• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

snelheid Wifi

  • Onderwerp starter Onderwerp starter lwmboer
  • Startdatum Startdatum
L

lwmboer

Via de wifi heb ik een erg slechte verbinding:
download 4,89 Mbps en upload:7,40 Mbps.

Bedraad is de verbinding:
78,05 Mbps en upload:12,37 Mbps

Via de wifi dus erg traag wat is hier aan te doen?
 
Ligt aan de gebruikte adapter, en het wifi kanaal, maar neemt niet weg dat een externe router beter is
 
oke maar wel vreemd Want eerst was de wifi snelheid wel goed.
 
lwmboer zei:
Via de wifi heb ik een erg slechte verbinding:
download 4,89 Mbps en upload:7,40 Mbps.

Bedraad is de verbinding:
78,05 Mbps en upload:12,37 Mbps

Via de wifi dus erg traag wat is hier aan te doen?

Beide zijn niet bijzonder snel. Heb je nog een router tussen je technicolor en je pc's / laptop?
 
lwmboer zei:
Via de wifi heb ik een erg slechte verbinding:
download 4,89 Mbps en upload:7,40 Mbps.

Bedraad is de verbinding:
78,05 Mbps en upload:12,37 Mbps

Via de wifi dus erg traag wat is hier aan te doen?
Probeer eens in te loggen router > Wireless > radioband:> Zet 5GHZ aan en Wide 40mhz channel en standaard channel auto . Hier mee haal ik wel de bedraadsnelheid.
 
Het rare is dat ik op mijn desktop bedraad wel de snelheid haal:
down 121,36 en up 12,52

De laptop bedraad laat lagere snelheid zien.
 
Staat de NIC van je laptop misschien op 100 mbps in plaats van 1000? Dat geeft namelijk het beeld wat jij nu ziet.
Het kan ook zijn dat de laptop een NIC heeft die geen Gigabit ondersteunt maar dan is het een oudje waarschijnlijk.
 
Hoe kan ik zien dat de waarde van de nic niet goed staat? De laptop is een jaar oud.
 
Even een voorbeeld uit mijn computer.
Bij mij zit er een Marvell Yukon kaart in, bij jou kan dat uiteraard een ander merk zijn maar het pad naar de kaart is gelijk.

Netwerkkaart.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan