Snelheid internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

droppie

Zijn er mensen die bij Alles in 1 extra abonnement de snelheid van 180 mbps halen? Ik kom niet verder dan ca. 80 mbps (bekabeld). Er is 2 keer een Ziggo monteur bij me geweest en die heeft de aansluiting in de muur vervangen en 2 x een nieuw modem gegeven van cisco. Het probleem is echter niet opgelost. Ik heb 6 weken geleden voor het eerst hierover geklaagd maar onder resultaat. Heb ziggo diverse keren uitgenodigd om met een oplossing te komen en nu laten ze niets meer van zich horen zonder dat het opgelost is. De snelheid heb ik gemeten middels de ziggo speedtest en 3, 4 x herhaald om een gemiddelde te krijgen zonder boven de 90 uit te komen. Volgens een ziggo medewerker is men verplicht op ten minste 80% vd bestelde snelheid af te leveren. Het maakt niet uit op welk moment vd dag ik het meet.
Ervaringen?
 
Zijn je lan-kabel en netwerkkaart geschikt voor 100mbit en hoger? Kijk even bij je netwerkkaart of die niet op 100mbit staat.

Sent from my MI 3W using Tapatalk
 
Zijn je lan-kabel en netwerkkaart geschikt voor 100mbit en hoger?

Misschien komt dit wat verwarrend over daarom wat extra info:

@droppie:
De snelheid die je laat zien is precies wat je zou verwachten indien je computer via een 100Mbit netwerk is aangesloten. De netwerk kaart in je computer moet wel een 1000Mbit (Gigabit) type zijn. Ook moet hij dan in Gigabit mode staan. Zelfs een gigabit netwerk kaart kan zichzelf naar 100Mbit terugschakelen door software instelling of door een slechte netwerk kabel. Als je bij de status van je netwerkkaart kijkt in het netwerkcentrum kun je zien in welke 'mode' je netwerk kaart momenteel werkt.
 
Er is 2 keer een ziggo monteur bij me geweest en die heeft de aansluiting in de muur vervangen en 2 x een nieuw modem gegeven van cisco

Heeft die monteur wel gecontroleerd of hij met zijn apparatuur wel die 180 Mbps kon halen? Zo ja, waarom wisselt hij het een tweede keer om. Zo nee, waarom heeft hij de oude router niet weer aangesloten omdat het dan in de signaal toevoer zit en niet in de router.
 
re

Zijn je lan-kabel en netwerkkaart geschikt voor 100mbit en hoger? Kijk even bij je netwerkkaart of die niet op 100mbit staat.

Sent from my MI 3W using Tapatalk

Er zijn twee ziggo monteurs geweest schrijft hij, kijken die daar niet naar dan?
 
ziggo monteur

Heeft die monteur wel gecontroleerd of hij met zijn apparatuur wel die 180 Mbps kon halen? Zo ja, waarom wisselt hij het een tweede keer om. Zo nee, waarom heeft hij de oude router niet weer aangesloten omdat het dan in de signaal toevoer zit en niet in de router.

nee hij haalde het zelf niet. Hij begreep het niet zei dat het verder uitgezocht werd en is er niet mer op teruggekomen ook ziggo niet na herhaald aandringen
 
Zijn je lan-kabel en netwerkkaart geschikt voor 100mbit en hoger? Kijk even bij je netwerkkaart of die niet op 100mbit staat.

Sent from my MI 3W using Tapatalk

ja deze zijn geschikt er is al eens een snelheid van 139 mee gehaald en nu komt hij niet mer verder dan ongeveer 90 mbps bij de monteur op zijn eigen meetinstallatie ook niet
 
ja deze zijn geschikt er is al eens een snelheid van 139 mee gehaald en nu komt hij niet mer verder dan ongeveer 90 mbps bij de monteur op zijn eigen meetinstallatie ook niet
Lijkt wel of je op het verkeerde abbo zit, internet plus in plaats van extra.
 
Hoe is het bij de buren? Heeft de monteur het signaal naar de wijkkast ook gemeten?

Verstuurd van mijn GT-I8160 met Tapatalk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan