
Met uitzondering van de Horizon box kunnen de modem/routers in “bridge mode” gezet worden.
Daarmee worden het weer “domme” modems waarachter gewoon een router aangesloten kan worden.
Om dat te doen inloggen op de webpagina van de modem/router, de Wi-Fi radio(‘s) uitschakelen, de bridge mode inschakelen en instellingen opslaan.
De TC7200 kan in bridge mode en als je dat doet geld bovenstaande.

Kan of wil je de modem/router niet in bridge mode zetten dan zijn er 2 mogelijkheden:
A) De eigen router wordt geconfigureerd als access point. De eigen router neemt in dit scenario dus de wireless functies van de modem/router over.
B) De modem/router wordt geconfigureerd als (semi-) "dom" modem en de eigen router neemt naast de wireless functies tevens de routerfuncties van de modem/router voor zijn rekening.
Bovenstaande geld als de modem/router niet in bridgemode gezet kan worden, of je dat om een of andere reden niet wilt.
 
Terug
Bovenaan