M
macput
Hallo,
Ik heb zins 1 jaar het Xtra abo van multikabel. Al die tijd is mijn snelheid maximaal geweest (max 2.6 MB/s) via de test sites en ook via niewsgroepen. (news server mulitkabel + pay server)
Deze snelheid haalde ik dus altijd op speedtest.quicknet site van multikabel.
Maar zins de laatste paar weken haal ik de snelheid gedurende de avonduren niet meer(tussen 18-24.00). Ik ben blij als de snelheid boven de 1mb uitkomt. gemiddeld is de snelheid nu tussen de 800K en 1.5 mb. Dit vind ik niet ok voor een Xtra abo waar je zoveel geld voor betaald!!
Snelheid is beter vroeg in de ochtend of in de nacht. Naar mijn idee is dat dus puur een brandbreedte probleem bij multikabel.
Er werd aangegeven dat wanneer je de snelheid niet meer haalt op de test server je contact op moet nemen met multikabel, aangezien er iets mis kan zijn.
Monteur is binnen 3 dgn langsgeweest, maar alles was prima in orde (signaal, ping, set-up etc..) Er werd verder aangegeven dat het waarschijnlijk aan ALkmaar of Amsterdam hub ligt. Uiteraard krijg je verder geen duidelijkheid of dit tijdelijk is, of het probleem ook onderkend is of dat er aan een oplossing wordt gewerkt.
Zijn er meer mensen met een Xtra abo met dit probleem de laatste tijd? Is er meer informatie over mogelijke werkzaamheden die verband houden met het verlies in snelheid. Misschien toeval, maar zins de snelheid verhoging op andere abo's heb ik dus snelheid verlies! :-)
Ik heb zins 1 jaar het Xtra abo van multikabel. Al die tijd is mijn snelheid maximaal geweest (max 2.6 MB/s) via de test sites en ook via niewsgroepen. (news server mulitkabel + pay server)
Deze snelheid haalde ik dus altijd op speedtest.quicknet site van multikabel.
Maar zins de laatste paar weken haal ik de snelheid gedurende de avonduren niet meer(tussen 18-24.00). Ik ben blij als de snelheid boven de 1mb uitkomt. gemiddeld is de snelheid nu tussen de 800K en 1.5 mb. Dit vind ik niet ok voor een Xtra abo waar je zoveel geld voor betaald!!
Snelheid is beter vroeg in de ochtend of in de nacht. Naar mijn idee is dat dus puur een brandbreedte probleem bij multikabel.
Er werd aangegeven dat wanneer je de snelheid niet meer haalt op de test server je contact op moet nemen met multikabel, aangezien er iets mis kan zijn.
Monteur is binnen 3 dgn langsgeweest, maar alles was prima in orde (signaal, ping, set-up etc..) Er werd verder aangegeven dat het waarschijnlijk aan ALkmaar of Amsterdam hub ligt. Uiteraard krijg je verder geen duidelijkheid of dit tijdelijk is, of het probleem ook onderkend is of dat er aan een oplossing wordt gewerkt.
Zijn er meer mensen met een Xtra abo met dit probleem de laatste tijd? Is er meer informatie over mogelijke werkzaamheden die verband houden met het verlies in snelheid. Misschien toeval, maar zins de snelheid verhoging op andere abo's heb ik dus snelheid verlies! :-)