Hallo
Een week lang al hebben ik en mijn huisgenoten last van zeer traag internet (Ziggo 120/20 pakket). voorheen was er niets aan de hand, maar sinds kort kunnen we dus amper nog een video op internet bekijken. de snelheden varieren van 0,5 mbps tot 6 mbps qua download, terwijl de upload rates stabiel boven de 10 mbps blijven. als je voor 120 mbps download betaald, en niet eens 1% van die snelheid haalt, dan moet er toch serieus iets mis zijn?
de speedtests hebben we via speedtest.net en speedtest6.ziggo.nl uitgevoerd, op 3 netwerk kabels (3 verschillende pc's) en twee draadloze verbindingen. alle resultaten waren nagenoeg hetzelfde.
De woonplaats is Groningen
inmiddels al geprobeerd:
- router reset (eenmaal leek dit te werken, maar na 2 minuten was het weer raak)
- kabels vervangen (vanaf modem naar pc's)
- ziggo klantenservice bellen (na domme vragen als "zit de stekker er wel in", beweren ze dat het probleem bij ons in huis ligt zoals gewoonlijk)
hier wat voorbeelden van een paar speedtests van vandaag:
https://www.speedtest.net/my-result/4403696445
https://www.speedtest.net/my-result/4403701804
Heeft iemand misschien een idee, als het werkelijk aan ons ligt, wat wij dan zouden kunnen doen om dit op te lossen?
zo niet weet iemand dan misschien waar dit irritante gedoe aan zou kunnen liggen (zoals de fusie van UPC en Ziggo)?
Met vriendelijke groet
Rick
Een week lang al hebben ik en mijn huisgenoten last van zeer traag internet (Ziggo 120/20 pakket). voorheen was er niets aan de hand, maar sinds kort kunnen we dus amper nog een video op internet bekijken. de snelheden varieren van 0,5 mbps tot 6 mbps qua download, terwijl de upload rates stabiel boven de 10 mbps blijven. als je voor 120 mbps download betaald, en niet eens 1% van die snelheid haalt, dan moet er toch serieus iets mis zijn?
de speedtests hebben we via speedtest.net en speedtest6.ziggo.nl uitgevoerd, op 3 netwerk kabels (3 verschillende pc's) en twee draadloze verbindingen. alle resultaten waren nagenoeg hetzelfde.
De woonplaats is Groningen
inmiddels al geprobeerd:
- router reset (eenmaal leek dit te werken, maar na 2 minuten was het weer raak)
- kabels vervangen (vanaf modem naar pc's)
- ziggo klantenservice bellen (na domme vragen als "zit de stekker er wel in", beweren ze dat het probleem bij ons in huis ligt zoals gewoonlijk)
hier wat voorbeelden van een paar speedtests van vandaag:
https://www.speedtest.net/my-result/4403696445
https://www.speedtest.net/my-result/4403701804
Heeft iemand misschien een idee, als het werkelijk aan ons ligt, wat wij dan zouden kunnen doen om dit op te lossen?
zo niet weet iemand dan misschien waar dit irritante gedoe aan zou kunnen liggen (zoals de fusie van UPC en Ziggo)?
Met vriendelijke groet
Rick