• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelheid traag maar na rebootten modem goed

  • Onderwerp starter Onderwerp starter basspower
  • Startdatum Startdatum
B

basspower

he hallo,
ik heb chello extreme, maar na een tijdje word de download snelheid heel variabel en ver beneden de snelheid van classic zelfs
als ik de modem dan reset door de sstroom er even af te halen en er weer op te zetten is het gewoon weer perfect!
hoe komt dit? defect modem of???
 
Gebruik je een router?
Moet je die ook resetten wil je de snelheid weer goed krijgen?
 
nee, ik gebruik geen router en ik heb de arris touchstone
 
probeer de netwerkaart eens op 100 half duplex te zetten, als je dat al hebt kun je ook eens 100 full duplex proberen.
Hier werkt full duplex het beste maar dat kan bij jou goed anders zijn
 
je lijkt wel zo'n helpdesk medewerker van UPC
allemaal allang geprobeerd...
heb alleen geen zin om ze nog een keer te gaan bellen, regel via marktplaats wel een motorola 5100 die schijnt stukken stabieler te zijn.. kijken of dat uitkomst bied
maar misschien dat iemand zegt neeee et ligt daar of daar aan
vooral omdat het eerst wel snel gaat maar na een uurtje ofzo zakt hij helemaal in
 
basspower zei:
je lijkt wel zo'n helpdesk medewerker van UPC
allemaal allang geprobeerd...
Je zegt nu dat je dat allang hebt geprobeerd, maar kunnen wij dat aan ruiken?

heb alleen geen zin om ze nog een keer te gaan bellen, regel via marktplaats wel een motorola 5100 die schijnt stukken stabieler te zijn.. kijken of dat uitkomst bied
Als het aan het modem ligt, dan dient UPC dit kosteloos te herstellen. Waarom geld uitgeven als het gratis kan?
 
sylvester(rr) zei:
Je zegt nu dat je dat allang hebt geprobeerd, maar kunnen wij dat aan ruiken?

Als het aan het modem ligt, dan dient UPC dit kosteloos te herstellen. Waarom geld uitgeven als het gratis kan?

Ja ik ben al meerdere malen met de helpdesk aan de telefoon geweest en die zegt dat de lijn gewoon goed is, ping tijden zijn ook gewoon goed enzo. dus die helpen me niet echt verder, ze zijn daar een beetje te afwachtend en alsmaar die standaard vraagjes stellen, niet goed word je ervan. dus ik koop wel voor 10 of 20 euro zo'n modem en dan zie ik het wel (steeds bellen is toch net zo duur)
 
basspower zei:
Ja ik ben al meerdere malen met de helpdesk aan de telefoon geweest en die zegt dat de lijn gewoon goed is, ping tijden zijn ook gewoon goed enzo.
Geef dat dan gewoon aan in je topicstart.

dus die helpen me niet echt verder, ze zijn daar een beetje te afwachtend en alsmaar die standaard vraagjes stellen, niet goed word je ervan. dus ik koop wel voor 10 of 20 euro zo'n modem en dan zie ik het wel (steeds bellen is toch net zo duur)
Ach, als jij er zeker van bent dat het modem brak is komt er echt wel een monteur. Onder voorbehoud van voorrijkosten uiteraard.
 
Draai je toevallig een bittorrent programma?
Zoja, heb je dan in het programma de instelling voor het aantal verbindingen niet (te) hoog staan?

Het is namelijk bekend dat sommige router en en modems daar slecht tegen kunnen.
Het aantal verbindingen lager instellen lost dat op en je haalt altijd een goede snelheid zonder dat er iets vastloopt.
Voor meer informatie gebruik maar eens de zoekfunctie.
 
je kunt trouwens niet zomaar een ongeregistreerd modem aan het chello netwerk hangen. Dus lijkt me vrij zinloos om via marktplaats een motorola te kopen.
 
Terug
Bovenaan