• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelheid sinds een aantal dagen veel lager.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jeronimo33
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jeronimo33

Ik heb een 120Mbps abbo en dat heeft altijd naar behoren gewerkt.
De laatste paar dagen ben ik aan het meten gegaan en kom ik niet hoger dan gemiddeld 43 MBps.
Ook als ik de router er tussen uit haal en de laptop rechtstreeks aan het modem hang.
Modem is van Technicolor.

Ligt dit aan UPC??
 
Het kan zijn, kan ook wat anders zijn.

Hoe zijn de signaalwaarden in je modem en hoeveel downstream kanalen heb je?
 
Ik heb ook wel eens slechte snelheden, maar na middernacht is dit verholpen. Voor mij een manier om te testen of het niet aan mij ligt. Als je 24/7 dit probleem hebt zou het aan je apparatuur en/of aansluiting kunnen liggen.
Als het te lang duurt gewoon bellen en klagen. Uitleggen wat je zelf thuis allemaal gecontroleerd hebt zodat je tijd bespaart en de medewerker sneller tot aktie komt.
 
Stekker een minuut uit het modem (Technicolor), stekker erin, ff wachten en klaar is Klara....... tenminste bij mij. Heb dat probleem ook eens in de zoveel tijd met de Technicolor.....

Suc6
 
plankie zei:
Het kan zijn, kan ook wat anders zijn.

Hoe zijn de signaalwaarden in je modem en hoeveel downstream kanalen heb je?

Hoe kan ik hier achter komen?
Heb de Netgear 3700 router.
 
ikkezelluf zei:
Stekker een minuut uit het modem (Technicolor), stekker erin, ff wachten en klaar is Klara....... tenminste bij mij. Heb dat probleem ook eens in de zoveel tijd met de Technicolor.....

Suc6
Dit werkt helaas niet... >:(
 
Weer wat raars...
Zojuist heb ik mijn PC rechtstreeks aan het modem gehangen met een kabel; Wat blijkt? een snelheid van nog geen 3.5 Mbps. De upload is ongeveer 6.25 Mbps.
Hierop UPC gebeld en die konden niets vreemds ontdekken aan het modem.
Ze zullen eerdaags nog contact met me opnemen.

Wat helemaal vreemd is: Ik hang de router er weer tussen en zit weer op een snelheid van rond de 40 Mbps.
Nog altijd veel te traag maar veel sneller dan dat ik de PC rechtstreeks aan het modem hang...

Iemand een idee waaraan dat kan liggen??
 
Klinkt als een netwerkkaart/kabel die niet goed functioneert.
De ene netwerkkaart is gevoeliger voor storingen als de andere. Kan ook zijn dat er een mismatch is tussen de netwerkkaart in je pc/laptop en de poort op het kabelmodem (dat ie springt tussen 10/100/1000 mbit)

Hoe je op een technicolor modem de signaalwaarden kunt checken weet ik niet, heb zelf zo'n ding nog niet in handen gehad :)
 
patrykvdmeulen zei:
Kun je een foto maken van je upc setup?
Gebruik je een versterker?
En welke versterker?

Je bedoelt een foto van modem en router??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan