• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelheids probleem via UTP met Cisco EPC3925 (wifi OK)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter lunaminica
  • Startdatum Startdatum
L

lunaminica

Heb sinds kort een nieuw abbo .. 50mbit en een cisco EPC3925 gekregen..

Hiervoor had ik een Thomson modem met 25Mbit..

Echter sinds ik de cisco aangesloten heb haal ik via UTP maximaal +/- 13Mbit hier al meerdere tests mee gedaan.. Andere UTP poort geprobeerd, andere kabels.. etc etc... terwijl dit in mijn ogen niet het probleem mag wezen... omdat er alleen een andere modem aangesloten is en in mijn thuis situatie niets veranderd is...

Nu heb ik een speedtest gedaan met een laptop met een wifi N kaartje en deze haalt bij een speedtest 48Mbit...
wat ik ook doe... via UTP blijft me snelheid hangen op +/- 1/4e van de max...
zit er ergens een load balancer in deze router die ik niet kan vinden of hebben meer mensen hier last van gehad..??


Heb me modem ook al een reset gegeven door de reset knop een aantal seconden ingedrukt te houden (gevonden hier op het forum ergens..)

Iemand nog tips / trucs?
 
Die modem ken ik niet uit eigen ervaring maar probeer eerst eens om die laptop via UTP aan te sluiten.
Zorg dan wel dat de ethernetkaart ook wordt gebruikt door bijvoorbeeld het radiogedeelte van de laptop even uit te schakelen.
Dit testje geeft dan aan of er iets mis is met je PC/ethernetkaart of dat er iets anders aan de hand is.
 
Terug
Bovenaan