• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelheid Cisco EPC3208

Berichten
105
Heb een Cisco EPC3208 en een Sitecom WRT300n. Bij bedraad staat mjn lan snelheid op max 100Mbps, en via wifi op 150Mbps. Daardoor kan ik geen optimaal gebruik maken van mijn abonnement, en wil dat graag volledig benutten. Maak gebruik van een UTP CAT6 kabel, dus dat zou goed moeten zijn. Wil het nu de Cisco testen door de kabel vanuit mijn computer rechtstreeks aan te sluiten op de Cisco, maar krijg dan geen internet verbinding.
Denk dat ik dus iets fout doe, maar wat .........
 
Ben er eindelijk ingekomen, maar nu staat de snelheid nog steeds op 100Mbps.
Zit dus rechtstreeks in het modem, en geen verbetering.
 
polderboy zei:
probleem zit 'm niet in de Cisco 3208, die heb ik ook met mijn 200Mb abbo en haal die ook binnenn.

Echter ik vermoed dat je router WRT300n de beperking is want op tweakers zie ik 100mb Lan + wan snelheid staan. https://tweakers.net/pricewatch/139636/linksys-wrt300n-(300mbps-4x-100mbps-1x-100mbps)/specificaties/

Daarnaast zou je computer ook een 100mb netwerkkaart kunnen hebben.

Denk niet dat het aan de router ligt, want draadloos kom ik op 150Mbps snelheid. Zoals gezegd zit ik nu rechtstreeks in de router met UTP 6 kabel, dus zou toch moeten werken. Heb ook nog een andere kabel gebruikt, maar geen verschil.
De netwerkkaart is het probleem ook niet, want heb hiervoor de Horizonbox gehad en daarmee haalde ik 123Mbps.
 
Het ligt echt aan je router. Deze router heeft 4x 100 mbit poorten. Het wifi gedeelte is 300 mbit.
zie specs hier :
https://tweakers.net/pricewatch/139636/linksys-wrt300n-(300mbps-4x-100mbps-1x-100mbps)/specificaties/
 
densoft zei:
Het ligt echt aan je router. Deze router heeft 4x 100 mbit poorten. Het wifi gedeelte is 300 mbit.
zie specs hier :
https://tweakers.net/pricewatch/139636/linksys-wrt300n-(300mbps-4x-100mbps-1x-100mbps)/specificaties/

Dank je wel, maar als ik rechtstreeks in het modem zit dan gebruik ik de router toch niet?
 
Dan gebruik je niet de router inderdaad. Wat je nog zou kunnen controleren is of je netwerkkaart lan speed ingesteld staat op gbit of automatic lan speed duplex/geen duplex.
 
densoft zei:
Dan gebruik je niet de router inderdaad. Wat je nog zou kunnen controleren is of je netwerkkaart lan speed ingesteld staat op gbit of automatic lan speed duplex/geen duplex.

Netwerkkaart staat Snelheid & Duples ingesteld op auto-sense. Heb deze ook veranderd naar 1000Mbps full duplex, maar geen verbetering. Staat nog steeds hetzelfde ingesteld als met de Horizonbox waarmee ik op speedtest 123Mbps haalde.
 
Het zou aan je modem kunnen liggen. Ik heb dat ook wel eens gehad. Kwam niet hoger dan 80 mbit met 120 mbit abbo. Na vervangen van modem, was het probleem opgelost.
 
Terug
Bovenaan