• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelheid veel lager bij gebruik Linksys router

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HarZ
  • Startdatum Startdatum
H

HarZ

Hoi,

Ik heb Fiber Power 60.
Als ik mijn netwerk kabel direct in mijn pc stop haal ik netjes bijna 60Mbit.
Sluit ik vervolgens mijn router (met kabel) Linksys WRT54G aan dan behaal ik amper een snelheid van 23Mbit.
Wat is hier aan de hand? En wat te doen om de snelheid van om en nabij 60Mbit te halen met de router?

Groet,
Harry.
 
Met deze router kan je de 60 niet halen (Draadloos)
deze heeft maar een max van 54 Mbps waardoor je de 60 dus nóóit zal halen, ook de 54 niet vanwege bepaalde aspecten...je zal een andere router nodig hebben om sneller te kunnen downloaden als je draadloos wilt.
Zelf gebruik ik de WRT320N zonder enige klachten, behaal gewoon ruim 115 Mbit van de 120 (Max is soiezo al zo goed als onmogelijk).
 
Dank voor je reactie maar het woord draadloos heb ik helemaal niet genoemd.
Ik praat hier dus over de router via kabel.
 
Het ligt er sterk aan welke versie je hebt. De eerste versie heeft namelijk maar een WAN → LAN throughput van rond de 20 a 25 Mb. Ook zou ik even controleren of je de meest recente firmware hebt. Aangezien je direct op de modem wel je snelheid behaalt denk ik toch al snel aan het eerste.
 
Hoi,

Hoe check ik welke versie ik heb?
Qau firmware had ik 1.XX deze heb ik geupgrade naar V.4.xx
De laatste firmware is 8.2
Kan ik zondermeer upgraden van V4.xx naar V8.2 ?

Thanks
 
Firmware hangt van het model af toch?
Kijk eens welk model je precies hebt.
Vanaf model 7.1 is de snelheid wel in orde, ik ben bang dat je een ouder model WRT54G hebt.
 
Welke harware versie je hebt kun je zien op het typeplaatje onder op de router.

Volgens mij is firmware 4.0 al uit 2005/2006, dus je hebt in ieder geval niet zo'n heel jonge router.
Nieuwere firmware kan verbeteringen brengen, maar nooit je hardware sneller maken.
Heb je oude trage hardware, is alleen een nieuwe router een optie.
 
Ik heb precies dezelfde router als jij gehad en liep tegen exact dezelfde problemen op. Ik heb nu een WRT320N en krijg volle bak nar binnen,

succes.
 
Ik heb versie 1.1 dus echt heel oud.
Gisteren een nieuwe D-link dir655 aangeschaft.
Haal nu met draad de volle mep.(bijna 60mbit)
Echter draadloos met een USB-G (54mbit) blijft het steken op 10mbit, da's wel weinig.
Moet hier ook een N-type usb aan?
 
10 mbit is voor G wel weinig, 20-22 mbit moet haalbaar zijn - onder goede omstandigheden -

1) Wat voor g-stick heb je precies, gebruik je de laatste softwareversies?
2) Je usb-aansluiting, is dat een USB 2.0? Met een 1.0/1.1 kom je niet hoger dan een 6-8 mbit.
3) Controleer eens met een applicatie die bij de usb-stick hoort welke kanalen er in je omgeving in gebruik zijn, mooier is misschien inssider (ja, met dubbel S) van metageek, deze geeft moi aan welke frequenties er in gebruik zijn. In gebruik door buren hoeft geen probleem te zijn, zolang ze niet actief aan data-doorvoer doen, mogelijkerwijs heb je hier last van. Ook kun je kijken wat de signaalsterkte e.d. is.
 
Terug
Bovenaan