• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelheid wordt flink geknepen op nieuwsgroepen......

  • Onderwerp starter Onderwerp starter equit
  • Startdatum Startdatum
E

equit

Helaas is netneutraliteit geen feit bij UPC.
Ik heb een onbeperkt XSNews Elite Newsgroups abonnement en een 200/20Mbit UPC verbinding.
Dus gemiddeld haal ik tussen de 18MB/s en 21MB/s met nieuwsgroepen.

Het is nu vrijdagavond, een drukke avond, maar dit is toch echt van de zotte, zie hier het duidelijke bewijs dat ze daadwerkelijk knijpen:
 
Zoals jij zelf aangeeft is het vrijdag 's avonds druk.
Dat is ook meteen de reden dat zowel het netwerk van UPC als de servers van XSnews het moeilijk hebben.
Geen enkel bewijs dat er geknepen word maar dat de systemen het verkeer niet goed aankunnen.
 
Tja, loopt gewoon de hele avond keurig binnen...

2014-08-08_23-54-25.png


Als er geknepen zou worden, zou iedereen er last van moeten hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
equit zei:
Helaas is netneutraliteit geen feit bij UPC.

Dat is het wel want upc knijpt niet... maar vele denken oh tragere download in weekend dus upc knijpt, meschien knijpt de usenetprovider wel, daar wel eens aangedacht? of volle netwerk link(wat ik eerder denk)

Maar goed hier 24/7 volle 150mbit via supernews of dit nu in weekend is maakt niets uit, en zoals eerder aangegeven word als upc wel zou knijpen zou er veel meer mensen last van moeten hebben. en daarbij moet upc dit expleciet melden.
 
Creative Solution zei:
Als er geknepen zou worden, zou iedereen er last van moeten hebben.
Nee hoor, als er dynamisch door de CMTS wordt geknepen om bij een te grote gelijktijdig vraagde capaciteit alle klanten in het coaxsegment een evenredig aandeel in de verdeling van de beschikbare capaciteit te geven dan kan het best zo zijn dat andere delen van het UPC netwerk daar geen last van hebben. Ook kan UPC de CMTS zodanig geconfigureerd hebben dat bepaald verkeer een hogere prioriteit (QoS) krijgt binnen een coaxsegment. Zolang het niet te druk is binnen het coaxsegment is er niets aan de hand en halen de gelijktijdige gebruikers gewoon allemaal hun gevraagde snelheid, maar zodra de vraag oploopt komt er een moment dat de CMTS de beschikbare capaciteit zal moeten gaan verdelen wat door de gebruiker ervaren zal worden als (tijdelijk) knijpen.
 
Devil-Strike.net zei:
Dat is het wel want upc knijpt niet... maar vele denken oh tragere download in weekend dus upc knijpt, meschien knijpt de usenetprovider wel, daar wel eens aangedacht? of volle netwerk link(wat ik eerder denk)
Bij een gemiddelde capaciteit overboekingsfactor van 20 in de coaxsegmenten van kabelbedrijven kan het heel goed voorkomen dat de CMTS moet gaan knijpen om de capaciteit te verdelen. De gezamelijke gevraagde capaciteit van de gebruikers in het coaxsegment kan nu eenmaal groter zijn dan de beschikbare capaciteit, dus zal de CMTS wel moeten dynamisch knijpen om dat in goede banen te leiden.
 
Heb enkele weken geleden XSnews opgezegd omdat de overall prestaties zwaar beneden peil was.
Waar ik met sunnynews en easynews prima snelheidsprestaties had , was het bij XSNews (oud chelloo 120 actie ) weken slecht. Veel time outs, lage snelheden en retentieproblemen.

En ik zit niet bij upc, dus ik denk dat er bij XSnews wat anders speelt....
 
ArChie zei:
Bij een gemiddelde capaciteit overboekingsfactor van 20 in de coaxsegmenten van kabelbedrijven kan het heel goed voorkomen dat de CMTS moet gaan knijpen om de capaciteit te verdelen. De gezamelijke gevraagde capaciteit van de gebruikers in het coaxsegment kan nu eenmaal groter zijn dan de beschikbare capaciteit, dus zal de CMTS wel moeten dynamisch knijpen om dat in goede banen te leiden.

Ja maar zoals ik al zei dan moeten er echt wel meer mensen last van hebben, hoeveel users zitten er wel niet op een cmts? stuk of 500 ofzo meschien wel factor 3 meer?

Maar goed als het wel zo is zullen we het snel weten denk ik(komen de meldingen wel)
 
Terug
Bovenaan