• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelheid gaat op en neer

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Robbiej
  • Startdatum Startdatum
R

Robbiej

Ik heb sinds gisteren Fiber Power 60 en nu valt het mij op dat mijn snelheid behoorlijk op en neer gaat als ik aan het downloaden ben. maakt niet uit welke server, nieuwsgroepen of TU Delft voor Linux, heeft iemand enig idee hoe dit komt? kan dit te maken hebben met signaal sterkte die niet optimaal is?

Met 10 mbit was het 1 vlakke lijn..

Zie bijlage voor afbeelding.
 

Bijlagen

  • variation.jpg
    variation.jpg
    7,6 KB · Weergaven: 74
De signaalsterkte heeft geen invloed op de snelheid.
Zolang de signaalsterkte genoeg is blijft de modem online met de normale snelheid.
Bij een te laag signaal gaat de modem offline en heb je geen internet.
 
Johnny54 zei:
De signaalsterkte heeft geen invloed op de snelheid.
Zolang de signaalsterkte genoeg is blijft de modem online met de normale snelheid.
Bij een te laag signaal gaat de modem offline en heb je geen internet.

Wat zou dan de reden kunnen zijn?
 
Eerlijk gezegd heb ik geen idee.
Wel heb ik de laatste jaren gezien dat heb bij het invoeren van snelheidsverhogingen aan het begin de zaak niet stabiel draait.
Misschien moet er links en rechts nog het eea beter ingeregeld worden.
 
Daarnaast geldt wel hetzelfde probleem als op de weg: File
Als het érg druk wordt kan je snelheid daardoor wel beinvloed worden, ook al is dat niet de bedoeling. Je hebt weliswaar een 60 mbit verbinding, maar je maximale snelheid wordt bepaald door de zwakste schakel(s)
 
Wel heb ik de laatste jaren gezien dat heb bij het invoeren van snelheidsverhogingen aan het begin de zaak niet stabiel draait. Misschien moet er links en rechts nog het eea beter ingeregeld worden.

Dat idee heb ik ook. In het begin erg onstabiel en minder snelheid. Nu over de hele dag hogere snelheden en als het rustig is ook de maximum down snelheid. Nieuwe upload is vanaf het begin goed. Nog iets beter en stabieler dan ben ik tevreden.

Ik blijf het wel vreemd vinden, dat vanaf december het in Alkmaar erg onstabiel was met hoge ping en loss en dat sinds de afronding van de lokale werkzaamheden op 17 juni, het weer goed funcitioneert. Dus niet meer aan de knopjes zitten in Alkmaar als het goed draait ;)
 
Hoezo wisselend?? Ik ben overal tussen de 5.5 Mbps en 28 Mbps al geweest de afgelopen week..
tests.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Het is voornamelijk baggertraag, met soms een uitschieter. Op speedtest.net is mijn upload redelijk constant, echter de download is de ene keer 10MB en de andere keer 1MB. It drives me nuts >:(
Het is ook erg lastig testen om het probleem op te sporen in locale apparatuur.
 
Hier is het nu helemaal erg... vreemd dat er blijkbaar een interval in zit..

var.png


edit: het schijnt dat AltBinz niet goed overweg kan met deze snelheid?? want met Newsleecher heb ik er geen last van! zie laatste afbeelding

var2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan