• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelheid draadloos (Netgear WPN824v2)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter evdv
  • Startdatum Startdatum
E

evdv

Heb een Arris 402 met daarachter een Netgear WPN 824v2.

30 mb abonnement.

Bedraad haal ik tussen de 29.50mb en 29.95mb snelheid maar draadloos tussen de 14.25mb en 15.45mb snelheid.

Is er een mogelijkheid om draadloos de snelheid te verhogen op de Netgear? of is beter dat ik de Sitecom WL-582 bestel bij UPC die hogere snelheden aankan?
 
De Netgear WPN824v2 werkt met het 801.11G protocol. Dat is theoretisch 54 Mbit/s (up en download opgeteld). Up en download apart theoretisch max, 27 Mbit/s
In de praktijk is de max snelheid dan ± 22 Mbit/s.
Toen ik deze router nog in gebruik had haalde ik dit ook.

Invloed op de snelheid hebben:
- de afstand tussen router en computer
- obstakels als muren etc
- routers van buren op hetzelfde radiokanaal

Lees eens diverse tips in: Draadloze netwerken optimaliseren en/of beveiligen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
thx, heb daar alles in doorgenomen maar snelheid blijft hetzelfde max 15.50mb draadloos.
Signaalsterkte is altijd tussen de zeer goed en uitstekend.

Zou de Sitecom WL-582 wel de 30mb snelheid halen want dan ga ik die wel halen.
 
Dat ligt aan de netwerk adapter die je gebruikt. Als je ontvanger niet hoger wil, dan heeft een snellere router ook nog geen zin.
 
Flow zei:
Dat ligt aan de netwerk adapter die je gebruikt. Als je ontvanger niet hoger wil, dan heeft een snellere router ook nog geen zin.
Toen ik de Netgear WPN824v2 nog gebruikte [bij mijn Extreme abo] met de door UPC meegeleverde Netgear WPN111 wireless usb-adapter kwam ik niet hoger dan 20-22 Mbps. Ook niet nadat Extreme naar 24 en vervolgens naar 30 Mbit/s ging.

Als je meer wireless snelheid wilt hebben:
1. sneller abo (FP60 b.v.), dus ook een snellere (N) router +
2. geschikte wireless N adapter.

Ko
 
thx voor alle adviezen, ik ga er mee aan de slag, eerst maar eens idd een snellere N adapter halen, die heb ik nog niet, tis een G adapter.
 
Terug
Bovenaan