• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelheid wisselt enorm (Classic)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter UPSee
  • Startdatum Startdatum
U

UPSee

Ik bemerk de laatste tijd enorme verschillen in snelheid. Normaal is de download snelheid zo'n 7.63 Mb/s. (classic)
Regelmatig valt dit nu terug naar 0,92 Mb/s. dat is 1/8 van waarvoor je betaalt.
Natuurlijk is dit niet altijd zo, als je 'smorgens of 'snachts meet is de snelheid wel goed.
Alleen iedereen internet natuurlijk op hetzelfde moment. 'savonds tussen 20.00 uur en 12.00 uur en in het weekend overdag.
Ik vind dan ook dat je ook op die momenten de snelheid moet krijgen waar je voor betaalt. Of hoef ik nu maar 1/8 van de rekening te betalen? :-)
Ook UPC gebeld hierover, maar dan moest ik direct mijn computer aan het modem hangen etc. Allemaal gedaan, precies hetzelfde resultaat natuurlijk. Ik krijg de indruk dat men probeert om allerlei weerstanden op te werpen, voordat upc wil toegeven dat de snelheid gewoon niet gehaald wordt. Wel wordt het abbo weer in prijs verhoogd.
Als ik kon, zou ik overstappen naar een andere provider, maar er is eigenlijk geen alternatief op de kabel hier. Of je moet terug naar ADSL met alle rompslomp van dien. (tel. en TV komen ook van UPC, dan moet je daar ook iets anders voor verzinnen)

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen het afgelopen jaar in postcodegebied 3135 en elders.

Waarschijnlijk is er door de toeloop van meer klanten en de upc-box te weinig bandbreedte o.i.d. om nog goede service te leveren?
 
Ja dat topic heb ik ook gelezen, maar dan gaat het specifiek om heavy downloaders, die via nieuwsgroepen constant aan het downloaden zijn. Dat upc hier wat knijpt, of een capaciteitsprobleen heeft, kan ik enig begrip voor opbrengen aangezien deze mensen relatief veel beslag leggen op de beschikbare bandbreedte, wat ten koste gaat van andere gebruikers. Wat niet wegneemt dat iedereen de snelheid hoort te krijgen waarvoor je betaalt. Er geldt echter wel een fair use policy, waar door sommigen te makkelijk mee wordt omgegaan.
De terugval in snelheid waar ik het over heb gaat idd over het normale http gebruik.
 

Donderdag ochtend 11 uur... Bij mij :o ook geregeld time-outs e.d.


Lijkt me nou niet echt een piek uur.
 
Stuur even een PM naar een van UPC medewerkers hier op het forum.

gr, Henno
 
Op speednet wisselt mijn snelheid enorm,met speednet nu wel weer goed.




 
Terug
Bovenaan