K
knollemans
Hallo allemaal,
Ik heb net een versterker (Tratec FDU-44) in geplaatst en merk dat hiermee de snelheid van zappen tussen zenders, en oproepen On demand sterk is versneld, goed nieuws dus eigenlijk.
Echter naar mijn idee gaat het nog niet super, helemaal doorlopen Guide gaat langzaam. Ik was laatst bij een vriend in Den Haag die zelf een decoder had gekocht voor zijn eigen kabelnetwerk (merk vergeten), die kon supersnel door diverse menu's lopen, en zappen tussen kanalen, werd er jaloers van.
Kent iemand nog wat trucjes, naast plaatsen versterker voor sneller krijgen van dit geheel? Ik lees ook regelmatig wat over doormeten coax kabel, hoe werkt dit (ik heb multimeter, kan dat hiermee?).
Huidige schakeling : uit kastje TV naar versterker, vervolgens naar 4 afnamepunten (ca 5 tot 15 meter per afnamepunt). Tevens uit TV/DATA naar telefoonstoeptegel, daarna naar internetmodem.
Ik heb net een versterker (Tratec FDU-44) in geplaatst en merk dat hiermee de snelheid van zappen tussen zenders, en oproepen On demand sterk is versneld, goed nieuws dus eigenlijk.
Echter naar mijn idee gaat het nog niet super, helemaal doorlopen Guide gaat langzaam. Ik was laatst bij een vriend in Den Haag die zelf een decoder had gekocht voor zijn eigen kabelnetwerk (merk vergeten), die kon supersnel door diverse menu's lopen, en zappen tussen kanalen, werd er jaloers van.
Kent iemand nog wat trucjes, naast plaatsen versterker voor sneller krijgen van dit geheel? Ik lees ook regelmatig wat over doormeten coax kabel, hoe werkt dit (ik heb multimeter, kan dat hiermee?).
Huidige schakeling : uit kastje TV naar versterker, vervolgens naar 4 afnamepunten (ca 5 tot 15 meter per afnamepunt). Tevens uit TV/DATA naar telefoonstoeptegel, daarna naar internetmodem.