U
UPSee
Ik bemerk de laatste tijd enorme verschillen in snelheid. Normaal is de download snelheid zo'n 7.63 Mb/s. (classic)
Regelmatig valt dit nu terug naar 0,92 Mb/s. dat is 1/8 van waarvoor je betaalt.
Natuurlijk is dit niet altijd zo, als je 'smorgens of 'snachts meet is de snelheid wel goed.
Alleen iedereen internet natuurlijk op hetzelfde moment. 'savonds tussen 20.00 uur en 12.00 uur en in het weekend overdag.
Ik vind dan ook dat je ook op die momenten de snelheid moet krijgen waar je voor betaalt. Of hoef ik nu maar 1/8 van de rekening te betalen? :-)
Ook UPC gebeld hierover, maar dan moest ik direct mijn computer aan het modem hangen etc. Allemaal gedaan, precies hetzelfde resultaat natuurlijk. Ik krijg de indruk dat men probeert om allerlei weerstanden op te werpen, voordat upc wil toegeven dat de snelheid gewoon niet gehaald wordt. Wel wordt het abbo weer in prijs verhoogd.
Als ik kon, zou ik overstappen naar een andere provider, maar er is eigenlijk geen alternatief op de kabel hier. Of je moet terug naar ADSL met alle rompslomp van dien. (tel. en TV komen ook van UPC, dan moet je daar ook iets anders voor verzinnen)
Ben benieuwd naar ervaringen van anderen het afgelopen jaar in postcodegebied 3135 en elders.
Waarschijnlijk is er door de toeloop van meer klanten en de upc-box te weinig bandbreedte o.i.d. om nog goede service te leveren?
Regelmatig valt dit nu terug naar 0,92 Mb/s. dat is 1/8 van waarvoor je betaalt.
Natuurlijk is dit niet altijd zo, als je 'smorgens of 'snachts meet is de snelheid wel goed.
Alleen iedereen internet natuurlijk op hetzelfde moment. 'savonds tussen 20.00 uur en 12.00 uur en in het weekend overdag.
Ik vind dan ook dat je ook op die momenten de snelheid moet krijgen waar je voor betaalt. Of hoef ik nu maar 1/8 van de rekening te betalen? :-)
Ook UPC gebeld hierover, maar dan moest ik direct mijn computer aan het modem hangen etc. Allemaal gedaan, precies hetzelfde resultaat natuurlijk. Ik krijg de indruk dat men probeert om allerlei weerstanden op te werpen, voordat upc wil toegeven dat de snelheid gewoon niet gehaald wordt. Wel wordt het abbo weer in prijs verhoogd.
Als ik kon, zou ik overstappen naar een andere provider, maar er is eigenlijk geen alternatief op de kabel hier. Of je moet terug naar ADSL met alle rompslomp van dien. (tel. en TV komen ook van UPC, dan moet je daar ook iets anders voor verzinnen)
Ben benieuwd naar ervaringen van anderen het afgelopen jaar in postcodegebied 3135 en elders.
Waarschijnlijk is er door de toeloop van meer klanten en de upc-box te weinig bandbreedte o.i.d. om nog goede service te leveren?

ook geregeld time-outs e.d.


