• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelheid al een week lang zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

RickF

Hallo

Een week lang al hebben ik en mijn huisgenoten last van zeer traag internet (Ziggo 120/20 pakket). voorheen was er niets aan de hand, maar sinds kort kunnen we dus amper nog een video op internet bekijken. de snelheden varieren van 0,5 mbps tot 6 mbps qua download, terwijl de upload rates stabiel boven de 10 mbps blijven. als je voor 120 mbps download betaald, en niet eens 1% van die snelheid haalt, dan moet er toch serieus iets mis zijn?

de speedtests hebben we via speedtest.net en speedtest6.ziggo.nl uitgevoerd, op 3 netwerk kabels (3 verschillende pc's) en twee draadloze verbindingen. alle resultaten waren nagenoeg hetzelfde.
De woonplaats is Groningen

inmiddels al geprobeerd:
- router reset (eenmaal leek dit te werken, maar na 2 minuten was het weer raak)
- kabels vervangen (vanaf modem naar pc's)
- ziggo klantenservice bellen (na domme vragen als "zit de stekker er wel in", beweren ze dat het probleem bij ons in huis ligt zoals gewoonlijk)

hier wat voorbeelden van een paar speedtests van vandaag:
https://www.speedtest.net/my-result/4403696445
https://www.speedtest.net/my-result/4403701804

Heeft iemand misschien een idee, als het werkelijk aan ons ligt, wat wij dan zouden kunnen doen om dit op te lossen?
zo niet weet iemand dan misschien waar dit irritante gedoe aan zou kunnen liggen (zoals de fusie van UPC en Ziggo)?

Met vriendelijke groet
Rick
 
de speedtests hebben we via speedtest.net en speedtest6.ziggo.nl uitgevoerd,

Maakt de snelheid nog uit tussen speedtest4.ziggo.nl en speedtest6.ziggo.nl ??
Zo te zien werk je via ipv6 en misschien gaat daar iets mis, vandaar de vraag om speedtest4.ziggo.nl te proberen omdat je daar forceert via ipv4.

Welk modem heb je en heb je er nog een eigen router tussen zitten ?
Hoe zien je kabel signaal waardes eruit ? Zijn al je kanalen actief en hebben ze goede signalen (docsis status in je modem). ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan