• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelheid bedroevend - postcode 3181

E

EBU

Heb hier (3181) momenteel een bedroevend slechte internetverbinding. Websites openen traag en downloadtest via testserver UPC nauwelijks uitvoerbaar.
Hebben hier meer mensen last van ??
(gisteren trouwens een nieuwe splitter aan de muur gekregen. snelheid was gisteren goed maar nu opnieuw zeer slecht)
 
Ach joh, dit kan tegenwoordig toch allemaal bij UPC met een Extreme abbonnement. Ongelofelijk trieste boel, vanochtend niks aan de hand en een paar uur later dit resultaat

PC 7328 Apeldoorn

Behaalde download snelheid: 2892 Kbit/sec
361.5 KByte/sec
45.2 x ISDN


De behaalde snelheid is: laag
 
In regio 3361 is de snelheid stabiel met Extreme.
 
3208 classic en bijna altijd gewoon stabiel en full-speed...
 
3181 heeft veel problemen door een nieuwe update hierdoor zijn veel splitter dozen kapot gegaan. Naar het schijnt waren/zijn er in die buurt zo'n 20/30 mensen in de afgelopen week geholpen en allemaal wederom met problemen van geen internet tot enorm traag internet. (totop heden nog steeds geen echte oplossing)

Chello ontkent dit in alle aard en stuurt constant monteurs welke zelf aangeven dat ze dmv een splitter het kunnen proberen te maken misschien in combinatie met een nieuw modem. En anders geven ze aan dat de versterker van de coax in de buurt (meterkastjes buiten in wijken) misschien ergens kapot tot verouderd zijn. Maar omdat chello dit ontkent zal er weinig aan gedaan worden.

helaas,
 
Als ik het zo lees zijn er meerdere mensen op poscode 3181 met problemen. Ik zou graag van jullie je gegevens per PM ontvangen. Dan zal ik zorgen dat hier naar gekeken gaat worden.
 
zojuist een zoveelste geval(len) vernomen uit 3181 met dit probleem. Hierbij ging het als volgt...

2 weken geleden de eerste uitval tergelijkertijd met andere mensen in 3181 hierbij knipperde 1 constant modem lichtje (de meest rechtse op een thomson modem) en werd er contact opgenomen met chello. Hierop kwamen verschillende meldingen van chello, namelijk: het ligt aan uw modem dit is defect een monteur komt langs om deze te vervangen.

Terwijl andere met het zelfde euvel hoorde dat er een storring was en dit maximaal 48 uur zou duren eer dit verholpen zou worden. Nu was dit ook het geval binnen 48 uur was er weer een verbinding en liep alles weer okay (voor de monteur was dit rot aangezien die voor niets kwam).

een dag of 4/5 geleden had iedereen in 3181 rond half 2 een storring, sommige mensen restarten hun modem (vooral de phone/inet abbo's) en hierbij werkte die daardoor weer. De andere mensen met het thomson modem en andere modems zitten wederom met het meest rechtse lapje dat knippert en bellen wederom. Chello kent geen storing in dit gebiedt naar eigen zeggen en zal monteurs sturen (op dat moment al 8 mensen oplopend naar een 20/30 mensen de dagen erop). Hier wordt bij een enkeling het thomson modem onnodig vervangen voor een Arris en hierop na enig ronduit "geklooi" werkt het op onverklaarbare wijze weer MAAR ontzettend traag. Na enige bellen kregen deze mensen te horen dat het aan de "interne kabels ligt" en chello niet aansprakelijk is voor de trage snelheid. BULL**** natuurlijk aangezien 1 familie net een geheel nieuw kabel systeem in huis heeft laten leggen. Na enige gezeur wederom een monteur die begint te rondzooien in wat huizen met splitters vervangen en muren die opengaan en meetingen die een zwak signaal meten. De monteur(s) geven toe dat er iets goed fout zit. Ondanks wat geklooi lukt het men toch in de meeste gevallen alles aan de praat te krijgen en ook op volledige snelheid.
Iedereen blij zou je dus zeggen, naja niet iedereen!

zaterdag ochtend werkt alles nog lekker bij de meeste mensen, smiddags is dit wel anders... chello klapt eruit en 9 van de 10 mensen waarbij het vrijdag/donderdag en woensdag gemaakt is hebben dit weekend weer geen internet...

heerlijk zo'n super chello afdeling waar je als consument als randdebiel word behandeld en waar een geheel dorp zonder inet zit terwijl dit 3 weken geleden allemaal vlekkeloos liep.

en Engbur-UPC ik zou graag informatie verschaffen van aardig wat mensen die nu zelf hier niet op kunnen posten daar zij geen internet hebben, wat wil je weten...
 
testuser1 zei:
zojuist een zoveelste geval(len) vernomen uit 3181 met dit probleem. Hierbij ging het als volgt...

