• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelheid te laag UPC Fiber 60MB en Netgear WNR2000 router

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mikel44
  • Startdatum Startdatum
M

mikel44

Beste luitjes,

Ik ben (nog) niet bekend hier en heb van pc's niet erg veel verstand. Maar ik heb de WN2000 Netgear aangeschaft en geinstalleerd. Mijn downloadsnelheid is max. 13 Mbps. In de routerinstellingen staat de modus op max 300 Mbps.
Ik heb een abonnement bij UPC van Fiber Power 60. Alles is volgens mij goed aangesloten. Ik heb er nog een Thomson modem aanzitten ivm telefonie. De Virusscan ook al uitgezet (had ik hier ook gelezen, maar hielp ook niet)
Dus ik heb internet, maar traag! Bekabeld haal ik de snelheid wel.....dus raar, raar.....
 
Firewall router uitzetten alleen op je pc aan laten scheeld een hoop

Losse netwerkkaart in je pc is ook beter dan een onboard netwerkkaart

netwerkkaart op 1000Mbps/Full Duplex zetten
 
helpt niet echt..... >:( Ik weet niet hoe dit probleem goed aan te pakken. Trouwens ook bekabeld valt die na een tijd terug........zodra ik de kabel even loshaal en weer inplug doet die het weer voor even, maar ik blijf doorsnee op 12bpm zitten....
Iets met de instellingen?
Nogmaals, heb een Thomsom modem voor telefonie, en fiber power modem en daaraan gekoppeld de Netgear 2000N
 
De grote vraag die bij mij op komt is, wat voor netwerk kaart gebruik je in je pc / laptop ? Je zegt dat je bedraad de snelheid wel haalt dus met de lijn is niets aan de hand.
 
ook bekabeld loopt na een tijdje terug.
 
Probeer eens een lijn direct vanuit je Fiber power modem naar je PC/Laptop te pluggen en kijk even of je de snelheid haalt.
 
Wat draai je op je pc als OS, Xp of Vista?

Als het XP zou zijn, gebruik dan de FiberPowerOptimizer van UPC, die past de instellingen van XP voor je aan.
 
draadloos haal niet altijd de snelheid meestal draadloze keys of netwerkkaartjes kennen niet zo snel zijn inmiddels wel 300mbit keys(sticks)
 
bestaat er ook een fiberpower optimizer voor vista?
 
Terug
Bovenaan