• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelheid te laag en te hoog

  • Onderwerp starter Onderwerp starter C0re
  • Startdatum Startdatum
Berichten
5.111
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Satelliet TV
  2. Ziggo
Vandaag de Cisco 3212 gekregen bij het afsluiten van alles-in-1 voordeelpakket. Ik had een Motorola 5100E. De volgende waardes van de Cisco:

Downstream Channels

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 5.0 dBmV 39.4 dB
Channel 2: 5.1 dBmV 39.5 dB
Channel 3: 5.4 dBmV 39.4 dB
Channel 4: 5.1 dBmV 39.3 dB
Channel 5: 5.4 dBmV 37.0 dB
Channel 6: 5.8 dBmV 37.5 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 45.7 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV


Dat lijkt allemaal nog goed, maar dan de speedtest uitkomst:



Is het normaal of komt dat doordat het even duurt voordat het nieuwe modem op gang komt? Met de Motorola had ik gewoon prima waardes.
 
Ik heb nu het modem een aantal keer van stroom afgehaald en nu heb ik de volgende waarde goede waarden:

Downstream Channels

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 5.1 dBmV 39.4 dB
Channel 2: 5.1 dBmV 39.5 dB
Channel 3: 5.4 dBmV 39.7 dB
Channel 4: 5.1 dBmV 39.4 dB
Channel 5: 5.5 dBmV 37.8 dB
Channel 6: 5.8 dBmV 37.8 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 46.2 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

 
Waardes zijn gewoon goed

Misschien modem die nog niet goed in het systeem staat

Bij de 2de speedtest zie ik dat je een betere download snelheid heb maar een slechte upload
 
melvintje zei:
Waardes zijn gewoon goed

Misschien modem die nog niet goed in het systeem staat

Bij de 2de speedtest zie ik dat je een betere download snelheid heb maar een slechte upload

Bij 25 MB zit 1,5 MB upload, dus die waarde klopt wel. Dat mijn download zo hoog is, komt denk ik door de router. Die hoge waarde had ik ook bij de 'oude' Motorola, maar zonder router kreeg ik lagere waarden.
 
C0re zei:
Bij 25 MB zit 1,5 MB upload, dus die waarde klopt wel. Dat mijn download zo hoog is, komt denk ik door de router. Die hoge waarde had ik ook bij de 'oude' Motorola, maar zonder router kreeg ik lagere waarden.

Weet je zeker dat het aan de router ligt en niet aan de virusscanner?
 
jtech zei:
Weet je zeker dat het aan de router ligt en niet aan de virusscanner?

Ik heb de firewall van mijn virusscanner op mijn pc even uitgezet en dan krijg ik dezelfde hoge downloadsnelheid.
 
C0re zei:
Ik heb de firewall van mijn virusscanner op mijn pc even uitgezet en dan krijg ik dezelfde hoge downloadsnelheid.

Ik heb het niet over een firewall, maar puur over de virusscanner. Het is een bekend feit dat sommige scanners de oorzaak zijn van een veel te hoge snelheidsindicatie bij speedtests. Het beste kan je dit even testen in safe mode.
 
jtech zei:
Het is een bekend feit dat sommige scanners de oorzaak zijn van een veel te hoge snelheidsindicatie bij speedtests.

Of zorgen voor een ietwat lagere gemeten snelheid.
 
Brammetjee zei:
Of zorgen voor een ietwat lagere gemeten snelheid.

Ja, maar we hebben het hier over een idiote overdrijving van de downloadsnelheid: 95 Mbps als je maar 25 Mbps hebt. Dat is een heel ander probleem dan dat sommige scanners voor ietsje vertraging zorgen.
 
Met XSNews haal ik ongeveer 3 MB/sec, maar dat was ook al zo met het oude modem.
 
Terug
Bovenaan