2 weken geleden de eerste uitval tergelijkertijd met andere mensen in 3181 hierbij knipperde 1 constant modem lichtje (de meest rechtse op een thomson modem) en werd er contact opgenomen met chello. Hierop kwamen verschillende meldingen van chello, namelijk: het ligt aan uw modem dit is defect een monteur komt langs om deze te vervangen.

Terwijl andere met het zelfde euvel hoorde dat er een storring was en dit maximaal 48 uur zou duren eer dit verholpen zou worden. Nu was dit ook het geval binnen 48 uur was er weer een verbinding en liep alles weer okay (voor de monteur was dit rot aangezien die voor niets kwam).

een dag of 4/5 geleden had iedereen in 3181 rond half 2 een storring, sommige mensen restarten hun modem (vooral de phone/inet abbo's) en hierbij werkte die daardoor weer. De andere mensen met het thomson modem en andere modems zitten wederom met het meest rechtse lapje dat knippert en bellen wederom. Chello kent geen storing in dit gebiedt naar eigen zeggen en zal monteurs sturen (op dat moment al 8 mensen oplopend naar een 20/30 mensen de dagen erop). Hier wordt bij een enkeling het thomson modem onnodig vervangen voor een Arris en hierop na enig ronduit "geklooi" werkt het op onverklaarbare wijze weer MAAR ontzettend traag. Na enige bellen kregen deze mensen te horen dat het aan de "interne kabels ligt" en chello niet aansprakelijk is voor de trage snelheid. BULL**** natuurlijk aangezien 1 familie net een geheel nieuw kabel systeem in huis heeft laten leggen. Na enige gezeur wederom een monteur die begint te rondzooien in wat huizen met splitters vervangen en muren die opengaan en meetingen die een zwak signaal meten. De monteur(s) geven toe dat er iets goed fout zit. Ondanks wat geklooi lukt het men toch in de meeste gevallen alles aan de praat te krijgen en ook op volledige snelheid.
Iedereen blij zou je dus zeggen, naja niet iedereen!

zaterdag ochtend werkt alles nog lekker bij de meeste mensen, smiddags is dit wel anders... chello klapt eruit en 9 van de 10 mensen waarbij het vrijdag/donderdag en woensdag gemaakt is hebben dit weekend weer geen internet...

heerlijk zo'n super chello afdeling waar je als consument als randdebiel word behandeld en waar een geheel dorp zonder inet zit terwijl dit 3 weken geleden allemaal vlekkeloos liep.

en Engbur-UPC ik zou graag informatie verschaffen van aardig wat mensen die nu zelf hier niet op kunnen posten daar zij geen internet hebben, wat wil je weten...
Het is dus inderdaad bij mij bijna exact gegaan zoals je hier zegt. Ook zie ik sinds 2 weken aan het televisiebeeld (sneeuwerig) dat er gewoon iets niet klopt. De monteur zij dat ik er maar een signaalversterker tussen moet plaatsen. Heb een beetje rondgevraagd en inderdaad vinden meer mensen dat de kwaliteit van het televisiebeeld achteruit is gegaan. Maar goed, internet is nu (08:00) weer op volle snelheid (gisteravond om 23:30 nog niets trouwens) maar vraag me af voor hoe lang. Dit is nu al de derde keer binnen 2 weken. Het spijt me zeer maar als het nu weer gebeurt trek ik zelf de stekker eruit en ga naar adsl. Ik internet te graag en gebruik het ook om thuis te werken. Een beetje betrouwbaarheid is dus wel erg fijn. Moet wel zeggen een tijd lang nergens last van te hebben gehad dus upc krijgt van mij een eerlijke kans maar het moet nu wel afgelopen zijn.
 
Engbur-UPC zei:
Als ik het zo lees zijn er meerdere mensen op poscode 3181 met problemen. Ik zou graag van jullie je gegevens per PM ontvangen. Dan zal ik zorgen dat hier naar gekeken gaat worden.
Wat bedoel je met ''per PM" (per mail ?) en laat even weten wat je precies wilt weten.
 
Terug
Bovenaan